مهدی‌زاده: مسئولان طبق قول‌شان کاراته را حمایت کنند/ امیدوارم از کورس رقابت‌ عقب نمانیم

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کاراته گفت: فقط از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم همانطور که خودشان قول داده بودند و طبق همان جلسه‌ای که بین وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون برگزار شد، کاراته را حمایت کنند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان مراکش از صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه با دعوت از ۱۲ بازیکن در آکادمی ملی المپیک تهران آغاز شده است تا ملی پوشان کشورمان با آمادگی لازم در چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان مراکش حضور پیدا کنند.

امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط آخرین مرحله تمرینات تیم ملی بزرگسالان پیش از اعزام به چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته‌ وان چطور است، گفت: ما از یکم فروردین طبق برنامه‌ای که کادر فنی برای ما طراحی کرده بودند، در شهرهایی که زندگی می‌کنیم تمریناتمان را پیگیری کردیم. درواقع این طور نبود که در تعطیلات عید تمرین نکنیم. ما طبق برنامه تمرین کردیم، چون می‌دانستیم ۲۹ فروردین باید در چهارمین دوره لیگ جهانی مراکش حضور پیدا کنیم بنابراین نمی‌توانستیم عید را به استراحت بپردازیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از تمرینات عید همان تمرینات وصل شد به تمرینات اردوی تیم ملی و در حال حاضر نیز تمرینات ما پیگیری می‌شود و این چند روزی که باقی مانده یک مقدار فشار تمرینات زیاد شده است، این موضوع به خاطر این است که یک هفته قبل از مسابقات باید به بدنمان یک مقدار فشار بیاوریم که در مراکش بدن در اوج آمادگی باشد.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی پاریس در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد مسابقات پیاپی‌ که در سال ۹۸ دارید چیست، اظهار داشت: امسال به خاطر کسب سهمیه المپیک ما مسابقات زیادی را پیش رو داریم، در واقع ترافیک زیادی را از لحاظ مسابقه داریم. با توجه به این‌که از مسابقات لیگ جهانی مراکش امتیازها به صورت کامل لحاظ می‌شود، به خاطر همین از اینجا به بعد مسابقات از اهمیت خیلی بالایی برخوردار خواهد بود. هر مسابقه هزار امتیاز دارد و فکر می‌کنم تا پایان سال ۲۰۱۹ و ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ هزار امتیاز باقی مانده است و همه شانس این را دارند که با تمام قدرت بتوانند در مسابقات حضور پیدا کنند و امتیازهای المپیک را کسب کنند. امیدوارم که در تمام تورنمنت‌ها بتوانیم شرکت کنیم و از کورس رقابت‌ها عقب نمانیم.

مهدی‌زاده در پاسخ به این سوال که شما از وزن ۶۰ کیلوگرم به وزن ۶۷ کیلوگرم رفته بودید و گویا دوباره تصمیم گرفتید به وزن ۶۰ کیلوگرم برگردید، چه اتفاقی افتاد که دوباره به وزن قبلی خود برگشتید، گفت: من به یک وزن بالاتر آمده بودم و با توجه به این‌که به فدراسیون جهانی نامه‌ای به عنوان درخواست برای تغییر وزن ارسال کرده بودیم، فکر می‌کردیم آن‌ها با این تغییر وزن موافقت کنند که امتیازهای قبلی من در وزن۶۷ کیلوگرم لحاظ شود، اما فدراسیون جهانی با این موضوع موافقت نکرد و به همین دلیل تصمیم گرفتم که دوباره به وزن ۶۰ کیلوگرم برگردم. البته در وزن ۶۷ کیلوگرم دو مرحله مسابقه داده بودم، در یک مسابقه سوم شدم و در یک مسابقه هفتم شدم. به همین دلیل رنکینگ من در وزن ۶۷ کیلوگرم به زیر ۱۰۰ آمده بود، اما بدی کار اینجا بود که فدراسیون جهانی امتیازهایی که من در وزن ۶۰ کیلوگرم در طول این سال‌ها کسب کرده بودم را در وزن ۶۷ کیلوگرم لحاظ نمی‌کرد و من باید از صفر شروع می‌کردم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: فدراسیون کاراته کشورمان در رابطه با این موضوع به فدراسیون جهانی کاراته نامه‌ای را ارسال کرد، اما آن‌ها با خواسته من موافقت نکردند و به همین دلیل از این به بعد در همان وزن ۶۰ کیلوگرم مبارزه خواهم کرد. من در این وزن بیش از ۳۰۰۰ امتیاز کسب کردم و در طول این سال‌ها به غیر از امتیاز مدال‌های زیادی را در این وزن به دست آوردم و اگر بخواهم به یک وزن بالاتر بروم، آن‌ها دیگر لحاظ نمی‌شود که این خیلی خوب نیست؛ یعنی من باید از صفر شروع کنم. این شرایط برای من خوب نبود و ترجیح دادم که دیگر در همان وزن ۶۰ کیلوگرم به مبارزات ادامه دهم

مهدی زاده در پاسخ به این سوال که کاراته در این مسیر المپیکی قرار دارد، به نظر شما برای اینکه این رشته در المپیک توکیو بتواند موفق شود چه بستری را باید مسئولان ورزش برای این رشته فراهم کنند، گفت: در حال حاضر شرایط خیلی سخت شده است. ما شرایط را می‌بینیم، جامعه درگیر مشکلات زیادی شده و این مشکلات در بخش اقتصادی بسیار زیاد است، به هر حال ما از لحاظ سالن وزنه، محل خورد و خوراک، خوابگاه و غذا شرایط خوبی را داریم، فقط از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم همانطور که خودشان قول داده بودند و طبق همان جلسه‌ای که بین وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون داشتند، کاراته را حمایت کنند و این رشته در تمام مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور داشته باشد. کاراته نیاز به حمایت دارد و حمایت، این است که در تمام تورنمنت‌ها حضور پیدا کنیم تا از رقبا عقب نمانیم و بتوانیم سهمیه را کسب کنیم. قطعا بعد از این حمایت‌ها ما به المپیک می‌رویم و در آنجا نتیجه این حمایت‌ها مدال‌های خوش رنگ المپیک توکیو می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا