توطئه چین و ناک اوت کاراته/ اژدها چند مدال ایران را می بلعد!؟

حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ خبر‌هایی بود که کاراته ایران را شوکه کرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کاراته ایران در این روز‌ها یکی از بهترین دوران تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد، تا جایی که خیلی از تیم‌ها و ستاره‌های دنیای کاراته در آرزوی تمرین مشترک با تیم ایران هستند و ستاره‌های کاراته کشورمان در اوج محبوبیت میان مردم قرار دارند و مردم نیز پیگیر نتایج ملی پوشان کاراته هستند.

مرداد ماه سال ۹۵ را می‌توان بهترین ماه کاراته ایران در طول تاریخ نامید چرا که در این ماه کاراته به همراه ۴ ورزش دیگر به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اضافه شد. این یک رویداد بزرگ برای فدراسیون بین المللی و کاراته ایران محسوب می شد. دلیل شادی وصف ناپذیر کاراته کا‌های ایرانی، پُر مدال بودن و شانس کسب مدال این رشته ورزشی بود که در نهایت باعث ارتقاء جایگاه کاروان ورزشی ایران در جدول توضیع مدال می‌شد.

حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴

شیرینی حضور کاراته در المپیک حدود ۲ سال بیش‌تر دوام نداشت و اوایل اسفند ۹۷ رئیس فدراسیون جهانی این رشته اعلام کرد که ورزش رزمی کاراته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس حذف خواهد شد. این خبر، دوست داران این ورزش اصیل ژاپنی را به سکوت وا داشت، اما آن‌ها همچنان به حضور کوتاه مدت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و درخشش در بازی آسیایی امیدوار بودند و بر این باور بودند که با درخشش در بازی‌های آسیایی ناکامی حضور نیافتن در المپیک پاریس را فراموش خواهند کرد.

کاراته ایران در شوک حذف از بازی‌های آسیایی

حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلخ بود، اما ورزش کاران و طرفداران این رشته امیدوار بودند که با حضور مقتدرانه در بازی‌های آسیایی از تلخی این خبر بکاهند که به یکباره انتشار یک خبر مبنی بر حذف کاراته از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ جامعه کاراته ایران را در شوک فرو برد. حالا دیگر ورزشکاران این رشته پُر مدال باید خواب کسب مدال در مسابقات آسیایی را ببینند. حذف این رشته پر مدال برای کاروان ورزشی ایران نیز همانند کاراته کاران تلخ و غیر قابل باور خواهد بود، زیرا کسب تعداد قابل توجهی از مدال‌های کاروان ورزشی ایران بردوش این رشته است.

حذف کاراته پیشنهاد کشور میزبان است

بعد از خبر حذف کاراته از بازی‌های آسیایی مسئولان، مربیان، پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و دبیر فدراسیون کاراته اعلام کرد: که حذف کاراته از بازی‌ها آسیایی فقط پیشنهاد کشور میزبان است و شورای المپیک آسیا با این پیشنهاد مخالفت خواهد کرد.

او همچنین افزود: حیدر فرمان مدیر اجرایی بازی‌های آسیایی نیز مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده و احتمال قبول شدن این پیشنهاد بسیار کم است.

حال اهالی کاراته امیدوارند تا رایزنی ها جواب داده و سهمیه بازی های آسیایی به این رشته پرطرفدار بازگردد.

مشکلات تیم‌های پایه کاراته

این رشته ورزشی با وجود درخشش در چند سال اخیر هنوز مشکلاتی مخصوصا در بخش پایه‌ها دارد که واکنش مربی تیم‌های پایه را در چند روز اخیر در پی داشته است.

بهنام فر مربی تیم‌های پایه کاراته ایران در چند روز اخیر نسبت به امکانات و اعزام نشدن به بازی‌های آسیایی واکنش نشان داد و از این که فدراسیون پیگیر مشکلات تیم‌های پایه نمی‌شود گلایه‌مند بود.

او همچنین در اظهار نظری عجیب بیان کرده بود که با این که یک مربی و وظیفه اش هدایت این تیم است، اما شخصا پیگیر مشکلات تیم است. مربی تیم‌های پایه کاراته با اشاره به تمرینات سخت تیم‌های پایه حتی در ایام نوروز خواستار مشخص شدن تکلیف ورزشکاران تیم‌های پایه شد.

مفقود شدن شدن چک یکی از ملی پوشان کیو کوشین کاراته

در روز‌هایی که فدراسیون کاراته در آرامش به سر می‌برد ۲ موضوع فدراسیون را وارد حاشیه کرد. موضوع اول مفقود شدن چک ضمانت یکی از ملی پوشان کیوکوشین کاراته به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که فدراسیون عنوان کرد رضا محمدی ملی پوش کیوکوشین کاراته چکی با این مبلغ به فدراسیون نداده است در صورتی که این چک سر از بازار‌های خرم آباد در آورد. موضوع دوم مربوط به بی مهری‌های مسئولان ورزشگاه آزادی در خصوص بیرون انداختن یکی از ملی پوشان از زمین شماره ۲ ورزشگاه بود که سر و صدای زیادی به راه انداخت.

بانوان کاراته ایران پا به پای مردان تلاش می‌کنند

تیم کاراته بانوان در رقابت با مردان این رشته کم نیاورد و از المپیک جوانان گرفته تا رقابت‌های آسیایی و جهانی پا به پای مردان جنگیدند و این ورزش را همچنان پر افتخار و مغرور نگه داشتند. زنان رزمی کار ایران حالا به مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو چشم دوخته اند و کسب مدال در این رویداد مهم را دور از دسترس نمی‌دانند، اما برای دستیابی به این مهم باید ابتدا در مسابقات مهم پیش رو بجنگند و سهمیه‌های این رویداد مهم را کسب کنند.

نقش وزارت ورزش و فدراسیون نشین‌ها در از بین بردن حاشیه‌ها

با وجود مشکلاتی که برای تیم‌های پایه از جمله اعزام نشدن به مسابقات و نبود امکانات پیش آمد و حاشیه‌هایی که در خصوص راه ندادن یکی از ورزشکاران رشته کاراته به ورزشگاه به وجود آمد باید دید مسئولان فدراسیون و وزارت نشین‌ها می‌توانند کاری انجام دهند که ذهن ورزشکاران و مربی‌ها فقط درگیر ورزش و تمرین باشد نه این که آنقدر درگیر حاشیه بشوند که هدف اصلی خود را فراموش کنند.

تیم ملی کاراته ایران خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کند و روز سه شنبه ۲۷ فروردین به مسابقات کسب سهمیه در کشور مراکش اعزام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا