فینال تمام ایرانی در سنگین وزن/ پورشیب، قراری زاده، خدابخشی و عباسعلی در تلاش برای کسب مدال برنز

روز دوم از رقابتهای لیگ جهانی کاراته در چین با حضور دو نماینده ایران در فینال و سه نماینده دیگر به دیدار رده بندی پیگیری شد.

به گزارش کاراته نیوز، در ادامه چهارمین مرحله از رقابتهای کاراته وان در سال ۲۰۱۹ که با حضور ۵۴۳ کاراته کا از ۷۶ کشور به میزبانی چین در شانگهای جریان دارد، در وزن ۸۴+ کیلوگرم صالح اباذری و سجاد گنج با شکست رقبای خود به فینال راه یافتند تا روز یکشنبه شاهد فینالی تمام ایرانی باشیم.

صالح اباذری کاراته کا وزن ۸۴+ کیلوگرم پیش از رسیدن به نیمه نهایی حریفانی از اکوادور، روسیه و فرانسه را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی از سد جاناتان هورنه آلمانی دارنده عناوبن متعدد قهرمانی همچون طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۹، ۲ برنز کاراته وان های ۲۰۱۹، طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۸ را شکست داد تا اولین فینالیست این وزن باشد.

در همین وزن سجاد گنج زاده دیگر نماینده ایران نیز توانست حریفانی از صربستان، هلند، بلژیک را از از پیش رو بردارد و در نیمه نهایی نیز از سد گوگیتا آرکانیا قهرمان نام آشنای جهان گذشت تا به دیدار نهایی صعود کند تا بدین ترتیب روز یکشنبه شاهد فینالی تمام ایرانی در سنگین وزن باشیم.

در وزن ۸۴- کیلوگرم مردان مهدی قراری زاده «آنتوان ایساکائو» از بلاروس (یک بر صفر) را شکست داد، سپس (۷ بر صفر) از سد «دانیر یولداشف» از قزاقستان گذشت و در ادامه (۶ بر ۳) «جسی داکوستا» از فرانسه را از پیش رو برداشت. وی در ادامه (۲ بر صفر) برابر «اوگور آکتاش» از ترکیه باخت. با صعود این ترکیه‌ای دیدار نهایی، قراری زاده برای کسب مدال برنز تلاش می‌کند.

ذبیح الله پورشیب با برتری مقابل «برات جاکوبی» از مقدونیه (یک بر صفر)، «فاروک عبدالسلام» از فرانسه (۳ بریک)، «دنیس دنیسنکو» روسیه (یک بر یک در قانون سنشو) راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله برابر «ایوان وسیچ» (۶ بر ۳) باخت و به دیدار رده بندی رفت.

مهدی خدابخشی بعد از پیروزی (۴ بر ۳) مقابل «نیکلا مالوویچ» از مونته نگرو و «ماکاتو کوی که» از ژاپن در هانتی، نتیجه را (۱-۳) به «ایوان وسیج» از کرواسی واگذار کرد. وی در گروه شانس مجدد ۵ بر صفر چین تایپه را شکست داد تا فردا برای کسب مدال برنز به مصاف ذبیح الله پورشیب برود.

رزیتا علیپور در کومیته انفرادی وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان بعد از برتری مقابل «آنا لنارد» از کرواسی (۱-۱ با قانون سنشو)، برابر «لیلا هورتالت» از فرانسه با همین نتیجه باخت و حذف شد. در همین وزن شیما آل سعدی دور نخست نتیجه را به «جوانا رکویچ» از صربستان (۳-۶) واگذار کرد. با صعود این رقیب به دیدار نهایی، آل سعدی در گروه شانس مجدد به تلاشش ادامه داد. آل سعدی در بازی نخست این مرحله ابتدا ۱۰ بر یک مکزیک را شکست داد اما برابر نماینده ژاپن شکست خورد و حذف شد

حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم ابتدا با قانون سنشو نماینده چین تایپه را از پیش رو برداشت اما در بازی دوم مغلوب نماینده چین شد. با فینالیست شدن حریف چینی، عباسعلی راهی جدول شانس مجدد شد. نماینده کشورمان در بازی نخست این مرحله کاراته کا سوییس را شکست داد و با غلبه بر نماینده اسپانیا روز بکشنبه باید برای کسب مدال برنز به مصاف کاراته کا ایتالیایی برود.

در کاتا تیمی بانوان نیز تیم ایران توانست به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد صعود کند تا فردا برای کسب مدال برنز با ویتنام به رقابت بپردازد. ابوالفضل شهرجردی نماینده کاتا انفرادی نیز نتوانست از گروه خود صعود کند تا  دستش از مدال کوتاه بماند

در رقابتهای روز نخست همن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و سیدعلی کریمی در وزن ۶۷- کیلوگرم موفق شدند با غلبه بر حریفان به فینال راه یابند. مجید حسن نیا و طراوت خاکسار هم به دیدار رده بندی راه یافتند.

ضمن اینکه علی اصغر آسیابری، امیرمهدیزاده، امیررضا میرزایی، فاطمه صادقی و سارا بهمنیار هم از دور مسابقات حذف شدند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا