عسگری و کریمی فینالیست شدند، حسن نیا و خاکسار به دیدار رده بندی راه یافتند

در اولین روز از رقابت های لیگ جهانی چین، سید علی کریمی با پنج پیروزی به دیدار نهایی راه یافت.

به گزارش کاراته نیوز چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان لیگ برتر چین از امروز، جمعه ۱۷ خرداد ماه با حضور ۵۷۴ کاراته کا از ۷۶ کشور آغاز شد که در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری توانست حریفتنی از مراکش، پاکستان، ژاپن و ترکیه را از پیش رو بردارد و به فینال این رقابت ها راه پیدا کند.

بهمن عسگری روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف داستونبک اوتوبالایف از ازبکستان خواهد رفت.

علی اصغر آسیابری دیگر نماینده ایران در این وزن در بازی نخست، برابر لوییجی بوسا از ایتالیا ۴ بر ۳ مغلوب شد و با شکست کاراته کا ایتالیایی در مراحل بالاتر، آسیابری از گردونه رقابت ها حذف شد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم آقایان، سید علی کریمی با شکست حریفانی از روسیه، مجارستان، ایتالیا، فرانسه و تایلند به دیدار نهایی راه یافت و روز یکشنبه باید برای کسب مدال طلا به رقابت بپردازد.

هامون درفشی پور نیز در همین وزن در بازی نخست مغلوب نماینده ونزوئلا شد و با راهیابی حریف ونزوئلایی به فینال، درفشی پور نیز به جدول شانس مجدد راه یافت تا برای کسب مدال برنز با رقیبان خود به رقابت بپردازد.

درفشی پور در بازی نخست جدول رپه شارژ برابر نماینده نیوزلند ۲ بر صفر مغلوب شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

امیر مهدی زاده دیگر نماینده ایران در وزن ۶۷- کیلوگرم است که در بازی اول نماینده یونان را شکست داد اما در بازی دوم برابر نماینده آذربایجان شکست خورد و با شکست حریف آذربایجانی در مراحل بعدی از دور رقابت ها کنار رفت.

امیررضا میرزایی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۷- کیلوگرم بود که در دور نخست با قانون هانتی نماینده ژاپن را شکست داد اما در دور دوم برابر نماینده مونته نگرو ۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۶۰ – کیلوگرم آقایان مجید حسن نیا به عنوان تنها نماینده ایران در این وزن، سه پیروزی برابر نمایندگان هنگ کنگ، عربستان و ژاپن به دست آورد اما در دور چهارم مغلوب نماینده قزاقستان شد اما با راهیابی حریف قزاقستانی به فینال، حسن نیا این شانس را پیدا کرد  تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

حسن نیا در بازی نخست خود در جدول رپه شارژ آیکوت کایا از ترکیه را ۲ بر یک شکست داد و برای کسب مدال برنز باید روز یکشنبه به مصاف داگلاس بروس از برزیل برود.

در بخش بانوان نیز طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان حریفانی از چین تایپه و سوییس راشکست داد اما در بازی سوم مغلوب نماینده چین شد. در ادامه و با راهیابی نماینده چین به فینال خاکسار راهی جدول شانس مجدد شد و  در جدول رپه شارژ توانست نماینده تایلند را شکست دهد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز با لورنا بوسا از ایتالیا به رقابت بپردازد.

سارا بهمن یار در بازی اول و دوم خود برابر نمایندگان یونان و اسلواکی با نتیجه مشابه یک بر صفر به پیروزی رسید.

بهمن یار در بازی سوم و در حالی که بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید با احتساب قانون سنشو برابر بتینا پلانک از اتریش شکست خورد و با توجه به شکست حریف اتریشی در مراحل بعدی، سارا بهمن یار نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا