پورشیب: کسب چهارمین طلا افتخار بزرگی است/ هیچ وقت از مسابقه دادن خسته نمی‌شوم

کاپیتان تیم ملی کاراته پس از کسب مدال طلای قهرمانی آسیا، گفت: کسب چهارمین طلا افتحار بزرگی است و من به هدفم فکر میکنم و هیچ وقت از مسابقه دادن خسته نمی‌شوم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان و نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم، با کسب مدال طلای شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا یک مدال طلای دیگر به ویترین افتخارات خود اضافه کرد و در واقع چهارمین طلای قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. پورشیب صاحب ۴ مدال طلای انفرادی، ۲  مدال طلای تیمی، یک مدال نقره انفرادی و یک مدال نقره کومیته تیمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در بخش انفرادی به پایان رسید و شما مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کردید. سطح فنی این رقابت‌ها چطور بود، گفت: سطح فنی این دوره از رقابت‌ها از توزیع مدال بین کشورها مشخص است. دیگر هیچ تیمی در آسیا زنگ تفریح نیست. نتایج پایانی مسابقات انفرادی کاملا مشهود است. ضمن اینکه یک مقدار بچه‌های ما با بدشانسی روبرو شدند و رنگ مدال آنها تغییر کرد. دو نفر از ملی‌پوشان هم موفق به کسب مدال نشدند. امیر مهدی‌زاده هم شرایطی برایش به وجود آمد که فرصت مبارزه کردن ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داد. در هر صورت چیزی از ارزش بچه‌های ما کم نمی‌شود. به هر حال آنها در طول این سال‌ها مدال‌های مختلفی برای کشورمان کسب کردند. این مسابقات هم بعد از چند روز فراموش خواهد شد. باید به مسابقات پیش رو فکر کنیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که وزن ۸۴ کیلوگرم یکی از اوزان سخت در قهرمانی آسیا است، آنهم با حضور نماینده پرقدرت ژاپن. به نظر شما این دوره از رقابت‌ها از لحاظ فنی در این اوزان با توجه به المپیکی بودن مسیر پیش رو، سخت‌تر از گذشته بود یا خیر، گفت: در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم تمام حریفان مطرح حضور داشتند، اما خدا را شاکرم توانستم مدال طلا را برای کشور عزیزم به دست بیاورم. غیر از بازی‌های آسیایی، ۴ مدال طلای قهرمانی آسیا در بخش انفرادی به دست آوردم و در مجموع ۶ بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردم که ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز را کسب کردم. این اتفاق بزرگی برای من است و از این موضوع خیلی خوشحالم که این مدال های قهرمانی آسیا را به دست آوردم. این اول راه است؛ من تمام تلاشم را می‌کنم و تمام انرژی‌ام را می‌گذارم تا چیزی که می‌خواهم را به دست بیاورم. امیدوارم نتیجه کار آن چیزی باشد که خودم می‌خواهم. خوشحالم از اینکه همه حریفان دیرینه من مثل آراگای ژاپنی در این رقابت‌ها حضور داشتند، اما خدا را شکر در پایان بالاتر از همه آنها قرار گرفتم.

دارنده ۴ مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز یک ماموریت مهم و بزرگ داریم. ان‌شاءالله بتوانیم در بخش مسابقات تیمی عنوان قهرمانی را کسب کنیم، چون این قهرمانی برای ما مهم و باارزش است. ان‌شاءالله که این فرصت که در ازبکستان داریم امروز بتوانیم استفاده کنیم و بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.

پورشیب در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واکنش به این سوال که شما در حال حاضر به عنوان یکی از پرافتخارترین کاراته‌کای ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا هستید،گفت: قطعا این افتخار بزرگی برای من است، اما من به این چیزها توجه نمی‌کنم و فقط کار خودم را انجام می‌دهم. به هدف‌هایی که دارم فکر می‌کنم و هیچ وقت از مسابقه دادن خسته نمی‌شوم. اینکه تعداد مدال برای من مهم نیست و بعد از کسب هر مدال فقط یک خاطره برای من می‌ماند و بعد از آن برای کسب مدال بعدی تلاش می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا