خوشقدم: عدم اعزام به مالزی پاداش نتایج خوب دختران کاراته بود!/ انگیزه برای ادامه همکاری ندارم/ می‌خواستیم کاپ قهرمانی را به مردم سیل‌زده بدهیم اما حیف!

سمانه خوشقدم سرمربی تیم‌های رده‌های پایه دختران کاراته گفت: تیم جوانان علاوه بر سهمیه المپیک، مدال المپیک هم گرفت و تیم امید هم ۲ سال قبل قهرمان آسیا شد و عدم اعزام به مالزی پاداش نتایج خوب دختران کاراته بود!

به گزارش کاراته نیوز سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص عدم اعزام تیم‌های رده پایه کاراته به رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: روز گذشته (چهارشنبه) جلسه‌ای با رئیس فدراسیون داشتم که او گفت تا پایان وقت اداری تکلیف اعزام بچه‌ها به رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص خواهد شد، با این حال آخرین مرحله اردو را با وجود فشار روانی شدیدی که روی تیم بود برگزار کردیم، اما متاسفانه اعلام شد تیم به مسابقات اعزام نمی‌شود.

وی افزود: ۲ سال قبل امید‌ها قهرمان مطلق آسیا شدند و سال گذشته جوانان علاوه بر قهرمانی آسیا، توانمندی کاراته بانوان ایران را به رخ کشیدند و مدال المپیک هم کسب کردند، اما عدم اعزام آنها به میدان آسیایی پاداش این نتایج بود!

سرمربی تیم‌های رده‌های پایه دختران کاراته در ادامه گفت: با توجه به اینکه امید‌ها ۲ سال است که به مسابقاتی اعزام نشدند، یک ترسی از عدم اعزام داشتند و با صحبت‌هایی که با آنها داشتیم، روحیه ورزشکاران را در حد ایده‌آل نگه داشتیم، اما وقتی به بچه‌ها گفتم تیم اعزام نمی‌شود، خیلی متاثر و ناراحت شدند.

خوشقدم در پاسخ به این سوال که شرایط روحی کاراته‌کا‌ها در حال حاضر چطور است، تصریح کرد: دختر‌ها احساساتی هستند و خیلی از بچه‌ها گفتند دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند. همچنین قرار بود در صورت قهرمانی در آسیا جام قهرمانی را به هموطنان سیل زده تقدیم کنیم اما حیف که این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه رئیس فدراسیون را مقصر این اتفاق نمی‌داند، گفت: سوال این است اگر قرار بود تیم اعزام نشود چرا انتخابی برگزار شد و چه دلیلی برای برپایی اردو وجود داشت؟ سال گذشته هم قرار بود تیم امید دختران به ژاپن برود که آن هم پس از برگزاری انتخابی کنسل شد. من از طباطبایی خرده نمی‌گیرم، چون او به تازگی به راس کار آمده و اصلا در زمان انتخابی‌ها رئیس نبود که بخواهد کاری بکند.

سرمربی تیم‌های پایه کاراته دختران با بیان این مطلب که تیم خیلی خوبی داشتیم، ادامه داد: در بخش جوانان هر ۴ نفر فینالیست می‌شدند و در رده امید‌ها هم با توجه به اینکه دو سال اعزام بین‌المللی نداشتیم، باید خودمان را ثابت می‌کردیم، اما تمام برنامه‌های ما نقش بر آب شد.

خوشقدم در واکنش به اینکه آینده این نسل کاراته را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از بازیکنانم شرایط روحی خوبی ندارند و برخی از آنها به کنار گذاشتن کاراته فکر می‌کنند و بهترین راه این است که فدراسیون چاره‌ای بیندیشد تا تیم امید در کاراته وان ترکیه شرکت کند و روحیه از دست رفته ورزشکاران تا حدی برگردد. اگر این اتفاق رخ ندهد، امکان نابودی این نسل وجود دارد و نمی‌توان به آینده امیدوار بود.

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط آیا تمایلی به ادامه همکاری با فدراسیون کاراته دارد، خاظرنشان کرد: من در یکی، دو سال گذشته از نظر مالی تامین نشدم و این موضوع که خیلی دیر فهمدیم تیمم به رقابت‌های قهرمانی آسیا عزام نمی‌شود، شرایط روحی من را به هم ریخت و با این شرایط انگیزه‌ای برای ادامه همکاری ندارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا