برای کسب طلا در رده امیدها می‌جنگم/ دومین بانوی مدال‌آور در تاریخ کاراته زنان شدم

دارنده مدال نقره کاراته‌وان اتریش با اشاره به نایب‌قهرمانی تیم ملی کاراته کشورمان در سالزبورگ گفت: سومین مرحله از لیگ جهانی کاراته‌وان در سطح بالایی برگزار شد و با کسب یک نشان طلا و یک نشان نقره به مقام نایب‌قهرمانی دست‌یافتیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، ورزشکاران گیلانی پنج دهه در حسرت کسب مدال المپیک بوده و پس از نقره مرحوم نامجو در مسابقات المپیک ۱۹۶۲ هلسینکی فنلاند، هیچ یک از قهرمانان گیلانی موفق به کسب مدال در این آوردگاه مهم نشدند.

آرمین هادی پور در رشته تکواندو، سارا بهمنیار در رشته کاراته، محمد رهبری در رشته شمشیربازی، نازنین ملایی در رشته قایقرانی و علیرضا سلیمانی در رشته وزنه برداری از شانس های مسلم گیلان برای حضور در المپیک توکیو بوده و می توانند به حسرت عدم کسب مدال گیلانی ها در این رقابت ها خاتمه دهند.

سارا بهمنیار با ۱۹ سال سن یکی از امیدهای کاراته کشورمان برای کسب نشان‌های جهانی و المپیکی بوده و سال ۱۳۹۷ را با کسب نشان نقره در لیگ جهانی اتریش به پایان رساند، وی در سال ۹۷ موفق به کسب مدال برنز در رقابت‌های جهانی اسپانیا شده و به‌عنوان دومین بانوی تاریخ کشورمان در این رقابت‌ها به مدال دست‌یافت.

سارا بهمنیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره نایب‌قهرمانی تیم ملی کاراته بانوان در کاراته‌وان سالزبورگ اتریش اظهار کرد: رقابت‌های سالزبورگ در سری آ برگزار شد و تیم‌ها با تمام توان وارد این رقابت‌ها شدند، طراوت خاکسار در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد و من نیز با کسب مدال نقره در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم در این نایب‌قهرمانی نقش ایفا کردم.

عدم راه‌یابی سراپ و شانگ به فینال، نشان از سطح بالای کاراته‌وان دارد

وی با اذعان به حذف رقبای قدرتمند در کاراته وان سالزبورگ ۲۰۱۹ افزود: در این رقابت‌ها با چهار پیروزی پیاپی مقابل رقبای روسی، اوکراینی، آلمانی و چین‌تایپه‌ای به فینال راه یافتم و در فینال با نتیجه نزدیک دو بر صفر مسابقه را به رقیب ژاپنی واگذار کرده و به نشان نقره دست‌یافتم.

ملی‌پوش گیلانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان با بیان اینکه کاراته وان سالزبورگ از سطح بالایی برخوردار بود خاطرنشان کرد: کسب نشان برنز مشترک توسط شیائو شانگ از چین تایپه و سراپ از ترکیه و عدم راه‌یابی این دو کاراته کا به دیدار فینال، نشان از سطح بالای مسابقات داشته و کاراته‌کاها در سال پیش از المپیک با تمام توان در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

بهمنیار با اشاره عملکرد خود در سه کاراته وان سال ۲۰۱۹ تصریح کرد: در کاراته وان پاریس در نخستین دیدار مقابل مونتانر از اسپانیا به برتری دست‌یافته و در دیدار دوم با شکست مقابل نیتز از آرژانتین از کسب سکو بازماندم، در دومین کاراته وان سال ۲۰۱۹ که به میزبانی دوبی برگزار شد در نخستین دیدار مقابل پینگ از چین‌تایپه پیروز شده و در دیدار دوم با شکست مقابل رانران از چین از کسب مدال بازماندم.

وی با بیان اینکه این دوشکست پلی باری پیروزی در سومین مرحله کاراته وان سال ۲۰۱۹ بود خاطرنشان کرد: دو کاراته وان نخست در رده پریمیر لیگ برگزار شد و در کاراته وان ۲۰۱۹ اتریش که سری آ بود موفق به کسب مدال نقره شده و ناکامی‌های دوبی و پاریس را به دست فراموشی سپردم.

مدال طلا حسن ِ ختام حضور در رده امیدها

دارنده مدال نقره کاراته وان اتریش با اشاره به عضویت در تیم ملی امید کاراته کشورمان تصریح کرد: در انتخابی تیم ملی امید با پنج پیروزی موفق به عضویت در تیم ملی امید شدم، برای حضور دربازی‌های آسیایی مالزی از انگیزه بالایی برخوردار بوده و با مدال طلا کار خود را در رده امیدها پایان خواهم داد، این رقابت‌ها یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

بهمنیار با اذعان به اینکه سال ۹۸ برای خانواده کاراته سالی پرفشار است خاطرنشان کرد: با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، رقابت‌های کاراته در توکیو ۲۰۲۰ جزو رشته‌های المپیکی خواهد بود و از المپیک ۲۰۲۴ احتمالا این رشته از المپیک حذف شود، این تصمیم باعث شده است کشورهای صاحب سبک با توان بیشتری خود را مهیای حضور در المپیک توکیو کرده و برای کسب مدال سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند.

۸ کاراته وان در سال ۹۸ کلید حضور در المپیک توکیو

وی با بیان اینکه در هشت کاراته وان در سال ۹۸ شرکت خواهد کرد، افزود: در المپیک توکیو کاراته کاهای وزن منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند و این تجمیع وزن باعث رقابت سنگینی بین کاراته کاهای این دو وزن شده است، در حال حاضر در رنکینگ ۱۲ المپیکی قرار دارم و برای کاهش فاصله با نفرات برتر وزن نیاز به کسب امتیازات لازم در کاراته وان های سال ۹۸ داشته و تلاشم را برای المپیکی شدن مضاعف می‌کنم.

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم تیم کاراته بانوان کشورمان رقابت‌های کاراته در سال ۹۸ را یک ماراتن نفس‌گیر دانست و افزود: تمام تلاش خود را برای کسب امتیازات لازم به کار گرفته و از شکست در برخی از رقابت‌ها ناامید نمی‌شود، کسب مدال در کاراته وان های متعدد نیز باعث غرورم نخواهد شد و تلاشم کسب امتیازات لازم برای راه‌یابی به المپیک است.

دومین بانوی مدال‌آور تاریخ کاراته بانوان در رقابت‌های جهانی

بهمنیار با تأکید بر اینکه از عملکرد خود در سال ۹۷ راضی است تصریح کرد: در سال ۹۷ به یکی از اهداف خود که کسب مدال جهانی بود دست‌یافتم و توانستم نام خود را به‌عنوان دومین بانوی مدال‌آور در تاریخ کاراته بانوان کشورمان و نخستین بانوی مدال‌آور در تاریخ کاراته بانوان استانمان ثبت کنم.

وی با بیان اینکه کسب مدال برنز در اسپانیا پایان راه وی نیست خاطرنشان کرد: برای رسیدن به فینال در دیداری نزدیک با نتیجه سه بر دو مقابل سراپ از ترکیه شکست خوردم، دیداری که داوری آن چندان منصفانه نبود و می‌توانستم فینالیست شوم، پس‌ازاین شکست خود را ازنظر روحی روانی ریکاوری کرده و در دیدار رپه شارژ و دیدار کسب مدال برنز مقابل رقبای صربستانی و روسی به برتری دست‌یافته و مدال برنز جهانی را کسب کردم.

دارنده مدال برنز بازی‌های جهانی اسپانیا با اشاره به حال و هوای کسب مدال برنز در اسپانیا بیان کرد: در رده‌های سنی پایه بارها و بارها به مدال جهانی و آسیایی دست‌یافتم ولی هیچ‌یک شیرینی و حلاوت مدال جهانی در رده بزرگ‌سالان را نداشت، پس از کسب مدال برنز در ابرها سیر می‌کردم و می‌خواهم این بار در المپیک توکیو کسب مدال کنم.

بهمنیار با تأکید بر انتظار حمایت بیشتر از سوی مسؤولان استانی تصریح کرد: پس از کسب مدال جهانی در مسابقات اسپانیا، از سوی مسؤولان در شهر رشت و آستانه اشرفیه مورد استقبال قرار گرفتم، امیدوارم در سال المپیک با حمایت همه‌جانبه مسؤولان ورزشی و غیرورزشی استانمان از کلیه ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ رادارند، پس از چند دهه طلسم ناکامی در این رقابت‌ها را شکسته و برای استانمان کسب مدال کنیم.

مسابقات آسیایی، پل حضور در المپیک ۲۰۲۰

وی با بیان اینکه مسابقات آسیایی نقش مهمی در راه‌یابی به المپیک توکیو دارد تصریح کرد: حضور پرقدرت در رقابت‌های کاراته وان یکی از راه‌های کسب سهمیه المپیک است، راه دیگر حضور در المپیک توکیو کسب سهمیه از طریق مسابقات آسیایی بزرگ‌سالان است و برای کسب سهمیه در این رقابت‌ها با تمام وجود می‌جنگم، بهترین‌های قاره در این رقابت‌ها حضور پیداکرده و رقابت سنگینی پیش‌بینی می‌کنم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی در رده امیدها با اشاره به عدم حضور در اردوی مشترک تیم ملی بزرگ‌سالان کشورمان و تیم ملی فرانسه در پاریس گفت: به دلیل تقاضای سرمربی تیم ملی امیدهای کشورمان در اردوی مشترک حضور پیدا نکردم و به اردوی تیم ملی امیدها ملحق شدم.

بهمنیار با بیان اینکه سال نو را در کنار خانواده‌اش تحویل می‌کند، اظهار کرد: از پنجم فروردین‌ماه در اردوی تیم ملی امید زیر خانم سمانه خوش‌قدم شرکت می‌کنم و امیدوارم با کسب مدال طلا دربازی‌های آسیایی در رده امیدها به کار خود در این رده خاتمه داده و ویترین مدال‌هایم در رده پایه‌ها را تکمیل کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا