سوالات به جا مانده از تصمیم عجیب!

تصمیم سید حسن طباطبایی به عنوان رییس فدراسیون کاراته در پی انتخاب مدیر فنی تیم ملی بانوان و مصاحبه های نائب رییس و مدیر فنی تیم ملی چنان نشان داد که قرار نیست کاراته بانوان هیچگاه رنگ آرامش را به خود ببیند.

سوال های بیشماری پس از مصاحبه اشرف امینی که در سمت مدیر فنی تیم ملی با سایت تسنیم انجام داد، پیش امد که در ادامه به آن می پردازیم.

با توجه به ثبات تقریبی نتایج و آرامش نسبی موجود در تیم ملی بانوان طی ماه های اخیر با مدیریت افسانه باقری نائب رییس فدراسیون کاراته و مدیر فنی تیم های ملی بانوان و با سرمربیگری ستاره موسوی، چه نیازی به حضور یک مدیر جدید در ترکیب تیم برنده وجود داشت که ماحصل آن ورود موج جدید حواشی در بخش بانوان است؟؟

عموما انتخاب نفرات برای حضور در یک پست مدیریتی بر اساس سوابق و عملکرد گذشته افراد بنا نهاده می شود. هر چند کسی منکر توانایی مدیریتی خانم امینی نیست اما باید به این موضوع توجه کرد که اگر قهرمانی تیم ایران در امارات به عنوان رزومه مدیریتی خانم امینی دیده می شود شاید فراموش کرده اند که بازیکنان نهایی در آن مقطع چگونه انتخاب شدند. برای متوجه شدن کافی است اندکی زمان را به عقب تر از مسابقات امارات یعنی مسابقات لیگ جهانی ترکیه و برگزاری انتخابی در یک وزن خاص اشاره کنیم. همان انتخاب پر حرف و حدیثی که مدت ها نقل محافل خبرگزاری ها شد.

حال باید دید دلیل انتخاب امینی، سابقه نائب رییسی در گذشته بوده یا مدیریت تیم دانشجویان اعزامی به ماکائو در سال جاری که با نتایج نه چندان مطلوب به ایران بازگشتند و یا شاید حضور در کمیته امور سبک ها و حمایت گروهی خاص؟

برخی ها عقیده دارند عدم حضور اشرف امینی طی سالهای گذشته در ورزش کاراته بانوان دلیل کسب نتایج نسبتا ضعیف در مسابقات دانشجویان آسیا شد و برخی نیز سرمربی تیم را مقصر نتایج می دانند. البته بر کسی پوشیده نیست که نفیسه گلشنی در تیم تحت مدیریت اشرف امینی بدون دلیل مناسبی چند هفته پیش از اعزام خط خورد.

همچنین هنوز برای ما سوال است که اگر صحبت خانم امینی با سایت تسنیم در رابطه با استقلال در انتخاب مربی و بازیکنان ملی را به عنوان گواه قرار دهیم پس اساسا نقش نائب رییس فدراسیون کاراته در گزینش سرمربی تیم ملی و نقش سرمربی برای انتخاب بازیکنان چیست؟؟

با نحوه صحبت های امینی در گفتگو با سایت تسنیم ما را به این سوال رساند که آیا نقش امینی در سمت مدیر فنی تیم های ملی بر جایگاه نائب رییس ارجحیت دارد یا خیر؟ اگر پاسخ رییس فدراسیون به این پرسش مثبت باشد در نتیجه باید منتظر ظهور یک جایگاه و پست جدید در بخش بانوان فدراسیون کاراته باشیم.

هر چند آقای طباطبایی چه در دوران سرپرستی و چه در دوران ریاست از این دست تصمیمات که افراد را در پست های موازی با هم بگمارد کم ندارد برای مثال در دوره سرپرستی ایشان، آقای مردانی به عنوان سرپرست دبیری با کوله باری از تجربه موظف بودند در زمان هایی که آقای طباطبایی در فدراسیون کاراته حضور نداشتند تصمیمات خود را با مشاور فدراسیون هماهنگ کنند.

مهمترین مسئله اینکه با توجه به عدم حضور فعال خانم امینی در کاراته بانوان، آیا ایشان شناختی از مربیان سازنده دارد ؟ و یا حتی شناختی از چهار نفر برتر کشور در هر وزن از رده های تیم ملی دارد؟ آیا اطلاعات کامل و جامعی از تیم ملی بزرگسالان کشور، حریفان جهانی مطرح در هر وزن و یا رنکینگ های بدست آمده دارد؟

با توجه به تصمیمات عجیب سید حسن طباطبایی دور از ذهن نیست که طی هفته های آتی با توجه به حضور شهرام هروی در سمت سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشور یک مدیر فنی برای تیم ملی در نظر گرفته شود هر چند گزینه محتمل هم وجود دارد که اگر لازم باشد اعلام خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا