مدال چالاکی به کام موسوی شد اما عملکردش به چشم سرمربی تیم ملی نیامد

دومین مرحله رقابت های لیگ جهانی سال ۲۰۱۹ طی هفته گذشته در کشور امارات برگزار شد و تیم ملی کشورمان در مجموع آقایان و بانوان توانست یک طلا، دو نقره و هفت برنز کسب کند که سهم بانوان در کومیته انفرادی دو برنز بود.

به گزارش “کاراته نیوز” تیم ملی بانوان در بخش کومیته انفرادی با ترکیب سارا بهمن یار، طراوت خاکسار، آویشن باقری، رزیتا علیپور، شیما آل سعدی و حمیده عباسعلی در بخش کومیته انفرادی در این مسابقات حاضر شد و در نهایت بانوان حاضر در این رقابت ها توانستند به دو مدال برنز در کومیته انفرادی توسط فاطمه چالاکی و رزیتا علیپور دست پیدا کنند.

البته لازم بذکر است فاطمه چالاکی با هزینه شخصی در این رقابت ها حاضر شد و از سوی تیم ملی در این رقابت ها شرکت نکرد.
دلیل این تصمیم نیز مصاحبه ای بود که سرپرست فدراسیون کاراته انجام داده بود مبنی بر اینکه اعزام گلخانه ای بازیکنان بود و چالاکی بعد از طراوت خاکسار به عنوان نفر دوم دیده می شود.

اما نکته حائز اهمیت اینکه، اعزام آویشن باقری به مسابقات لیگ جهانی امارات از سوی تیم ملی بر چه اساسی است در حالی که باقری بسیار پایین از چالاکی و خاکسار در رنکینگ جهانی قرار دارد، سوالی که ذهن نگارنده را درگیر کرده این است آیا منظور از انتخاب گلخانه ای، باز گذاشتن دست فدراسیون برای حذف ملی پوشان باسابقه از تیم ملی بانوان پس از رقابت های جهانی است اگر نه پس دلیل حذف ناگهانی چالاکی پس از رقابت های جهانی اسپانیا چیست، انتخاب گلخانه ای یا تصمیمات سلیقه ای ؟

اگر چه پس از پایان این مسابقات مدال برنز چالاکی به نام ستاره موسوی تمام شد اما عملکرد این بازیکن در این پیکارها که با پیروزی برابر ویکتوریا سمانیکوا دارنده دو نقره رقابت های اروپا، دوروتا باناژیک دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ و مدال نقره کاراته وان فرانسه در سال ۲۰۱۹ از لهستان،امیلی توی فرانسوی دارنده مدال های طلا و نقره مسابقات جهانی، سارا یامادا ژاپنی نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۶ همراه بود به چشم سرمربی تیم ملی نیامد تا این مربی در فضای مجازی با یک پست حاشیه ساز از عملکرد طراوت خاکسار دیگر نماینده بانوان در همین وزن، که در این رقابت ها حذف شد و رزیتا علیپور نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کشورمان که مدال برنز این مسابقات را بدست آورد به عنوان بهترین عملکرد بانوان در این رقابت ها یاد کند.

این پایگاه خبری در توانایی های طراوت خاکسار بازیکن ارزشمند تیم ملی بانوان شکی ندارد اما این بازیکن در مسابقات لیگ جهانی امارات با توجه به قرعه ای که داشت برای رسیدن به مدال، دو حریف شناخته شده پیش روی خود داشت که در هر دو بازی بازنده ی دیدار بود. خاکسار در دیدار سوم برابر یان ون تزو نفر دوم رنکینگ و دارنده دو مدال برنز قهرمانی جهان شکست خورد و در ادامه و در جدول شانس مجدد نیز برابر والریا کومیزاکی دارنده طلا پان آمریکن شکست خورد و حذف شد.
لازم به یادآوری است که آویشن باقری که به عنوان نفر دوم وزن منهای ۵۵ کیلوگرم به این رقابتها اعزام شده بود به دلیل اینکه سر وزن نبود، نتوانست در این رقابت ها به روی تاتامی برود.

اما دو موضوع حائز اهمیت که نگارنده تلاش کرد در این متن به آن اشاره نماید:

۱- هر چند قصد دفاع از عملکرد این بازیکن در کومیته انفرادی نیست اما فاطمه چالاکی در مسابقات جهانی اسپانیا بهترین عملکرد را در کومیته تیمی داشته و تنها بازیکن پیروز در مقابل تیم ژاپن بود. همچنین این بازیکن هیچ شکستی را در رقابت های تیمی اسپانیا تجربه نکرد. وی در حالی به اسپانیا اعزام شد که تمام مدعیان داخلی را در انتخابی ها شکست داد و به عنوان نفر اول این وزن راهی رقابت های جهانی اسپانیا شد حال سوال اینجاست دلیل کنارگذاشتن بی سروصدا فاطمه چالاکی از تیم ملی پس از رقابت های جهانی اسپانیا چه بود،

۲- چالاکی را می توان با توجه دو مدال طلا لیگ های جهانی امارات و ترکیه و مدال نقره ژاپن و مدال برنز امارات به عنوان بهترین کاراته کا ایران در لیگ های جهانی شناخت. حال سوال اینجاست یک بازیکن برای اثبات توانایی های خود باید چه عملکردی از خود نشان دهد؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا