مهدی زاده: تیم ملی کاراته می‌تواند شگفتی ساز المپیک باشد

ملی پوش کاراته گفت: پتانسیل تیم ملی کاراته ایران در حدی است که می‌تواند شگفتی ساز المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد.

به گزارش کاراته نیوز امیر مهدی زاده ملی پوش کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لیگ جهانی فرانسه بیان کرد: این رقابت ها اولین تورنمنت سال ۲۰۱۹ است که از نظر امتیازی برای کسب سهمیه المپیک بسیار مهم است. تیم ملی حدود یک ماه و نیم در اردوی آمادگی حضور داشت و خوشبختانه ملی پوشان از آمادگی نسبتا خوبی برخوردار هستند و امیدوارم که تیم ملی کاراته در لیگ فرانسه مانند گذشته پر قدرت حاضر شود و بتوانیم با کسب مدال‌های خوشرنگ امتیازات لازم را برای رسیدن به المپیک بدست آوریم.

او ادامه داد: تیم ملی کاراته ایران بسیار قدرتمند است و این موضوع را با کسب موفقیت در رقابت‌های مختلف نشان داده است. تمام ملی پوشان ما شانس کسب سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ سیستم دارند و پتانسیل کاراته ایران در حدی است که می‌تواند شگفتی ساز المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد. اگر در این مسیر اگر حمایت از تیم ملی صورت گیرد به طور حتم می‌توانیم در مسابقات سال ۲۰۱۹ سهمیه المپیک را کسب کنیم.

ملی پوش کاراته افزود: حدود ۱۱ تورنمنت در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود که از نظر کسب امتیاز برای سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو مهم است و امیدوارم که با حمایت مسئولان ورزشی کشور و فدراسیون تیم ملی در این رقابت‌ها شرکت کنیم و روند رو به رشد کاراته برای رسیدن به توکیو ادامه داشته باشد.

مهدی زاده درباره حضورش در لیگ جهانی چین عنوان کرد: در لیگ کاراته وان چین در یک وزن بالاتر شرکت کردم و توانستم مدال برنز این رقابت‌ها را بدست آورم و خوشبختانه امتیاز این رقابت‌ها برای من محاسبه شد و در رنکینگم تاثیر گذاشت. البته در لیگ جهانی فرانسه در ورن خودم روی تاتامی می‌روم و تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین نتیجه را رقم بزنم.

او درباره حضور تیم ملی در کمپ تمرینی ایتالیا بیان کرد: فدراسیون کاراته ایتالیا در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در مادرید از تیم ملی کاراته ایران دعوت کرد تا در کمپ تمرینی این کشور شرکت کند و با توجه به موافقت مسئولان فدراسیون ایران ۲۷ دی ماه عازم ایتالیا خواهیم شد تا با حضور در این کمپ تمرینات حرفه‌ای تری را دنبال کنیم.

مهدی زاده تصریح کرد: ایتالیا یکی از تیم‌های قدرتمند و مدعی جهان است و این کمپ تمرینی حکم دیدار تدارکاتی را برای ما دارد و فرصت مناسبی است تا پیش از لیگ جهانی فرانسه با کاراته کا‌های این کشور مبارزه کنیم و آماده‌تر راهی پاریس شویم.

ملی پوش کاراته در پایان عنوان کرد: مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قول دادند که از کاراته ایران حمایت کنند و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد چرا که رقابت‌های مهمی را در این سال حساس پیش رو داریم و باید سهمیه المپیک را بدست آوریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا