هروی: روحانی تا المپیک کنار ما خواهد بود/ موفقیت کاراته حاصل همدلی است

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: حسین روحانی شناسنامه اثرگذار کاراته است و تا المپیک توکیو در این قطاری که در حال حرکت است کنار ما خواهد بود.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از کسب عنوان قهرمانی کاراته ایران در دومین مرحله لیگ سری «آ» کاراته ترکیه گفت: مسابقات از نظر کیفیت و کمیت خیلی خوب بود. بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در این مسابقات حضور داشتند. به لطف خدا عملکرد بچه‌های ما خیلی خوب و قابل قبول بود. خیلی از بچه های ما توانستند امتیازات لازم را در این مسابقات کسب کنند. خوشبختانه برخی از بچه‌ها با مدال‌هایی که در این مسابقات به دست آوردند در رنکینگ جدید قطعاً ارتقای خواهند پیدا کرد.

هروی در پاسخ به این سؤال که از شرایط فنی تیم ملی پوشان آیا راضی هستید، گفت:‌ خوشبختانه تیم شرایط خوبی دارد. البته نقاط ضعف هم در تیم وجود دارد. ما روی تمام نقاط ضعف بچه‌ها و تیم قطعاً برنامه‌ریزی می‌کنیم. تلاش ما این است شرایط بچه‌ها در وضعیت ایده‌آلی قرار داشته باشد تا بتوانیم تا پایان سال جاری امتیازهای لازم جهت کسب سهمیه المپیک را به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به این سؤال که تیم ملی ۱۷ خردادماه باید راهی لیگ جهانی کاراته وان چین شود آیا نزدیک بودن این رقابت‌ها کار را برای شما و تیم ملی دشوار نمی‌کند، گفت: قطعاً چیزی که ما را یک مقدار اذیت می‌کند نزدیک بودن زمان برگزاری مسابقات است. البته ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نزدیک بودن زمان برگزاری لیگ‌های جهانی به تیم ملی آسیب نزند. ما از لحاظ ذهنی روی همه بچه‌ها کار می‌کنیم. قرار است ۱۷ خردادماه راهی مسابقات لیگ جهانی چین شویم.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به نظرم برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی یک مقدار بیش از اندازه فشرده است. فدراسیون جهانی کاری انجام داده که شرایط برای همه کاراته‌‌کاهای دنیا سخت و دشوار شده است. برگزاری چندین مرحله مسابقات لیگ فشار را زیاد می‌کند اما ما باید قدم به قدم پیش برویم تا آسیب نبینیم. ان‌شاءالله که در طول این مسیر مهم اتفاق بدی برای بچه‌ها رخ ندهد. البته ما طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم در هر وزن ۲ تا ۳ بازیکن داریم و دستمان خالی نیست.

هروی در پاسخ به این سؤال که آیا حسین روحانی به دلیل مشغله کاری از تیم ملی جدا خواهد شد یا خیر، گفت: حسین روحانی از بهترین‌های کاراته کشورمان است. او به خواسته خودش به کاراته نیامده است که حالا هم بخواهد برود. روحانی به گردن کاراته ایران دین دارد. ان‌شاءالله تا المپیک کنار تیم ملی خواهد بود. حسین روحانی شناسنامه تأثیرگذار کاراته ایران است. او قهرمان جهان است و با این تیم به موفقیت‌های بزرگی رسیده و در کنار ما حضور خواهد داشت. موفقیت کاراته حاصل کار گروهی بوده است. این قطار در حال حرکت است و همه ما کنار همدیگر به مسیر ادامه خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان صحبت‌های خود با تشکر از مسئولان فدراسیون کاراته گفت: همانطور که همه جامعه بزرگ کاراته می‌دانند امسال مهم‌ترین و حساس‌ترین سال برای کاراته ایران است. ما ۱۰ مرحله دیگر مسابقات پیش‌رو داریم. برای حضور در این رقابت‌ها فدراسیون هزینه زیادی را باید متقبل شود. همه ما شرایط اقتصادی کشور را می‌دانیم به خاطر حمایت‌های مسئولان فدراسیون برای این اعزام از آنها تشکر می‌کنم. از رئیس کمیته داوران که همیشه کنار ما بوده نیز تشکر می‌کنم. شرایطی که برای کاراته ایران در طول این چند سال رقم خو.رده حاصل همدلی جامعه بزرگ کاراته بود. من از همه مربیان سازنده و آنهایی که در این مسیر ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا