پورشیب: کاراته نیاز به حمایت‌های همه جانبه دارد/ صالحی ‌امیری علاقمند به این رشته است

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: ما در این مسیر سخت و دشوارالمپیک، نیاز به حمایت‌های همه‌ جانبه مسئولان ورزش داریم تا بتوانیم موفق شویم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی کاراته کشورمان برای حضور در دومین مرحله لیگ سری آ به میزبانی ترکیه بعدازظهر امروز(چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) عازم استانبول می شود. دومین مرحله لیگ سری آ ترکیه از روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور ۱۸۱۲ کاراته کا از ۱۰۱ کشور آغاز می شود و تا روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که اردوی مرحله آخر پیش از اعزام به لیگ سری آ ترکیه برگزار شد، شرایط فنی و آمادگی تیم ملی پیش از اعزام چطور است، اظهار داشت: تمرینات مرحله آخر اردوی تیم ملی واقعا منظم، دقیق و با برنامه‌ریزی انجام شد خوشخبتانه شرایط همه ملی‌پوشان در اردو ایده‌آل بوده و است. حالا با همین شرایط ما امروز انشاءالله راهی ترکیه می‌شویم تا در مسابقات سری آ که از روز جمعه آغاز خواهد شد، مبارزه کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود؛ خاطرنشان کرد: هر مسابقه‌ای شرایط ویژه خودش را دارد. در لیگ سری آ به خاطر اینکه مسابقات آزاد است تعداد نفرات حاضر در این رویداد بیشتر از لیگ کاراته‌وان است. همه کاراته‌کاهای دنیا می‌‌آیند که در این رویداد خودشان را نشان دهند و این موضوع کار ما را سخت می‌کند با توجه به اینکه این مسابقات امتیازهای خوبی دارد؛ همه حاضرین در این رویداد در تلاش هستند تا با کسب مدال خودشان را به جزء ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ برسانند تا مجوز حضور در لیگ کاراته‌وان را کسب کنند. این موضوع حساسیت کار را بیشتر می‌کند و امیدوارم که همه بچه‌ها از این فرصت استفاده کنند و انشاءالله دست پر از مسابقات بیرون بیاییم.

پورشیب در پاسخ به این سوال که در سال المپیکی حضور داریم و ترافیک برگزاری مسابقات بسیار زیاد است آیا این موضوع کار را برای همه شما سخت می‌کند یا خیر، گفت: قطعا هر مسابقه‌ای سختی کار خودش را دارد. در این رقابت‌ها خیلی از کشورها با نفرات زیادی حضور پیدا خواهند کرد، آنها می‌آیند تا با کسب امتیاز جلوی پیشرفت رقیبان خود را بگیرند. در این مسابقات تعداد مبارزات بیشتر است و تقریبا باید دو دور بیشتر از لیگ‌های جهانی مبارزه کنیم به هر حال تیم ما در این مسابقات کامل شرکت می‌کند. همه ما می دانیم امسال در مسیر سخت المپیک قرار داریم و برای موفقیت یکدیگر باید تلاش کنیم. شرایطی که پیش رو است برای همه کشورها به همین شکل است و ما باید تلاش کنیم تا از این مسیر دست پر عبور کنیم. در این مسابقات نیز به خاطر اینکه شرایط خاصی وجود ندارد ایرانی‌های زیادی به صورت آزاد در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. به هر حال ما از کوچکترین فرصت به نحو احسن استفاده خواهیم کرد تا بیشترین امتیاز را از این رویداد کسب کنیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که رو ز گذشته وزیر تعاون و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در آخرین روز از تمرینات شما حضور پیدا کردند به نظر شما حضور آنها چقدر در بالا رفتن انگیزه به ملی‌پوشان کمک می‌کند، گفت: به هر حال وزیران به خاطر مشغله‌کاری که در حوزه فعالیت خود دارند زمان آزاد کمتری را در اختیار دارند. همین که وزیر راه فرصت حضور در اردوهای تیم ملی کاراته را پیدا می‌کند این نشان می دهد کاراته برای همه آنها بسیار مهم است. صالحی امیری روز گذشته به همراه وزیر رفاه در اردوهای تیم ملی ما حضور پیدا کرد و این موضوع برای چندمین بار رخ داده و این نشان می‌دهد کاراته برای همه آنها قابل احترام است و روی کاراته حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. صالحی امیری از علاقمندان کاراته است. نگاه خوبی به این رشته دارد و امیدوارم مثل همیشه ما را حمایت کند. به هر حال مسئولان فدراسیون کاراته و کادر فنی یکطرف ماجرا هستند و مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک آن سوی ماجرا، برای اینکه ما در این مسیر سخت و دشوار بتوانیم موفق شویم نیاز به حمایت‌های همه‌ جانبه مسئولان ورزش داریم امیدوارم که بتوانیم با کسب مدال‌های خوشرنگ محبت‌های همه آ‌نها را جبران کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا