سرمربی نوجوانان کاراته: نباید از قافله مدعیان عقب بمانیم

 سرمربی جدید تیم نوجوانان کاراته ایران، گفت: کشورهای مطرح در ورزش با ورود این رشته به المپیک سرمایه گذاری عظیمی انجام داده اند که نباید از قافله آنان عقب بمانیم.

به گزارش کاراته نیوز «اکبرعبدلی» امروز (پنجشنبه) و بعد از برگزاری مسابقات انتخابی تیم های رده های سنی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: انتخابی تیم نوجوانان در چند مرحله و به طور دوره ای برگزار شد که مبارزات نسبتا خوبی را از کاراته کاها شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه ترکیب نهایی تیم نوجوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در پایان پیکارهای انتخابی مشخص شد، ادامه داد: پراکندگی نفرات پیروز در انتخابی نشان می دهد که کاراته ایران از چند قطبی بودن فاصله گرفته و استان ها در تلاش زیادی برای موفقیت هستند.
عبدلی گفت: اردوهای تیم نوجوانان پس از برگزاری مسابقات انتخابی آغاز شد و در فاصله ۲ ماه و نیم به آغاز رقابت های آسیایی باید با برنامه ریزی مناسب، نفرات را مهیا کنیم.
وی در مورد همکارانش در کادرفنی تیم نوجوانان ایران، اظهار داشت: صحبت های لازم را با مسئولان فدراسیون و مربیان انجام داده ایم و به احتمال زیاد، عصر امروز کادر را تکمیل خواهیم کرد. اولین فردی که به کادر اضافه شد، «حسین کوهی» است که به عنوان بدنساز فعالیت خواهد کرد.
این مربی با بیان اینکه مربیگری کردن در رده های سنی بسیار دشوار است، گفت: دوری از خانواده برای این کاراته کاها از لحاظ روحی و عاطفی بسیار دشوار است که برای رفع این مشکل نیز برنامه ریزی داریم.
وی که از مربیان سازنده کاراته کشور محسوب می شود، گفت: سال ۹۳ با استعدادیابی که انجام دادیم، نفراتی را انتخاب کردم که اکنون کاراته کاهای سرشناسی هستند و در تیم های رده های سنی مختلف افتخارآفرینی می کنند.
سرمربی تیم نوجوانان ایران در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: تیم های نوجوانان، جوانان و امیدهای ایران از نفرات خوبی برخوردار هستند که هدف ما موفقیت آنها است. با این حال باید بدانیم، المپیکی شدن و سرمایه گذاری سایر کشورها، کار را سخت تر از قبل کرده است.
مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال آسیا طی روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه در «کوتاکینبالا» مالزی برگزار می شود.
*ترکیب تیم نوجوانان ایران برای حضور در این رقابت ها بدین شرح است:
وزن منهای ۵۲ کیلوگرم: مرتضی کریمی از البرز
وزن منهای ۵۷ کیلوگرم: معراج محمدی از قزوین
وزن منهای ۶۳ کیلوگرم: شایان بوالحسنی از مرکزی
وزن منهای ۷۰ کیلوگرم: سهیل میدان رو از آذربایجان غربی
وزن به اضافه۷۰ کیلوگرم: طاها حسینی از مازندران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا