سلیمی: میزبان بازیهای ساحلی المپیک تغییر می کند

مشاور امور بین الملل فدراسیون کاراته از احتمال تغییر میزبانی بازیهای المپیک ساحلی خبر داد.

به گزارش کاراته نیوز جواد سلیمی به سایت فدراسیون کاراته گفت: بحث تغییر میزبانی بازیهای ساحلی در مهرماه سال جاری به میزبانی سن دیگو از مدتها پیش مطرح شد که سرانجام خبر پذیرفته شدن آن روز گذشته به اطلاع داوران قضاوت کننده رقابت های کاراته در این بازیها اعلام شد.

وی افزود: مطابق آنچه فدراسیون جهانی به ۱۳ داور دعوت شده برای قضاوت در این رقابت ها اعلام کرده این پیکارها قرار نیست در آمریکا برگزار شود و به احتمال زیاد مسقط عمان میزبان این دوره از بازیهای المپیک ساحلی باشد.

مشاور امور بین الملل فدراسیون دلیل احتمالی تغییر میزبانی را شرایط اخذ ویزای آمریکا برشمرد و گفت: بسیاری از کشورها که موفق به کسب سهمیه شدند نسبت به روند پروسه اخذ ویزای آمریکا اعتراضاتی را مطرح کرده بودند که احتمالا یکی از دلایل تغییر میزبانی هم به همین دلیل بوده است.

وی ادامه داد: در بازیهای المپیک و بازیهای قاره ای هیچ ویزایی برای شرکت کنندگان صادر نمی گردد و تنها آیدی کارت داده می شود که بمنزله ویزاست. همه شرکت کنندگان در المپیک با همان کارت وارد کشور میزبان می‌شوند در حالی که چندی پیش کشور آمریکا اعلام کرد که همه افراد شرکت کننده در المپیک ساحلی باید بصورت شخصی اقدام به دریافت ویزا کنند که این باقوانین کمیته بین المللی المپیک منافات دارد.

رئیس کمیته داوران کشورمان در خصوص کسب سهمیه کاراته ایران گفت: با توجه به این که در المپیک ساحلی تنها رقابت های کاتای انفرادی برگزار می شود تاکنون فاطمه صادقی در بخش بانوان موفق به کسب سهمیه شده و در این پیکارها حضور خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا