ملی پوش کاراته:فوتبالی‌ها همیشه معترض هستند/چرا باید بین رشته‌ها تبعیض قائل شوند؟!

ذبیح الله پورشیب گفت: در حال حاضر در رنک ششم جهان قرار دارم و می‌توانم تا پایان سال جاری و درخشش در رقابت‌های پیش رو وضعیتم را بهبود ببخشم.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح الله پورشیب، ملی پوش وزن ۷۵+ کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اختلاف این روز‌های ورزشکاران سایر رشته های ورزشی با پاداش‌های فوتبالیست‌ها اظهار کرد: این موضوعی نیست که فقط مورد اعتراض ورزشکاران رشته‌های غیرفوتبالی باشد، بلکه تمام مردم که این روز‌ها با آن‌ها مواجه می‌شویم به این پول‌هایی که برای برد تیم‌های درجه ۳ و ۴ آسیا به فوتبالیست‌ها پرداخت می‌شود اعتراض دارند و به نظرم حق آنهاست که اعتراض کنند.

پورشیب ادامه داد: وقتی پای مسابقات آسیایی یا المپیک می‌شود همه از رشته‌های انفرادی انتظار مدال دارند که این انتظار هم درست و هم نادرست است. در صورتی این خواسته به جاست که بین ورزش‌ها و ورزشکاران تبعیض قائل نشوند. مگر مدالی که من در مسابقات جهانی یا آسیایی کسب می‌کنم ارزشش با مدالی که به فوتبال می‌دهند متفاوت است که مبلغ پاداش باید متفاوت باشد؟ تازه فراموش نکنیم که این پاداش‌ها برای قهرمانی آسیا به فوتبالی‌ها داده نشده و تیم فوتبال ما سالیان سال است که رنگ فینال آسیا را هم ندیده است.

ملی پوش کشورمان خاطرنشان کرد: آقایان فوتبالی می‌گویند ما از فیفا کسب درآمد کردیم و دوست داریم از درآمدمان هزینه کنیم، اما اگر واقعا انقدر وضعشان خوب است چرا برای هر مسابقه و تورنمنت پای افتخار ملی را وسط می‌کشند و درخواست مالی دارند.

یا مگر ۲ باشگاه پرطرفدار کشورمان در فوتبال میلیون‌ها دلار بدهی برای مربیان و بازیکنان بی کیفیت به بار نیاورده اند و در آخر برای حل مشکل به دنبال وزیر رفته اند، در این بین وزیر ورزش هم مظلوم واقع شده است. چرا که اگر آن پول را برای حل مشکل فوتبال بدهد متهم به جانبداری از فوتبال می‌شود و اگر ندهد هم باید هجمه هواداران فوتبالی را به جان بخرد.

پورشیب ادامه داد: فوتبال به اعتراض عادت دارد و آن‌ها همیشه و سر هر اتفاقی معترض هستند. اما بد نیست مردم بدانند که من برای ۲ مدال برنز و طلای جهانی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون پاداش گرفته ام.

اردو های تیم ملی کاراته از آخر هفته شروع می شود
پورشیب در خصوص اردوهای تیم ملی کاراته بیان کرد: از آخر هفته جاری باید در اردو شرکت کنیم تا خودمان را برای ۲ تورنمنت لیگ جهانی که در امارات و اتریش برگزار می‌شود آماده سازیم. این مسابقات امتیاز سهمیه المپیک را دارد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: تا پایان سال حدود ۱۰ تورنمنت پیش رو داریم که می‌تواند به کسب سهمیه المپیک کمک زیادی کند. امیدوارم با برنامه ریزی فدراسیون کاراته بتوانیم در تمام این رقابت‌ها شرکت کنیم چرا که رقبای ما در فاصله نزدیکی با ما قرار دارند و با یک غفلت می‌توانند جای ما را بگیرند.

پورشیب خاطر نشان کرد: فعلا در رنکینگ جهانی صاحب جایگاه ششم هستم و این فرصت را دارم تا با درخشش در مسابقات پیش رو با خیالی آسوده سهمیه المپیک را در وزن ۷۵+ کسب کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا