فدراسیون کاراته و رسوایی ۶۵۰ دلاری

پایگاه خبری کاراته نیوز به عنوان اولین گروه خبری با استناد به  تصمیمات فدراسیون کاراته برای برگزاری رقابت های کاراته وان سال گذشته، به این نتیجه رسید که شروع سری جدید این رقابت ها تنها کسب درآمد برای صندوق خالی فدراسیون کاراته می باشد و این فدراسیون، مربیان و کاراته کاها را به چشم یک عابربانک سیار نگاه می کند

درحال حاضر و با گذشت نزدیک به دوماه از برگزاری سری جدید مسابقات کاراته وان، متوجه شدیم فدراسیون کاراته به تازگی اقدام به پرداخت جوایز قهرمانان کرده اما به صورت کامل هزینه جوایز مدال آوران را واریز نکرده است، هر چند برخی از رده های سنی هنوز موفق به دریافت جایزه خود نشدند اما از حداقل مبلغ واریزی نیز ده درصد از کل جایزه هر ورزشکار که در بخشنامه ذکر شده بود کسر شده است.

از آنجایی که هیچگونه مالیاتی به پاداش ها و هدایا تعلق نمیگیرد، در نتیجه کسر پول ده درصدی از جوایز قهرمانان منطقی و درست نمی باشد و دلیل آن تنها می تواند کسری بودجه فدراسیون کاراته در سال منتهی به المپیک باشد.

البته با یک حساب سرانگشتی متوجه شدیم کل مبلغی که فدراسیون کاراته از جایزه ورزشکاران در قسمت بانوان و آقایان در تمامی رده ها کسر کرده است مبلغی حدود ششصد و پنجاه دلار می باشد.

سوال اینجاست فدراسیونی که توان پرداخت همچین مبالغ ناچیزی را ندارد چگونه مسابقاتی نظیر رقابت های کاراته وان، آن هم جهت شناسایی ورزشکاران مستعد، با شعار حضور در مسابقات آسیایی و جهانی رده های سنی در سال آینده را برگزار می نماید.

  البته فدراسیون کاراته مسابقاتی را با اهداف مختلف که سرانجام نداشته، زیاد برگزار کرده است. نمونه ی بارز این مسابقات، برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی بزرگسالان جهت حضور در مسابقات آسیایی، برگزاری اولین دوره لیگ کاراته وان به منظور حضور در مسابقات جهانی شیلی، برگزاری اردوهای رده سنی پایه در استانهای کشور جهت اعزام به مسابقات آسیایی درحالی که کمتر از یک هفته مانده به اعزام قهرمانان را به خانه هایشان بازگرداندند، همچنین فدراسیون کاراته در آخرین اهداف شعارگونه خود، سرپرست تیم ملی نونهالان را قبل از انتخاب مربیان تیم مشخص کرد و طبق متن بخشنامه لیگ های کاراته وان اعلام کرد بعد از برگزاری مسابقات کاراته وان در رده سنی نونهالان، مدال آوران این رده به اردوی تیم ملی نونهالان دعوت خواهند شد در حالیکه بخشنامه کاراته وان بعدی صادر شده، هنوز نام هیچ مربی و یا بازیکنی به سرپرست این رده سنی جهت برگزاری اردوها معرفی نشده است.

همچنین مشاهده شد فدراسیون کاراته در اقدامی زشت و با توجه به اطلاع از علاقه نونهالان کاراته کشور برای حضور در تیم ملی، آینده سازان این کشور را برای حضور در مسابقات کاراته وان ترغیب کردند اما  این فدراسیون حتی توان پرداخت جایزه این رده سنی را نداشت.

آقایان مسئول شما تنها برای حضور در المپیک وارد این فدراسیون نشده اید، قرار نیست تنها دو سال ریاست کنید و در طول این دوسال تنها برای المپیک یکبار مصرف توکیو گام بردارید بلکه شما در فدراسیونی حضور دارید که به گفته خودتان از نظر تعداد جمعیت ورزشی در بخش آقایان رتبه دوم و در قسمت بانوان رتبه اول را در دست دارید. با تصمیمات خود کاراته را به نابودی نکشانید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا