تشکیل شورای عالی راهبردی کاراته گیلان/ اولویت حمایت از قهرمانان

رئیس هئیت کاراته گیلان از تشکیل شورای عالی راهبردی کاراته این استان در هفته های آینده خبر داد و گفت: اولویت ما حمایت از قهرمانان و بهره گیری از تجربه پیشکسوتان است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، رضا رسولی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر هیئت کاراته گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه کاراته این استان یکی از پرافتخارترین رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود، گفت: بر اساس آمار بیشترین مدال و حضور در مسابقات بین المللی، کسب عنوان‌های جهانی در این رشته بوده است.

وی به حضور سارا بهمنیار بانوی کاراته کای گیلانی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران اشاره کرد و افزود: وی یکی از امیدهای اصلی استان گیلان برای کسب سهمیه المپیک است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های لازم و بستر مناسب برای حضور قدرتمند این بازیکن را فراهم کنیم.

رئیس هیئت کاراته گیلان در ادامه افول کاراته این استان در سطح ملی را یکی را دغدغه‌های اصلی علاقه مندان به این رشته ورزشی در استان و حتی کشور عنوان و اظهار کرد: با توجه به سابقه خوب کاراته گیلان در کشور امروز شاهد این هستیم که این رشته پرطرفدار جایگاه اصلی خود را در تیم ملی آقایان و بانوان از دست داده و حتی در رده‌های پایه نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

وی سارا بهمنیار را به عنوان تنها نماینده استان گیلان در تیم ملی کاراته بزرگسالان بانوان عنوان و بیان کرد: برای بازگشت به جایگاه اصلی کاراته گیلان نیازمند حمایت همه مسئولان، رسانه و قهرمانان و پیشکسوتان هستیم.

رسولی با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرها در میان جامعه کاراته استان گیلان اشاره کرد و افزود: متأسفانه این اختلاف نظرها به هم افزایی و همدلی تبدیل نشده و باید با ایجاد یک فضای مناسب و همدل گام‌های خوبی در حوزه‌های قهرمانی، تربیت مربیان با کیفیت و داوران آینده‌دار برداریم.

وی ادامه داد: تا زمانی که در حوزه زیر ساختی اعم از مربیان و داوران نتوانیم حرکت خوبی انجام دهیم طبیعتاً استعدادهای این رشته ورزشی نیز شناخته نمی‌شود.

رئیس هیئت کاراته گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا از منازعات خارج شده و با همدلی و هم افزایی رشته کاراته را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم، گفت: متأسفانه نقاط ضعفی نیز وجود دارد لذا سعی می‌کنیم در حوزه فنی برنامه ریزی جدیدی انجام شود.

وی برگزاری تمرینات هفتگی برای قهرمانان، برگزاری تمرین مشترک بین پیشکسوتان و قهرمانان، بازنگری در کادر فنی و ایجاد انگیزه‌های جدید در این هیئت را بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای تقویت رشته کاراته عنوان و اظهار کرد: شورای عالی راهبردی کاراته نیز در هفته‌های آینده تشکیل می‌شود تا بتوانیم نسل قهرمان و آینده ساز را با حضور قهرمانان سابق و راهنمایی پیشکسوتان به جایگاه اصلی برسانیم.

رسولی ادامه داد: در حوزه استعدادیابی نیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و از تابستان امسال این طرح در اقشار مختلف اجرایی می‌شود. تا پایان خرداد ماه امسال نیز یک سری مسابقات کاپ بین المللی کاسپین در استان گیلان برنامه ریزی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا