عسگری: باید حرفه‌ای‌تر قدم‌هایمان را برداریم/ مدالم را به نوید، قهرمان دل‌ها تقدیم کردم

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی اندونزی در رشته کاراته گفت: همه ما باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم و قدم‌هایمان را دیگر حرفه‌ای برداریم تا در همه مسابقات بدون آسیب دیدگی حضور داشته باشیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهارمین مرحله لیگ برتر جهانی کاراته وان ۲۰۱۹ در حالی به میزبانی شانگهای چین برگزار شد که بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان به مدال نقره این مسابقات دست یافت.تیم کومیته مردان ایران موفق شد با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی چهارمین مرحله لیگ برتر را از آن خود کند.

بهمن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که سطح فنی مسابقات در این دوره از رقابت‌ها چطور بود، گفت:‌ ابتدا باید از مسئولان فدراسیون کاراته به خاطر حمایت بچه‌های تیم ملی و کادر فنی تشکر کنم. از سیدشهرام هروی و شهاب سلطانی که کلی برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم. اینکه آنها هیچ وقت فرقی بین هیچ کدام از بچه‌ها نمی‌گذارند قابل تقدیر است. ما هم به نوبه خود همیشه در طول مسابقات تلاش کرده‌ایم با کسب مدال پاسخ اعتمادشان را بدهیم. انشاالله بتوانیم با کسب سهمیه المپیک مزد زحمات‌مان را بگیریم. به هر حال مهم پرچم ایران است که در المپیک به نمایش درآید و کاراته ایران برای سربلندی کاروان ایران مدال‌آوری کند تا در رنکینگ ارتقاء‌ مدال‌ها کاراته باعث صعود کاروان ورزش ایران شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: لیگ جهانی چین با خاطر حضور تیم‌های خوب دنیا از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود. به هر حال مسابقات کسب سهمیه المپیک است و همه کشورها برای رسیدن به بزرگترین ماراتن دنیا در تلاش هستند. البته طبق آنچه که گفته می‌شود کاراته برای اولین و آخرین بار در المپیک حضور خواهد داشت و به همین دلیل رقابت در بین همه کشورهای دنیا بسیار زیاد شده است.امیدوارم که این موضوع صحت نداشته باشد چون کاراته پتانسیل بسیار زیادی دارد و جوانان می‌توانند در این رشته در آینده مدال‌آوری کنند. آرزوی ما این است که در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه کاراته حضور داشته باشد و این اول و آخرین باری نباشید که کاراته را در المپیک می‌بینیم.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در رشته کاراته در پاسخ به این سؤال که شرایط مسابقات با توجه به این رقابتی که وجود دارد چقدر برای شما سخت‌تر شده است، گفت: موضوع حضور کاراته در المپیک باعث شده تمام کشورها تلاش کنند تا در المپیک توکیو مدال‌آوری کنند. تمام بچه‌های ما از این قاعده مستثنی نیستند. همه در تلاشیم تا در این مسیر المپیکی مدال کسب کنیم و با امتیازاتی که ذخیره می‌کنیم بتوانیم از طریق رنکینگ المپیک سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کنیم. به هر حال رفته رفته شرایط مسابقات سخت‌تر می‌شود و هر چه به المپیک نزدیک می‌شویم استرس بچه‌ها زیاد می‌شود. این موضوع طبیعی است که فشار روی بچه‌ها و کادر فنی بیشتر شود. امیدوارم شرایط طوری برای ما رقم بخورد که کار برای رسیدن به توکیو به اما و اگر کشیده نشود.

عسگری در پاسخ به این سؤال که حضور بیش از ۵۰ کاراته کا در لیگ جهانی کاراته وان در وزن ۷۵ کیلوگرم آیا کار را برای شما سخت نکرده بود، خاطرنشان کرد: در وزن ۷۵- کیلوگرم تقریبا ۵۰ نفر برتر کاراته جهان حضور داشتند. واقعا شرایط رقابت در این مسابقات سخت بود. سطح مسابقات بالا بود و من با تمام آمادگی که داشتم راهی این رقابت‌ها شدم تا مثل لیگ سری A ترکیه مدال طلا کسب کنم. در بازی اول حریف مراکشی من بازیکنی بود که در المپیک جوانان آرژانتین مدال نقره کسب کرده بود، او خیلی آماده بود اما شکستش دادم. در بازی دوم حریف کهنه‌کار پاکستانی را پیش رو داشتم. او یک بازیکن باتجربه بود. اما موفق به شکستش شدم.نیشی‌مورا کاراته کای ژاپنی حریف اصلی من است. آنها در المپیک میزبان مسابقات است. او یک کاراته‌کای خوبی است که در این رقابت‌ها موفق به شکستش شدم. در پای فینال حریف ترکیه‌ای او را شکست دادم و در فینال به مصاف کاراته‌کای ازبکستان رفتم که دو بار او را شکست داده بودم اما این بار متاسفانه شرایط دست به دست هم داد که بازی را واگذار کردم.استراتژی خوبی نداشتم و نتوانستم مثل همیشه پیروز میدان شوم. البته مطمئن هستم این مسابقات برای بهمن عسگری درس بزرگی بود. انشاالله در مسابقات قهرمانی آسیا و رویدادهای بعدی از این تجربه بتوانم استفاده کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید به خاطر نزدیک شدن به المپیک مسیر حضور در مسابقات کاراته وان سخت‌تر از دوره‌‌های قبل شده، گفت:‌ سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سال بسیار سختی برای کاراته ایران است. در واقع هر مرحله از مسابقات ۱۰ یا ۱۵ روز یک بار برگزار می‌شود. ما هفته آینده جمعه مسابقات سری A کانادا را پیش رو داریم که بنده به همراه سجاد گنج‌زاده، هامون درفشی‌پور و حمیده عباسعلی راهی این رقابت‌ها خواهیم شد. روادید ما صادر شده و مسابقات نزدیک است. ما باید راهی کانادا شویم و پس از بازگشت به ایران باید آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شویم.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در رشته کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:‌ همه ما باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم و قدم‌هایمان را دیگر حرفه‌ای برداریم تا در همه مسابقات بدون آسیب دیدگی حضور داشته باشیم. مهمترین مسئله این است که باید از لحاظ ذهنی خسته نشوم. با دکتر حجتی روانشناس تیم ملی کار می‌کنم تا در این مسیر روح و جسمم خسته نشود و بتوانم از تمام توانایی‌های خودم استفاده کنم و موفق شوم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی در مورد اهدای مدال خود به خانواده مرحوم محمدی، گفت:‌ مدالم را تقدیم به قهرمان دل‌ها نوید محمدی می‌کنم. از دست دادن او شوک بزرگی را به تیم ملی کاراته ایران وارد کرد. ما در چین موضوع را شنیدیم و زمانی که این خبر به گوش ما رسید هیچ کدام از ما باور نمی‌کردیم. پیش از این که این احادثه رخ دهد نوید محمدی در کنار تیم ملی بزرگسالان راهی لیگ سری A ترکیه شد. او در آخرین مسابقات کنار تیم ملی بزرگسالان بود و همه ما از این قهرمان بزرگ خاطره داریم. متاسفانه اتفاق تلخی رخ داد که این موضوع واقعا دردناک بود. در همان مسابقات از کادر فنی و مسئولان فدراسیون اجازه گرفتم تا در صورتی که مدال کسب کردم به احترام نوید محمدی این مدال را به خانواده عزیز او اهدا کنم.این کار بسیار کوچکی است که شاید بتوانم با این بتوانم خانواده داغدار محمدی را خوشحال کنم. به هر حال آنها باید بدانند نام نوید محمدی در کاراته ایران به ثبت رسیده و او همیشه در ذهن جامعه کاراته ماندگار خواهد بود. این حادثه درس بزرگی به ما داد تا قدر همدیگر را بدانیم و این را بدانیم دنیا واقعا به کسی وفا ندارد.باید بدانیم برای خدا و بندگان خدا قدم برداریم و برای دیگران خوب بخواهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا