شهاب سلطانی: برای کسب سهمیه المپیک ابتدا باید دغدغه و نگرانی ملی‌پوشان برطرف شود/ صحبت از مدال المپیک زود است

شهاب سلطانی، مربی تیم ملی کاراته گفت: برای کسب سهمیه المپیک ابتدا باید دغدغه و نگرانی ملی‌پوشان در خصوص حضور در مسابقات و اعزام‌ها برداشته شود.

به گزارش کاراته نیوز شهاب سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته اظهار داشت: خدا را شکر در حال حاضر شرایط بدنی،  فنی و تکنیکی ملی‌پوشان خوب است و مورد خاصی نداریم. اردوی ایتالیا و تمرین با ملی‌پوشان این کشور و ملی‌پوشان ژاپنی نیز از لحاظ روحی و روانی برای بچه‌ها خوب خواهد بود و فکر می‌کنم قبل از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان فرانسه، اینگونه رویارویی و تقابل‌ها از لحاظ انگیزشی تاثیر مثبتی روی بچه‌ها خواهد داشت تا نتیجه خوبی را در شروع مسابقات سال ۲۰۱۹ به دست و امتیازات خوبی را کسب کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که ما باید در تمام رویدادهایی که در سال ۲۰۱۹ حضور پیدا کردیم بهترین نتایج را کسب کنیم و نمی‌توانیم هیچ مسابقه‌ای را به هر دلیلی دست‌کم  و به مسابقات آینده موکول کنیم. قطعا حریفان ما در هر تورنمنتی موفق به حضور روی سکو شوند، امتیازات را کسب خواهند کرد و امکان دارد این اختلاف امتیازات در آینده برای ما مشکل‌ساز شود.

مربی تیم ملی تاکید کرد: آن چیزی که علاوه بر بحث مسائل بدنی، بدنسازی، آمادگی جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی  به موفقیت ما کمک خواهد کرد، فراهم کردن شرایط است که بچه‌ها از لحاظ ذهنی، روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند. این موضوع نیز به مسائلی فرای مسائل فنی برمی‌گردد. در همه مصاحبه‌های اخیر کادرفنی، فدراسیون‌نشین‌ها و قهرمان‌ها، نقطه مشترکی در خصوص حمایت وزارت ورزش و کومیته المپیک دیده شده است و همه اعتقاد دارند اگر حمایت صورت بگیرد اتفاقات مثبت رقم خواهد خورد.

سلطانی خاطرنشان کرد: این مسئله نشان دهنده وجود نگرانی در تمامی ارکان فدراسیون و تیم ملی است. این نگرانی نیز بحث مالی است و فدراسیون کاراته باید از سوی مقامات بالادست به خوبی حمایت شود. تا مسابقات المپیک ۱۱ تورنمنت پیش روی ما قرار دارد و همانطور که در مصاحبه‌های قبلی نیز عنوان کردم، هنوز زود است بخواهیم از مدال المپیک کاراته حرف بزنیم. در حال حاضر باید به فکر کسب سهمیه باشیم و ببینیم می‌توانیم این سهمیه را کسب کنیم تا بعد به مدال المپیک فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای کسب سهمیه المپیک نیاز است در تمامی تورنمنت‌های پیش‌رو شرکت کنیم و برای شرکت در این مسابقات نیز باید نگرانی که در خصوص هزینه اعزام، اردو، حقوق کادرفنی و ملی‌پوشان وجود دارد برطرف شود. این مسائل از بدیهیات است و باید این نگرانی از سوی مسئولان ورزش برطرف شود تا فدراسیون برنامه‌ریزی خود را انجام و قهرمانان نیز تنها به فکر تمرین باشیم.

مربی تیم ملی کاراته افزود: در حال حاضر تمامی ملی‌پوشان در مصاحبه‌های خود عنوان می‌کند، اگر اعزام شویم یا اگر در مسابقات حضور داشته باشیم، این اگرها نشان دهنده دغدغه و نگرانی آنها است. وقتی ملی‌پوشان از اگرها صحبت می‌کنند، یعنی هنوز بابت حضور در مسابقات نگرانی دارند و به نظر من این نگرانی باید در وهله اول از سوی مسئولان وزارت ورزش و کومیته المپیک برداشته شود تا ما کارهای تکنیکی و تاکتیکی را انجام بدهیم و موفقیت حاصل شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا