سلیمانی: اگر در مالزی حرکتی انجام دهیم، مثل معجزه است/ در تیم ملی کمربند سبز داریم!

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کشور مالزی گفت: اگر ما بتوانیم در مالزی حرکتی انجام دهیم، چیزی مثل معجزه است؛ چون من و مسئولان فدراسیون مالزی هیچ انتظاری از این نفرات در مسابقات قهرمانی آسیا نداریم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در حالی از ۲۸ تیر ماه در تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد که تیم ملی مردان و بانوان کاراته کشور مالزی این روزها در استان آذربایجان غربی و در شهر ارومیه اردوی آماده سازی خود را برپا کردند و با کاراته کاهای ایرانی تمرینات مشترکی را برگزار می‌کنند. علیرضا سلیمانی سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کشور مالزی به همراه دو مربی خارجی و ۱۳کاراته کا در ارومیه حضور دارندو تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که شرایط برپایی اردوی تمرینی در شهر ارومیه چطور است،‌گفت: خوشبختانه ما دوستان خوبی در ارومیه داریم و برای برپایی یک مرحله اردوی تمرینی از مالزی به تهران آمدیم و مستقیم راهی ارومیه شدیم تا یک مرحله اردوی خوبی را با کاراته کاهایکشورمان برگزار کنیم. تیم ملی دختران و پسران مالزی در طی این چند روز تمرینات خوبی انجام دادند و قرار است ما ۲۴ تیر ماه مستقیم راهی ازبکستان شویم و در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم.

وی  در پاسخ به این سؤال که شرایط تیم ملی مالزی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چطور است و آیا شانس کسب مدال دارید یا خیر، گفت: تیم ما کاملا یک تیم جوان وبی‌تجربه است. برای اینکه آنها بتوانند تجربه جدیدی را کسب کنند به ایران سفر کردیم تا با کاراته کاهای ایرانی تمرین کنند و تجربه‌های جدیدی را کسب کنند. این اردوها خیلی برای ما خوب بود. کاراته کاهای مالزیایی تجربیات خوبی را طی این چند روز به دست آوردند. ما برنامه‌ای برای کسب مدال در قهرمانی آسیا نداریم و صرفا برای کسب تجربه راهی قهرمانی آسیا می‌شویم. فدراسیون مالزی هم از ما انتظار کسب مدال ندارد؛ چون این تیم اصلی ما نیست ما چند جوان را با خود به ایران آوردیم و به همراه آنها چند نفر از قهرمانان بازنشسته کشور مالزی به همراه تیم آمدند.

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کشور مالزی  در ادامه صحبت‌های خود، گفت:‌ ما به دنبال پایه‌ سازی هستیم و برنامه‌های ما برای سال‌های آینده است. تیمی که راهی قهرمانی آسیا می‌شود یک تیم جوان است که از لحاظ حرکتی خیلی کند هستند چون آنها سال‌ها حریف تمرینی نداشتند. تیم اصلی ما دو رده سنی دارد. یک رده سنی زیر ۲۱ سال و یک رده بالای ۳۰ سال است. نفراتی که بالای ۳۰ سال هستند از قهرمانان بازنشسته کاراته مالزی هستند. ما آنها را به دلیل اینکه هیچ نفراتی را نداشتیم با خود به این مسابقات اعزام می‌کنیم. در واقع این نفرات را می‌بریم تا اوزان ما خالی نباشد. اگر ما بتوانیم در مالزی حرکتی انجام دهیم چیزی مثل معجزه است چون نه من و نه مسئولان فدراسیون مالزی انتظاری برای کسب مدال در قهرمانی آسیا از این نفرات نداریم.

سلیمانی  در پاسخ به این سوال که آیا با ترکیب جوانی که در اختیار دارید، آیا بازهم می‌توانید مثل گذشته با کاراته مالزی موفق شوید، یا خیر، عنوان کرد: موضوع اصلی این است که در فدراسیون مالزی اختلافاتی وجود دارد، اما با این حال آنها از من برای آینده انتظار دارند. طبق قراردادی که من با فدراسیون مالزی دارم هر دو سال قرارداد من تمدید می‌شود. با شناختی که من از کاراته این کشور دارم صد در صد به آینده امیدوارم البته به آنها قول موفقیت در یک سال آینده را داده‌ا‌م. ضمن اینکه من ۶ ماه است که کنار کاراته کاهای آنها فعالیت می‌کنم و  تنها سه نفر از کاراته کاهای مالزی از ابتدا کنار من بوده‌اند و مابقی نفرات را طی چند روز گذشته پس از کلی کنکاش پیدا کرده‌ا‌م و به جمع ما اضافه شدند. ما برای پیدا کردن این نفرات حتی کاراته کاهایی که کمربند سبز دارند را به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ا‌یم. البته این امتیاز ویژه‌ای برای من است چون کسی که کاری را بلد نیست ادعایی هم ندارد و خیلی زود می‌تواند کار را یاد بگیرد. بچه‌هایی که زیر نظر من هستند کاملا حرف گوش کند هستند و با این روند خیلی زود می‌توانیم پایه‌های کاراته مالزی را آماده کنیم.

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته مالزی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:‌ ما در مسابقات جوانان و امید امسال موفق به کسب دو مدال طلا شدیم. این دو مدال طلا پس از سال‌ها به دست آمده ضمن اینکه تعدادی برنز و نقره شدیم و همین موضوع باعث شده رسانه‌های مالزی از من به عنوان یک قهرمان یاد کنند. روزنامه‌های مالزی مطالبی در مورد من نوشته‌اند که نشان می‌دهد آنها خاطرات سال‌های گذشته را فراموش نکرده‌اند. بنده در طول سال‌ها که در کشور مالزی بودم دو مدال طلایی بازی‌های آسیایی بانکوک، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی بوسان، طلای تیمی دختران در آسیا، اولین مدال برنز جهانی دختران، و تعداد زیادی مدال طلا در تورنمنت‌های مختلف را برای کاراته کشور مالزی کسب کردم. به همین دلیل باعث شده موفقیت اخیر ما در قهرمانی آسیا رسانه‌های آنها را مجاب کند تا از موفقیت‌های گذشته من یاد کنند. خوشحالم از اینکه رسانه‌های مالزی از من به خوبی ید می‌کنند. آنها طی سال‌های گذشته بارها و بارها برای مذاکره با بنده اقدام کردند، اما جواب مثبت به آنها نداده بودم تا اینکه سرانجام با آنها به توافق رسیدم امیدوارم در ادامه مسیر برای کاراته مالزی مثل گذشته مدال‌های خوبی را به ارمغان بیاورم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا