یک رئیس با چند صدا/ حاشیه‌های درون فدراسیون به کاراته لطمه می‌زند!

اسفند سال ۹۷ بود که انتخاب فدراسیون کاراته برگزار شد و سید حسین طباطبایی توانست به عنوان رئیس این رشته رزمی برگزیده شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری برنا اسفند سال ۹۷ بود که انتخاب فدراسیون کاراته برگزار شد و سید حسین طباطبایی توانست برای چهارسال به عنوان رئیس این رشته رزمی برگزیده شود تا به عنوان نفر اول فدراسیون فعالیت خود را آغاز کند. کاراته که قدمتی بیش از دوهزارساله در تاریخ دنیا دارد، نزدیک به ۵۶ سال است که ورزشکاران کشورمان هم در آن فعالیت می کنند و روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده و به خود دیده است.

کاراته که از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین کنار گذاشته است، برای نخستین بار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور در این مسابقات مهم بین المللی را تجربه می کند و این رویداد بهترین و مهمترین فرصت برای کاراته ایران است تا ملی پوشان کشورمان بتوانند علاوه بر کسب سهمیه المپیک، در این رقابت های مهم هم بدرخشند و نتایج خوبی را به ارمغان آورند.

در این مدتی که از حضور طباطبایی در فدراسیون کاراته می گذرد اتفاقاتی رخ داده که زیبنده این رشته و مجموعه آن نیست. در روزها و هفته های اخیر شاهد هستیم که افراد مختلفی از درون فدراسیون به اظهارنظر درخصوص مسائل مختلف می پردازند که در حیطه وظایف آنها نیست و به نوعی پای خود را از گلیمشان در زمینه های مختلف فراتر گذاشته اند!

به عنوان مثال آشوری که پیش از طباطبایی چند صباحی در سمت سرپرستی فدراسیون کاراته فعالیت می کرد در برنامه تلویزیونی از عدم پرداخت بودجه به این فدراسیون ابراز نارضایتی کرد؛ این در شرایطی است که این گونه صحبت ها جزو وظایف دبیرکل فعلی فدراسیون کاراته نیست. از طرفی صحبت های مطرح شده که سنخیتی با واقعیت ندارد باعث شده تا آرامش از این رشته رزمی گرفته شود. در سال ۹۷ از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بودجه مورد نیاز در اختیار فدراسیون قرار گرفت و ملی پوشان کاراته با این پشتوانه در مسابقات مختلف از جمله مسابقات لیگ جهانی شرکت کردند.

آشوری در آخرین صحبت های خود مدعی شده کاراته‌کاهای ما از نظر فنی و جسمانی بسیار آماده هستند و سرمربی تیم از وضعیت آن‌ها بسیار راضی است. امیدوارم در رقابت‌های کسب امتیاز سهمیه المپیک خوش بدرخشند و با نتیجه مطلوبی سال ۲۰۱۹ را به پایان برسانند. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که امتیازات خوبی در این مسابقات بدست بیاوریم. این صحبت ها در حالی روی خروجی سایت فدراسیون رفت که با صحبت های قبلی در تعارض کامل است و این شایسته یک مسئول ورزشی نیست.

همچنین در ادامه این بی نظمی ها و از هم گسیختگی هایی که در فدراسیون ایجاد شده، شاهد هستیم اکبر عبدلی مربی نوجوانان کاراته هم از دغدغه مالی فدراسیون صحبت و در تلویزیون پیرامون سیاست گذاری صحبت می کند، موضوعی که جای آن در کمیته فنی است. به هر حال رخ دادن این اتفاقات در فدراسیونی که ریاست آن برعهده طباطبایی است به ضرر رشته کاراته خواهد بود و بهتر است که طباطبایی تجدیدنظری در این خصوص داشته باشد. طباطبایی باید به عنوان رئیس فدراسیون زمام امور را برعهده بگیرد و مجموعه خود را از چندصدایی خارج کند تا حرف های دور از واقعیت زده نشود!

اگر طباطبایی با همین روش بخواهد به فعالیت خود ادامه بدهد، روزهای روشنی در انتظار کاراته نیست و طبعا خبری از موفقیت و کسب افتخار از سوی این رشته در المپیک توکیو نخواهد بود. البته در این موضوع که ورزشکاران این رشته مشکلاتی دارند شکی نیست اما آقای طباطبایی عزیز! در مجمع شما قول هایی دادی که برای عملی کردن آن باید تلاش کرد و نه اینکه حرف زد. ضمن اینکه ورزش در دنیا یک صنعت شده که خودش درآمدزا است و مدیرانی که دم از بودجه می زنند یادشان رفته که بر اساس مصوبه مجلس کمک به ورزش قهرمانی از سوی دولت ممنوع است و یک مدیر موفق در ورزش روز دنیا مدیری است که بتواند اسپانسر به رشته خود بیاورد و برای آن رشته در آمدزایی کند. بحث مهمی که حالا مطرح می شود این است که ابتدا فدراسیون نیاز به یک آرامش نسبی دارد و نکته بعدی هم این است که افراد باید در حیطه وظایف خود صحبت کنند و نکته مهمتر به عمل کار بر آید نه به سخن.

کاراته ایران به‌زودی باید در مراکش یکی از آزمون های مهم خود را پس بدهد و پیش از آن هم که یک اردوی اروپایی در انتظار ملی پوشان است. فقط سوال اینجاست که دلیل به هم ریختگی فدراسیون و طرح مباحثی که باعث ایجاد حاشیه می شود چیست؟ آیا طرح این گونه مسائل به سود این رشته در این برهه زمانی است؟ به هرحال امیدواریم مسئولان فدراسیون و در راس آن رئیس فدراسیون کاراته با اتخاذ تصمیماتی قاطع جلوی ایجاد حاشیه بیشتر را بگیرد و حیطه وظایف افراد را نیز به آنها گوشزد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا