هامون درفشی‌پور: خوشحالی‌ام از برنز لیگ جهانی کاراته، لحظه‌ای بود/ ترمز «داکاستا» را می‌کشم

ملی‌پوش تیم ملی کاراته گفت: به دلیل رویدادهای متعددی که در پیش داریم، خوشحالی‌ام از کسب مدال برنز لیگ جهانی امارات لحظه‌ای بود.

به گزارش کاراته نیوز هامون درفشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مسابقات کاراته لیگ جهانی کاراته وان امارات اظهار داشت: مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و خدا را شکر که از این مسابقات دست خالی بازنگشتم. نمی‌گویم که از کسب مدال برنز خوشحال هستم، اما بعد از اتفاقی که در لیگ جهانی پاریس افتاد و  به خاطر مصدومیت نتوانستم مسابقات را ادامه بدهم، عزم خود را برای حضور در فینال مسابقات امارات جزم کرده بودم که متاسفانه به این مهم نرسیدم.

وی تصریح کرد: در لیگ جهانی امارات بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «اوزاکف»، قهرمان دوره گذشته بازی‌های آسیایی به برتری دست یافتم. در مسابقه سوم خود به مصاف «سوچیرو ناکانو» دارنده طلای امیدهای جهان، طلای جوانان جهان، طلا و نقره آسیا رفتم که کاراته‌کا بسیار باتجربه و خوبی است. خدا را شکر مقابل این بازیکن اصلی تیم ژاپن بعد از تساوی ۳-۳ با قانون سنشو به برتری رسیدم. در گام چهارم نیز با «وینسوس فیگوئرا» دارنده مدال نقره جهانی اسپانیا و نفر شماره یک رنکینگ مبارزه کردم  که خوشبختانه یک بر صفر پیروز شدم.

دارنده نشان برنز مسابقات لیگ جهانی امارات در خصوص شکست مقابل «دیدار امیرعلی» از قزاقستان در مسابقه نیمه‌نهایی عنوان کرد: متاسفانه در این دیدار چند پرچم از سوی داوران جا به جا شد و همین موضوع باعث شد که از راهیابی به دیدار نهایی بازبمانم. بعد از شکست در مسابقه نیمه‌نهایی، تمرکز خود را برای کسب مدال برنز مقابل « فهد الختامی» عربستانی از دست ندادم و در مقابل این کاراته‌کا که قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی بود، با نتیجه ۱۰ بر ۷ به برتری رسیدم و مدال برنز کسب کردم.

درفشی‌پور در پاسخ به این سوال که شکست‌های او در مراحل نیمه‌نهایی به مسائل روحی و روانی ارتباطی دارد، گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع به مسائل روحی و روانی بستگی داشته باشد. در پروسه‌ای که ما در حال طی کردن هستیم، مدال گرفتن یک بحث است، اما بحث مهمتر کسب امتیاز برای کسب سهمیه المپیک در هر رویداد است. در این مسابقات بازیکنانی بودند که در لیگ جهانی پاریس مدال کسب کرده بودند اما دست خالی بازگشتند و در طرف مقابل قهرمانی نیز موفق به کسب مدال طلا شدند که از مسابقات پاریس مدالی کسب نکرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسب امتیاز در هر مرحله مسابقات لیگ جهانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در گذشته من در لیگ‌های جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شدند و استرسی از حضور در دیدارهای نیمه‌نهایی ندارم. از طرفی حضور در دیدار رده‌بندی با توجه به اینکه اضطراب از دست دادن مدال برای ورزشکار وجود دارد، شرایط خاص خود را دارد، اما با حضور در فینال خیال ورزشکار از کسب مدال راحت است. به نظر من فشار مسابقه رده‌بندی به مراتب سنگین‌تر از دیدار فینال است. پروسه دراز مدتی تا کسب سهمیه المپیک داریم و مهم کسب امتیاز در مسابقات مختلف است که قطعا کسب امتیاز نیازمند حضور روی سکو است.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی اسپانیا تصریح کرد: بعد از عدم کسب نتیجه در مسابقات لیگ جهانی فرانسه خیلی‌ها مانور دادند که درفشی‌پور عملکردش نوسان دارد، اما من به خاطر اینکه به دلیل مصدومیت اصلا در آنجا مسابقه ندادم هیچ صحبتی نکردم. بعد از مدال برنز مسابقات امارات نیز فقط خدا را به خاطر حضور روی سکوی کسب مدال شکر کردم و با توجه به حضور در مسابقات هفته آینده لیگ جهانی اتریش تنها خوشحالی لحظه‌ای کردم. حتی اگر در این مسابقات به مدال طلا رسیده بودم نیز چنین شرایطی داشتم و دلیل آن تنها فکر کردن به حفظ روند و کسب سهمیه المپیک است.

درفشی‌پور در خصوص عملکرد خوب استیون داکاستا، فرانسوی و کسب مدال طلای جهان و دو مرحله لیگ جهانی فرانسه و امارات گفت: در گذشته دو باربا این بازیکن مسابقه دادم و از او شناخت دارم. در حال حاضر داکاستا روند خیلی خوبی را طی می‌کند و در تمامی مسابقات به مدال طلا می‌رسد و در چشم است. شرایطی که در گذشته برای «بوراک»، ترکیه‌ای نیز وجود داشت و او موفق به کسب مدال طلای جهان و لیگ‌های مختلف جهانی شد. در مقابل بوراک نیز بعد از دو شکست، در چهار مسابقه متوالی به پیروزی رسیدم و حتی مقابل «ناکانو» ژاپنی نیز دو بار شکست خورده بودم، اما در امارات او را شکست دادم.

وی تاکید کرد: هیچ کسی منکر خوب بودن داکاستا نیست، اما ما نیز استراتژی خاص خود را برای مقابله با او داریم و اجازه نخواهیم داد که او در تمامی مسابقات به مدال طلا دست پیدا کند. قطعا برای مسابقات بعدی برنامه خاصی برای او خواهیم داشت و اینگونه نخواهد ماند که تمام مدال‌های طلا را او کسب کند و ترمز او را خواهیم کشید.

دارنده مدال طلای آسیا در پایان گفت: از کادرفنی تیم ملی که با تمام وجود پشت بازیکنان است و در زمان موفقیت و شکست، بازیکنان را حمایت می‌کند تشکر می‌کنم. قطعا فراز و نشیب برای هر بازیکنی وجود دارد و شرایط اینگونه نخواهد بود که تا المپیک یک بازیکن در تمام مسابقات موفق به کسب مدال شود. کادرفنی تیم ملی به خوبی این موضوع را درک می‌کند و همه جوره از بازیکنان حمایت می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا