رئیس کمیته مربیان فدراسیون کاراته:مربیان کاراته در طول تمرین در مقابل شاگردان خود مسؤول هستند

رئیس کمیته مربیان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران گفت: مربیان در طول تمرین در مقابل شاگردان خود مسؤول هستند و باید تمام توان خود را در راستای ارتقای فنی و حفظ سلامتی آن‌ها به کار گیرند

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دوره مربیگری درجه سه، ۲ و یک کاراته با حضور بیش از ۱۰۰ مربی از استان‌های مختلف کشور به مدت هفت روز در هیأت کاراته استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در این دوره، اظهار داشت: خانواده‌ها به مربیان اطمینان کرده و به کودکان خود اجازه حضور در تمرینات کاراته را می‌دهند و مربیان در طول تمرین در مقابل شاگردان خود مسؤول هستند و باید تمام توان خود را در راستای ارتقای فنی و حفظ سلامتی آن‌ها به کار گیرند.

محمد بهرامی یادآور شد: در طول زندگی هر فرد، پدر یا ولی او مسؤولیت تام را برعهده دارد و در زمان تمرین کاراته، مربیان کاراته این نقش را برعهده می‌گیرند و عهده‌دار مسؤولیت نوآموز کاراته در سالن هستند و باید با دقت از این نوآموز حفاظت کرده و اسباب رشد و تعالی او را فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش مربی در ذهن نوآموزان کاراته، یادآور شد: در بخش وسیعی از دنیای کاراته، مربیان نقش الگو را برای نوآموزان کاراته، به‌خصوص در سنین پایه، بازی می‌کنند و نوآموزان کاراته تمام حرکات و اخلاق مربی خود، درون سالن تمرین و حتی خارج از آن، الگوی خود قرار می‌دهند و به همین دلیل کاراته‌کا‌ها زمانی که شروع به مربیگری در دنیای کاراته می‌کنند باید مراقب تمام حرکات کوچک و بزرگ خود در زندگی باشند تا بتوانند نقش یک الگو خوب، سالم و موفق را برای نوآموزان کاراته بازی کنند.

بهرامی ادامه داد: انتظار می‌رود در بعد فنی نیز مربیان کاراته با تلاش و تمرکز تمام توان خود را برای بروزرسانی فنون و مهارت خود در بخش‌های مختلف کاراته به کار بگیرند تا بتوانند این فنون و مهارت‌ها را به نوآموزان کاراته آموزش بدهند.

رئیس کمیته مربیان یادآور شد: توجه به کاتا باید در دستور مربیان سبک‌های مختلف کاراته قرار بگیرد، چرا که اصول آموزش کاراته بر کاتا استوار شده و با استفاده از کاتا می‌توان کاراته را در تمام سبک‌ها کامل دانست.

بهرامی با اشاره به برگزاری دوره‌های مربیگری در شهرستان‌های کشور، یادآور شد: در گذشته بخش عمده کلاس‌های مربیگری و ارتقای سطح در استان تهران برگزار می‌شود، اما در سال‌های اخیر تمام توان فدراسیون را به‌کار برده‌ایم تا بتوانیم در تمام استان‌های کشور اعم از مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی شهرهای کوچک که درخواست برگزاری کلاس‌های مربیگری دارند، دوره‌هایآموزش و ارتقای سطح دانش مربیگری را برگزار کنیم و به این ترتیب به ترویج کمی کاراته و ارتقای کیفی آن کمک کنیم.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه نیز در ادامه در خصوص برگزاری این کلاس‌ها، گفت: دوره مربیگری کاراته با حضور بیش از ۱۰۰ کاراته‌کا از استان‌های مختلف و شهرستان‌های تابع استان کرمانشاه در ۲ بخش آقایان و بانوان در به مدت هفت روز در ۲ نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار شد.

ناصر محمدصالحی یادآور شد: امیدواری با برگزاری این کلاس‌ها زمینه لازم برای ارتقای سطح کیفی مربیان استان و همچنین سطح کمی مورد نیاز برای توسعه کاراته در کشور به‌خصوص در استان های غربی فراهم شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا