هفت فرصت، بدون فینال/ سه فرصت یک فینالیست

تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین روز مسابقات لیگ کاراته وان ژاپن، از ده شانس خود برای کسب مدال، تنها به یک فینالیست و دو دیدار رده بندی دست یافتند

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، در پایان اولین روز از رقابت های کاراته وان ژاپن که در شهر توکیو برگزار می شود، نمایندگان کشورمان در سه وزن آقایان و سه بخش بانوان با رقبای خود به رقابت پرداختند که در پایان سارا بهمن یار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم بانوان توانست با شکست حریفان به عنوان تنها کاراته کا ایرانی در روز نخست به فینال این رقابت ها راه پیدا کند.

بهمن یار در دیدار نخست با نتیجه ۳ بر صفر جلنا پنهار از کرواسی را شکست داد. وی در ادامه مادوری پوانسن از مالزی را ۸ بر صفر مغلوب کرد. بهمن یار در سومین دیدار نماینده میزبان را ۴ بر ۳ پشت سر گذاشت. در دور چهارم سارا بهمنیار با نتیجه ۲ بر ۲ و با تکیه بر قانون سنشو باخرینیسو باباروا از ازبکستان را شکست داد.

نماینده وزن منهای ۵۰ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی با شکست ۵ بر صفر پونگ کو از چین تایپه به فینال این رقابت ها راه پیدا کرد تا روز یکشنبه جهت کسب نشان طلا به مصاف الکساندرا ریچی قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ از فرانسه برود.

طراوت خاکسار کاراته کا وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کشورمان نیز با دو برد و دو شکست پیاپی شانس کسب مدال را از دست داد. فاطمه صادقی تنها نماینده کاتا بانوان کشورمان نیز با کسب امتیاز ۲۲.۹۲ از دور رقابت ها کنار رفت.

اما در بخش آقایان مجید حسن نیا در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با شکست در مرحله نیمه نهایی باید روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به رقابت بپردازند

مجید حسن نیا نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کشورمان ابتدا بروس داگلاس از برزیل را ۴ بر ۲ شکست داد. سپس استفانوس ژینوس از یونان را ۳ بر صفر پشت سر گذاشت.

حسن نیا در ادامه صدرالدین سایماتوف از ازبکستان را در حالی که نتیجه یک بر یک بود با توجه به قانون سنشو شکست داد. نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب دارخان اسدیلوف از قزاقستان شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز شانس خود را بیازماید.

بهمن عسگری نیز در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم دیگر کاراته کا کشورمان است که شانس کسب مدال برنز را دارد. عسگری دور اول لوکا پتنباچر از اتریش را یک بر صفر شکست داد. سپس ممدوح عبدالله عبدالعزیز از مصر را ۲ بر صفر پشت سر گذاشت.

نماینده وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کشورمان در دور سوم یوشی ساکایاما از ژاپن را یک بر صفر مغلوب کرد.اما در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر کن نیشیمورا از ژاپن از رسیدن به فینال بازماند تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی خواهد رفت

همچنین امیر مهدی زاده، هامون درفشی پور، امیررضا میرزایی و سید علی کریمی چهار نماینده ایران در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم بودند که با شکست برابر حریفان خود از دور رقابت ها کنار رفتند. علی اصغر آسیابری نیز دیگر نماینده ایران در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم بود که با شکست برابر نماینده اوکراین دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

 

دومین روز رقابت های لیگ کاراته وان ژاپن فردا با برگزاری رقابت های اوزان ۶۱-،۶۸-،۶۸+ در بخش بانوان و کاتا انفرادی، ۸۴- و ۸۴+ در بخش آقایان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا