مهدی‌زاده: تا المپیک توکیو یک قدم عقب نمی‌گذارم/ قول می‌دهم در ۶۷ کیلوگرم مدال‌آوری کنم

مهدی‌زاده: تا المپیک توکیو یک قدم عقب نمی‌گذارم/ قول می‌دهم در ۶۷ کیلوگرم مدال‌آوری کنم

به گزارش کاراته نیوز امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که شرایط شما در وزن جدید پیش از اعزام به مسابقات لیگ جهانی کاراته وان چین چطور است، گفت: خوشبختانه در این مرحله از اردوها تمرینات خیلی خوبی را پیگیری کردیم. شرایط من هم خیلی خوب است از همه لحاظ در شرایط خوبی قرار دارم. من در وزن ۶۷ کیلوگرم تلاش می‌کنم و صددرصد در همین وزن روند قهرمانی را ادامه می‌دهم. شرایط روحی روانی خوبی دارم و خودم هم در تلاش هستم تا المپیک توکیو صددرصد در وزن ۶۷کیلوگرم بمانم.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: آنهایی که ورزشکار هستند منظور من را متوجه می شوند وقتی یک ورزشکار تغییر وزن می‌دهد شرایط برای او متفاوت می‌شود. من از وزن ۶۰کیلوگرم به ۶۷ کیلوگرم رفته‌ام و حداقل ۱۰ کیلوگرم تفاوت وزن وجود دارد و من با ۱۰ کیلوگرم وزن تفاوت باید یک شرایط جدیدی را پیدا کنم و اصلاً آن طور نیست که یک ورزشکار بلافاصله با تغییر وزن بتواند دوباره در وزن جدید قهرمان شود.از شرایط خودم راضی هستم به خود افتخار می‌کنم با سه مرحله مسابقه توانسته‌ام به رنکینگ زیر ۱۰۰ بیایم.

مهدی‌زاده در مورد اینکه چه اتفاقی افتاد در مسابقات ترکیه نتوانست در وزن ۶۰کیلوگرم مبارزه کند، گفت: ابتدا قرار بر این بود در لیگ جهانی ترکیه در ۶۰کیلوگرم مبارزه کنم. من وزن زیادی کم کرده‌ام و حتی تا وزن ۶۱ کیلوگرم رسیدم اما نتوانستم یک کیلوگرم را کم کنم. ناچار شدم به خاطر کم نشدن وزنم در ۶۷ کیلوگرم وارد تاتامی شوم. به هر حال وقتی ورزشکار حرفه‌ای تغییر وزن می‌دهد نیاز به یک فرصت دارد من هم نیاز به یک زمان دارم بتوانم در وزن ۶۷کیلوگرم نیز مثل دورانی که در ۶۰کیلوگرم نسبت به حریفانم برتر بودم در این وزن نیز برتر از حریفانم باشم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته در پاسخ به این سوال که آیا شما تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصمیم گرفته‌ای در وزن ۶۷کیلوگرم مبارزه کنی یا خیر، گفت: بله من تصمیم گرفتم تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۶۷ کیلوگرم مبارزه کنم. تا المپیک توکیو ۱۲ مرحله مسابقه باقی مانده یعنی من هنوز فرصت دارم تا امتیازهای زیادی را کسب کنم. حتی یک قدم هم به عقب نمی‌گذارم و با تمام توانم در ۶۷ کیلوگرم تلاش خواهم کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنم. خیلی‌ها از امیر مهدی‌زاده به خاطر عناوینی که در طول این سال‌ها کسب کرده انتظار دارند تا من در اوج باشم. من به همه آنها حق می‌دهم. همه آنها از من انتظار مدال دارند و به خاطر شرایطی که من در این مدت داشتم نتوانستم خواسته آنها را برآورده کنم اما قول می‌دهم دوباره برای آنها افتخارآفرینی و مدال کسب کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا