سلطانی: آنهایی که سودای المپیک دارند، حق اشتباه ندارند/ مدال توکیو زندگی را تغییر می‌دهد

مربی تیم ملی کاراته گفت: آنهایی که سودای حضور در المپیک را در سر می‌پرورانند باید از این تاریخ به بعد در تمام مسابقات بدون اشتباه و با تفکر از تاتامی خارج شوند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان مراکش از صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه با دعوت از ۱۲ بازیکن در آکادمی ملی المپیک تهران آغاز شده است تا ملی پوشان کشورمان با آمادگی لازم در چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان مراکش حضور پیدا کنند.

شهاب سلطان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که در آستانه اعزام به چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان شرایط تمرینات ملی‌پوشان چطور است، گفت: بچه‌ها در تمرینات خیلی خوب هستند، تمرینات ما هم بیشتر در شرایط مسابقات است. در این مرحله بیشتر کمیته داشته‌اند و تمرینات طوری طراحی شده بود که نزدیک به مسابقه باشند به نظرم شرایط ملی‌پوشان راضی کننده و خوب بود. از همه جهت و حتی شرایط فنی خوب و راضی کننده است. بحثی که وجود دارد این است که آنها باید همین شرایط را به تاتامی مراکش انتقال دهند و بدون اشتباه باید مسابقه بدهند از این به بعد مسابقات به دلیل امتیازهایی که به ورزشکاران داده می‌شود حساس خواهد بود. آنهایی که سودای حضور در المپیک را در سر می‌پرورانند باید از این تاریخ به بعد در تمام مسابقات بدون اشتباه و با تفکر از تاتامی خارج شوند.

وی در پاسخ به این سوال که قبول دارید از این به بعد به خاطر اینکه قرار است همه کشورها برای رسیدن به المپیک تلاش کنند رقابت سخت‌تر از گذشت خواهد بود، گفت: بله به نظرم حساسیت مسابقات دو چندان از قبل می‌شوند همین که اعلام شد رشته کاراته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیست این اتفاق می‌ افتد که کاراته در المپیک حساسیت بسیار بالایی داشته باشد. همه می‌آیند که این یک دور مدال را کسب کنند تا در تاریخ ورزش کشورشان نامشان ثبت شود. ممکن است کسب یک مدال در المپیک زندگی یک ورزشکار را تغییر دهد، بچه‌های ما هم از این قاعده مستثنی نیستند اگر آنها می‌خواهند در ورزش کشورشان جاودانه باشند و اگر از لحاظ مالی هم می‌خواهند در زندگی‌شان تغییراتی ایجاد شود، دیگر حق هیچ اشتباهی تا رسیدن به المپیک را ندارند.

مربی تیم ملی کاراته، خاطرنشان کرد: حریفان اصلی بچه‌ها در جدول رنکینگ بسیار خوب است. آنها در مسابقات قهرمانی اروپا حضور پیدا کردند و امتیازهای خوبی را جمع کردند. بچه‌های ما هم باید از مسابقات مراکش به بعد بتوانند همه امتیازها را جمع کنند و با کسب امتیاز حریفان را از جدول رنکینگ پایین بکشند. آنها نباید فراموش کنند، حریفان اروپایی در مسابقات اروپا امتیاز کسب کرده‌اند و باید در مسابقات قهرمانی آسیا (ازبکستان) و کاراته‌ وان‌های پیش ‌رو امتیازهای لازم را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که حضور جوردن توماس کاراته‌کای وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی انگلیس در ایران بازتاب زیادی داشت نظر شما در رابطه با حضور وی در اردوهای تیم ملی ایران چیست، گفت: اینکه در شرایط فعلی بین‌المللی ما در وضعیتی قرار داریم که همه از آن مطلع هستیم وقتی یک ورزشکار انگلیسی که نشان طلای مسابقات جهانی را دارد به ایران می‌آید این پیام خوبی برای همه دنیا دارد از نگاه دیگر اینکه خوشبختانه کاراته ایران در دنیا در جایگاهی قرار دارد که نه تنها این نماینده انگلیس بلکه کاراته‌کاهای بزرگ و نامدار دنیا تقاضا دارند که ما با آنها اردوی مشترک داشته باشیم. آنها در تلاش هستند که بیایند در ایران تمرین مشترک برگزار کنند ما هم باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم از نظر تقویت بچه‌ها و هم از نظر شرایط بین‌المللی حضورمان در چنین اردوهای مشترکی استفاده کنیم.

سلطانی در پاسخ به این سوال که گویا روس‌ها و انگلیسی‌ها نیز برای برگزاری اردوی مشترک به ما درخواست داده‌اند، گفت: تیم ملی انگلیس ما را به اردوی مشترک در منچستر دعوت کرده است روس‌ها و اسپانیایی‌ها هم برای برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی مردان درخواست‌هایی را به فدراسیون ایران ارائه کردند. این نشان از جایگاه و قدرت بالای کاراته ایران در دنیا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا