صافی: سلیمی شانس بردن را از تیم ما گرفت/ اشتباهات عجیبی در داوری رخ داد

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: سوپر لیگ تمام شد و رئیس کمیته داوران با زیرکی خاص خودش بهترین روزنه تیم ما را برای کسب ششمین قهرمانی به شکل ماهرانه‌ای مسدود کرد.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی در خصوص شکست در مبارزه نهایی این رقابت‌ها با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: به دلیل آسیب دیدگی چند کاراته کا برای انتخاب ترکیب اصلی تردیدهایی داشتیم. از قبل می‌دانستیم شانس کمی در کاتا داریم و به همین دلیل برای کسب پیروزی برابر پاس برنامه ریزی خود را روی اوزان کومیته متمرکز کردیم، مبارزات طبق برنامه ما پیش می‌رفت، ولی رئیس کمیته داوران تنها شانس پیروزی را از ما گرفت.

وی ادامه داد: در هفته پایانی تیمی خسته با چند آسیب دیده اما محکوم به پیروزی بودیم. هر چند شرایط مطلوبی نداشتیم ولی هرگز تصور شکست در ذهن ما نبود. رئیس کمیته داوران از قوانین داوری به شیوه نامناسبی برای شکست ما استفاده کرد. سوال اصلی اینجاست که جواد سلیمی چرا بعد از برگزاری چند مسابقه به پنل داوری منتخب خود ورود کرد، با شکستن حرمت داوران این مبارزه و نادیده گرفتن رأی چهار داور کنار، خواسته خود را دیکته کرد.

صافی افزود: با پیروزی بهمن عسگری ما امیدوار به پیروزی در این مسابقه برابر پاس و کسب عنوان قهرمانی می‌شدیم، ولی اشتباه رئیس کمیته داوران که با ورود غیر متعارف خود به مبارزه درس‌های نادرستی در داوری ایران رقم زد و جالب اینکه مربی ما معترض شد و همه این اتفاقات حتی توان یک تصمیم درست را از او گرفت تا به جای اخراج مربی، تیم را شیکاک (اخراج) کند که همین تصمیم هم غیر قانونی بود. چرا که لیگ داستان و قوانین خودش را دارد و فدراسیونی که در چند سال گذشته در جذب تیم‌ها و باشگاه‌های معتبر ناکام بوده حالا می‌رود تا با ثبات ترین تیم لیگ را نیز از دست بدهد.

سرمربی دانشگاه آزاد با تبریک به کادر فنی و کاراته کاهای تیم پاس اظهار داشت: پاسی‌ها یک تیم عالی و شایسته بودند که صمیمانه از قهرمانی آنها خوشحال هستم، اما دانشگاه آزاد هنوز در بخش سوپر لیگ رکوردی با ارزش دارد که آن هم کسب عنوان قهرمانی در کومیته و نایب قهرمانی در کل مسابقات با شرایط و اشتباهات عجیب و قریب بود و ما نگران ایجاد بدعت‌های عجیب و قریب در لیگ هستیم.

وی ادامه داد: تلاش سازمان لیگ را ارزشمند دانسته به همه عوامل و دست اندرکاران خسته نباشید میگویم ولی ورزش و رقابت یعنی تا آخرین لحظه امیدواری و پایداری برای کسب پیروزی، به شرط آنکه برخی از اعتمادی که به آنها شده آنها شده سو استفاده نکنند. هر چه بود گذشت ولی فراموش کردن این تک روی‌ها و تصمیمات زمان بر خواهد بود.

صافی افزود: شاید بعضی‌ها فکر می‌کنند ما اعتراض اشتباهی کردیم، ولی اگر اشتباه ورود غیر قانونی به بخش داوری صورت نمی‌گرفت و تصمیم درست چهار داور کنار نادیده گرفته نمی‌شد، خارج از نتیجه نهایی این حاشیه‌ها و ناراحتی‌ها صورت نمی‌گرفت. پنل داورانی که در کنترل زمان و اعتقاد به رأی خود استقلال عمل نداشت و رئیسی که با ورود بدونه لزوم لحظه‌های بدی را برای کاراته به ثبت رساند همچون گذشته‌ای نه چندان دور که تاریخ تکرار شد و حکایت همچنان باقی است.

سرمربی دانشگاه آزاد در پایان گفت: در کل لیگ با کیفیتی را شاهد بودیم، با رقابتهایی حساس و دیدنی که امیدوارم با درس از گذشته آینده‌ای بهتر را پیش رو داشته باشد و به تیم دانشگاه آزاد که متشکل از برترینهای کشور و دانشجو و یا دانش آموخته دانشگاه آ زاد هستند افتخار خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا