اتفاقات ناخوشایندی که در آستانه انتخابات فدراسیون کاراته رخ می‌دهد

در حالی که تنها چند روز به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته باقی مانده، شاهد برخی اتفاقات هستیم که صورت خوشی ندارد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته روز پنجشنبه ۲۳ اسفندماه برگزار و از میان ۸ کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، رئیس جدید یکی از پرامیدترین رشته‌های المپیکی کشورمان انتخاب خواهد شد.

این در حالی است که در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی شاهد مطرح شدن شایعات و وعده‌های توخالی از سوی برخی کاندیداهای انتخابات هستیم که در صورت واقعیت داشتن و عدم درایت و تشخیص سره از ناسره توسط روسای هیئت‌های کاراته کشور و اعضای مجمع، شاهد اتفاقات خوبی در انتخابات نخواهیم بود.

اینکه کاندیداهای ریاست فدراسیون کاراته به جای ارائه و مشخص کردن چهارچوب برنامه‌های خود برای اداره فدراسیون در یک ساله باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو و بیان عملکردهای گذشته شان، تنها با ارتباط برقرار کردن با اعضای مجمع از برآورده کردن نیازهای هیئت‌ها  صحبت می‌کنند، نشان از اتفاقات خوبی پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی ندارد. کاندیداهایی که برای تایید اقدامات خود از مورد وثوق بودن دستگاه‌های اجرایی کشور و مقامات وزارت ورزش و جوانان صحبت و برای کسب رای از هیچ تلاش و وعده غیر واقعی خودداری نمی‌کنند. نظیر این موضوع در برخی فدراسیون‌هایی که به تازگی انتخابات آنها برگزار شده، اتفاق افتاده است.

این افراد به جای پی بردن به نقش موثر روسای هیئت‌های سراسر کشور در رشد و موفقیت کاراته کشور و استفاده از ظرفیت هیئت‌ها برای موفقیت این رشته با ارائه توانایی‌های مدیریتی خود، تنها به اعضای مجمع به چشم ابزاری برای قدرت‌نمایی خود در انتخابات نگاه  می‌کنند و با پیشنهادات خود جایگاه اعضای مجمع را به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل می‌دهند. اقداماتی که در انتخابات گذشته فدراسیون کاراته نیز به نوعی دیگر شاهد آن بودیم و نتیجه آن عدم ثبات مدیریتی طولاتی مدت در این رشته بوده و عمر مدیریت روسای فدراسیون کاراته را در میان رشته‌های رزمی به پایین‌ترین زمان تقلیل داده است.

در این شرایط قطعا نقش روسای هیئت‌های سراسر کشور برجسته خواهد بود و این افراد باید با مراجعه به حافظه تاریخی خود و وعده‌های گذشته برخی از کاندیداها، تمرکز خود را مانند گذشته به انتخاب اصلح‌ از لحاظ مدیریتی معطوف کنند تا نتیجه تصمیمات درست آنها را در سالیان آینده مشاهده کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا