مهدی‌زاده: برای تاختن به طباطبایی این کار ناجوانمردانه را کردند/ فرجی فقط منت گذاشت!

دارنده نشان طلا مسابقات جهانی پس از عدم حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: فکر می‌کنم این موضوع یک مقدار با آگاهی انجام شده تا از این اتفاق برای تاختن به فدراسیونی که الان سر کار است استفاده شود و این یک حرکت ناجوانمردانه است.

به گزارش کاراته نیوز امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که در مسابقات قهرمانی آسیا چه اتفاقی افتاد که شما از جدول مسابقات کنار گذاشته شده‌اید و اجازه مبارزه در قهرمانی آسیا را پیدا نکرده‌اید،‌گفت: محرومیتی که برایم به وجود آمده به خاطر بازی‌های آسیایی جاکارتا است که من در آن رقابت‌ها به حریف میزبان باختم و با توجه به ناداوری که در اندونزی برایم صورت گرفته بود و با توجه به آن فشاری که در آن لحظه روی من بود و استرسی که وجود داشت و فشار عصبی که روی من بود، به خاطر باخت و ناداوری که رخ داد من در مراسم اهدای مدال یک واکنشی از خود نشان دادم.روی سکو به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه مدالم را از گردنم در آوردم و دوباره مدال را به دور گردنم انداختم اما این حرکت من باعث شد اتحادیه آسیا تصمیم بگیرد امیر مهدیزاده را محروم کند. من به خاطر این موضوع یک سال محروم شدم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال در آن مقطع مسئولان فدراسیون کاراته کشورمان مصاحبه‌هایی را انجام دادند مبنی بر اینکه پیگیر رفع محرومیت شما هستند چه اتفاقی رخ داد که موضوع شما حل و فصل نشد،‌گفت: در آن مقطع بعد از بازی‌های آسیایی ما مسابقات جهانی را پیش‌رو داشتیم فرجی رئیس سابق فدراسیون کاراته و محسن آشوری دبیر سابق فدراسیون اعلام کردند که ما تلاش می‌کنیم این محرومیت را برطرف کنیم. آنها با رایزنی که انجام دادند محرومیت من از مسابقه ندادن را تغییر دادند و جریمه نقدی در نظر گرفته شد. فدراسیون قرار شد در آن مقطع با پرداخت جریمه نقدی محرومیت من را برطرف کند. مصاحبه‌های فرجی و آشوری موجود است آنها در آن مقطع گفتند جریمه نقدی را پرداخت کردیم و بارها و بارها فرجی به خاطر حل این موضوع به سر من منت گذاشت. او  بارها مطرح کرد که اگر من جریمه نقدی را پرداخت نمی‌کردم تو نمی‌توانستی دیگر در لیگ‌های جهانی و مسابقات جهانی مبارزه کنی! او در صورتی که این منت سر من می‌گذاشت که این کار را انجام نداده بود حالا متوجه شدیم که فرجی جریمه نقدی را در آن مقطع پرداخت نکرده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما بعد از یکسال حالا متوجه شدیم جریمه نقدی را رئیس سابق فدراسیون پرداخت نکرده و به خاطر اتلاف وقت که صورت گرفته اتحادیه آسیا تصمیم گرفته دوباره محرومیت من را از محرومیت نقدی به محرومیت مسابقه ندادن برگرداند. در صورتی که بعد از مسابقات بازی‌های آسیایی سال گذشته من در ۶ مرحله لیگ جهانی حضور پیدا کردم و مسابقات جهانی اسپانیا نیز حضور داشتم اما در آن مسابقات خبری از محرومیت من نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که گویا شما در مراسم وزن‌کشی نیز حضور پیدا کردید آیا تا آن لحظه از محرومیت خود خبر نداشتید، گفت: متأسفانه پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا من حتی آی‌دی‌ کارتم را دریافت کردم و در مراسم وزن‌کشی نیز حضور پیدا کردم. یعنی تا اینجا هم مشکلی وجود نداشت اما فدراسیون آسیا به دلیل اینکه فدراسیون کاراته کشورمان جریمه نقدی را پرداخت نکرده است البته این طور که من شنیدم و متوجه شدم مثل اینکه یکی از دوستان می‌خواسته با روابطی که دارد  جریمه نقدی را کاهش بدهد و یا حتی صفر کند که او نیز موفق نشده است. به هر حال از دست دادن زمان باعث شد که من مسابقه را از دست بدهم.

دارنده نشان طلا مسابقات جهانی کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من متضرر شدم و چیزی که برای من مانده حسرت است، اتفاقی که باعث شده مسابقه را از دست بدهم و حسرت امتیاز از دست رفته را بخورم و اینکه من واقعاً زندگی‌ام را برای کاراته گذاشته‌ام، زحمت کشیده‌ام، تلاش کرده‌ام، در انتخابی‌ها حضور پیدا کردم، از فیلترهای مختلف رد شدم تا در این رویداد آسیایی حضور پیدا کنم به هر حال اتفاقی است که رخ داده و به نظرم جای تأسف دارد و فقط می‌توان تأسف خورد که این اتفاق رخ داده است. فکر نمی‌کنم چیزی باشد که از کنارش به سادگی بتوانیم عبور کنیم. این قهرمانی آسیا تفاوت زیادی با قهرمانی‌های آسیایی دیگر دارد چون که آخرین قهرمانی آسیا قبل از المپیک است و امتیازی که اینجا دارد می‌تواند به عنوان سهمیه قاره به کشور ما کمک کند. به هر حال فرصت خیلی خوبی را از دست دادیم یعنی کشور ما و کاراته ما فرصت خیلی خوبی برای کسب امتیاز برای سهمیه المپیک و سهمیه قاره‌ای را از دست داد. اتفاقی است که رخ داده و من واقعا شوکه شدم به هر حال باید با این قضیه کنار بیایم.

مهدیزاده در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: فدراسیون قبل، فکر می‌کنم قربانی تنش‌ها و رقابت‌های نادرست که سال‌های اخیر در فدراسیون کاراته به وجود آمده بود شد. اگر نگاه کنید می‌بینید که فدراسیون گذشته تمام تلاش خود را می‌کردتا  باقی بماند؛ حالا به هر نحوی که نتوانست و سید حسن طباطبایی آمد هدایت فدراسیون را برعهده گرفت؛ فکر می‌کنم فدراسیون گذشته باید رئیس جدید و مجموع مدیریتی فدراسیون کاراته را در جریان ماجرا قرار می‌داد، این موضوع، موضوع ساده و پیش‌ پا افتاده‌ای نبود و من فکر می‌کنم این موضوع یک مقدار با آگاهی انجام شده که تا این اتفاق رخ دهد تا از آن برای تاختن به فدراسیونی که الان سر کار است استفاده شود. به نظرم این حرکت، یک حرکت ناجوانمردانه است. من احساسم این است که این موضوع را نباید قربانی منافع شخصی کنیم باید منافع ملی را در نظر بگیریم و اینکه بخواهیم یک موضوع و یک حاشیه‌ای را که شاید رئیس جدید فدراسیون در جریان  این موضوع نبوده را قرار دهیم و بعد از آن حاشیه‌سازی کنیم برای تاختن به فدراسیونی که الان روی کار است. من واقعاً ناراحتم و با تمام وجودم به طباطبایی اطمینان و اعتماد دارم و می‌دانم که او تمام تلاشش را کرد که تا این موضوع برطرف شود اما زمان کافی را نداشت تا این موضوع را حل کند. من از شخص  طباطبایی انتظار دارم تا در این موضوع ورود کند و این موضوع را پیگیری کند. مسئولان قبلی فدراسیون ابتدا اعلام کرده بودند که این موضوع برطرف شده و بعد از آن باید در جریان می‌گذاشتند.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در پایان صحبت‌های خود، گفت: آنهایی که روحیات، اخلاق و سختکوشی های امیر مهدی زاده را می‌شناسند که هیچ، اما آنهایی که امیر مهدی زاده را نمی‌شناسند، دوست دارم به آنها بگویم که من روزهای سخت تر و وحشتناک تر از این و کارهای سخت تر از این را خیلی خیلی راحت تر انجام دادم و از پس آن بر آمدم. من کسی هستم که در اولین حضورم در مسابقات جهانی ۲۰۱۲ پاریس مدال طلا کسب کردم، من کسی هستم که در تاریخ کاراته کشورم توانستم نفر اولی باشم که دو طلای جهان را گرفته است. این امیرمهدی زاده از پس این کار برمی‌آید و با تمام وجود و قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. هیچ چیزی نمی‌تواند او را متوقف کند و چیزی که برایم مهم است، این چیزی است که خودم می‌خواهم و برای آن تلاش می‌کنم و به آن میرسم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا