۶ طلا و ۳ برنز حاصل تلاش تیم کاراته ایران در استانبول

در پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته سری آ در ترکیه بهمن عسگری، مهدی قراری زاده، صالح اباذری، طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی و کاتای تیمی بانوان، ۶ مدال طلا برای ایران به ارمغان آوردند و خدابخشی، مسکینی و کاتای تیمی پسران هم برنز گرفتند.

به گزارش کاراته نیوز، لیگ جهانی سری-آ ترکیه طی سه روز از ۲۷ ادیبهشت آغاز شد که در نهایت تیم کشورمان با شش طلا و چهار برنز رکوردی تاریخی را از خود به جا گذاشت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری با پیروزی در فینال مقابل لوئیجی بوسای ایتالیایی صاحب نشان طلا شد.

او پیش از رسیدن به فینال موفق شد نماینده هند را ۸ بر صفر از پیش رو بردارد. در مبارزه دوم احمد شدید از اردن را ۵ بر صفر برد. سپس در مقابل تیموفی لئونتف روسیه ای یک بر صفر به برتری رسید.
عسگری در چهارمین مسابقه جرمن چارپنتیر از شیلی را ۶ بر ۲ شکست داد. در ادامه ۵ بر صفر از سد هنری ویکوآ گرجستانی گذشت و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی نماینده مصر را ۲ بر یک برد و به فینال رسید.

مهدی قراری زاده نیز در این پیکار ها با شکست حریفانی از در استرالیا، بلژیک، آلمان، ترکیه و کوزوو به نیمه نهایی رسید.
نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم کشورمان در نیمه نهایی پس از تساوی صفر بر صفر مقابل آنتون ایساکائو از بلاروس در هانتی برنده میدان شد و به فینال راه یافت.

قراری زاده در فینال اوگور آکتاش ترکیه ای دارنده عنوان قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۹ را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

همچنین در همین وزن، مهدی خدابخشی دیگر نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با حساب دو بر یک، کاراته کا قزاقستانی را شکست داد و برنز گرفت.

خدابخشی پیش از رقابت برای کسب مدال برنز، ابتدا با نتیجه ۹ بر صفر از سد رسپ گز از ترکیه گذشت. سپس ۶ بر صفر مقابل خاویر دلستال از اسپانیا پیروز شد. در مبارزه سوم ۴ بر یک محمد الکتبی از مصر را مغلوب کرد. درادامه ۸ بر صفر جولین شین از سوئیس را شکست داد.
در بازی پنجم ۳ بر ۲ آلوین کارال از کوزوو را برد. در ادامه ۹ بر یک مقابل برات جاکوپی از مقدونیه به برتری رسید. سپس ۲ بر یک وی وو چون از چین تایپه را برد و به نیمه نهایی رسید.
این بازیکن در نیمه نهایی ۲ بر صفر مقابل اوگور آکتاش از ترکیه نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم هم صالح اباذری در فینال مقابل گوگیتا آرکانیا گرجستانی پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

او پیش از حضور در فینال ابتدا حریفانی از کرواسی، صربستانی، ایتالیا گذشت.
اباذری در چهارمین دیدار مقابل صادق سنچولی از ایران ۳ بر صفر پیروز شد و در ادامه ۳ بر صفر الکساندر کولوکوف از روسیه را شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر بر ایمان سنچولی از ایرلند شمالی غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۶۰ – کیلوگرم، علی مسکینی ابتدا ۹ بر صفر حریف اسپانیایی را برد. سپس ۲ بر صفر نماینده بلاروس را شکست داد. در ادامه ۶ بر یک بر حریفی از شیلی غلبه کرد. در چهارمین بازی ۴ بر صفر نماینده کشور میزبان را از پیش رو برداشت. در مبارزه پنجم ۴ بر ۳ حریف عربستانی را مغلوب کرد. بازی پنجم او مقابل آرای صمدان ترکیه ای بود که یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.
او در این گروه ابتدا سینا جلیلیان دیگر نماینده ایران را ۵ بر ۲ برد و سپس در رده بندی دارخان اسدیلوف قزاقستانی را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه در هانتی شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

تیم کاتای مردان ایران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر در دیدار رده بندی مقابل تیم صربستان قرار گرفت و موفق شد با امتیاز ۲۵.۶۸ صاحب مدال برنز شود. تیم ایران پیش از دیدار رده بندی امتیازات ۲۵.۲ و ۲۴.۶۳ را کسب کرده و به دیدار رده بندی رسیده بود.

در بخش بانوان نیز تیم کشورمان عملکرد موفقی داشت و توانست با یک طلا در کاتا تیمی و دو مدال طلا در بخش کومیته انفرادی عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود بر جا بگذارد.

کاتای تیمی بانوان با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی در فینال با امتیاز ۲۵.۴۶ بالاتر از تیم استرالیا قرار گرفت و به مدال طلا دست پیدا کرد.

طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در پایان رقابتهای این وزن توانست با برتری ۵ بر ۲ مقابل یو ون از چین تایپه به مدال طلا دست یابد.
او تا پیش از رسیدن به فینال حریفانی از مقدونیه، قزاقستان، فرانسه، ژاپنی، کرواسی و آلمان را شکست داد.

حمیده عباسعلی در وزن۶۸+ کیلوگرم دیگر نماینده ایرانی بود که توانست با برتری مقابل آیاکا سایتو ژاپنی مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویزد.
او تا پیش از رسیدن به فینال نمایندگانی از ترکیه، سوئیس، سوئد، کرواسی و مصر را با شکست بدرقه کرد و گام به نیمه نهایی گذاشت.
عباسعلی در این مرحله ورزشکار تونسی را شکست داد و فینالیست شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا