حسین روحانی: در صورت عدم حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کاراته مدال نمی‌گیرد

حسین روحانی، مربی تیم ملی کاراته گفت: کسب مدال المپیک نیازمند حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و در غیر این صورت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدالی کسب نخواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: بعد از مسابقات جهانی کاراته و با توجه به سال سخت و سنگینی که بچه‌ها سپری کرده بودند، نیاز به ریکاوری و استراحت کوتاهی داشتیم تا مجددا خود را برای حضور در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان آماده کنیم. سال ۲۰۱۹ از اهمیت خیلی زیادی برای کاراته ایران برخوردار است و قطعا همه کشورها با توجه به المپیکی شدن این رشته، برای کسب سهمیه برنامه مدون‌تری خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه مشخص کرده است، کار سختی خواهیم داشت. طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته، چهار نفر برتر هر وزن، مستقیم سهمیه المپیک را به دست خواهند آورد. قطعا همه کشورها با این شرایط، تمام تلاش خود را در یک سال آینده انجام خواهند داد تا امتیازات خود را به حدنصاب رسانده و با حضور در میان چهار نفر برتر رنکینگ، بدون دغدغه سهمیه را کسب کنند.

مربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: فدراسیون جهانی در یک سال آینده مسابقات را به صورت فشرده طراحی کرده است. ۷ مرحله مسابقات لیگ جهانی و ۵ مرحله مسابقات سری A که مجموعا ۱۲ مسابقه را برای کسب امتیاز و کسب سهمیه المپیک پیش روی ما قرار می‌دهد. در رنکینگ نیز فاصله امتیاز ورزشکاران ما با رقبا بسیار نزدیک است و هر مسابقه‌ای که از دست بدهیم این فرصت را در اختیار رقبا قرار دادیم تا از ما پیش بیفتند. برنامه فدراسیون و کادرفنی حضور در تمامی این رویدادها است تا در اولین حضور این رشته در المپیک موفق به کسب تمام سهمیه‌های ممکن شویم.

روحانی گفت: کاراته ایران در حال حاضر قدرت اول دنیا است و فکر می‌کنم پتانسیل کسب مدال المپیک را داریم اما این مهم در صورتی که حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک را نداشته باشیم، محقق نخواهد شد. کاراته همیشه در بازی‌های آسیایی کمک حال ورزش ایران بوده و بهترین مدال‌ها را کسب کرده، اما در حال حاضر باید حمایت‌ها عملی باشد و در حد حرف باقی نماند.

وی افزود: اعزام‌های ما در یک سال آینده نیاز به منابع و حمایت‌های زیادی دارد، اما اگر خواستار حضور و شرکت در این مسابقات هستیم، باید وزارت ورزش و کمیته المپیک، فدراسیون کاراته را از لحاظ مالی حمایت کند. فدراسیون کاراته به تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام بدهد و از مسئولان وزارت ورزش و کمیته خواهش می‌کنم که به این قضیه خیلی جدی فکر کنند.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص حضور ملی‌پوشان در اردوی مشترک ایتالیا گفت: مسئولان فدراسیون کاراته ایتالیا در مسابقات جهانی برای برگزاری یک اردوی مشترک با تیم ایران با مسئولان فدراسیون کاراته رایزنی کردند. نه تنها ایتالیا بلکه کشورهای دیگری نیز چنین درخواست‌هایی داشتند. کاراته ایران در سالیان اخیر با عملکردش نشان داده است که از قدرت‌های برتر دنیا است و ایتالیا نیز همیشه در مسابقات اروپایی و جهانی مدال آور بوده است. فکر می‌کنم اردوی ایتالیا قبل از مسابقات لیگ جهانی پاریس، برای ما مفید باشد و بچه‌ها به شرایط آرمانی خود برای مسابقه دادن نزدیک شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم، مسئولان فدراسیون کاراته آمریکا نیز برای برگزاری اردوی مشترک با فدراسیون رایزنی کردند، اما در جریان ریز مذاکرات و حضور یا عدم حضور تیم ملی در این اردوی مشترک نیستم. نمی‌دانم با توجه به شرایط دریافت روادید، چقدر امکان برگزاری این اردو وجود دارد اما هر مسئله‌ای که باعث شود شرایط بچه‌های ما بهتر شود از آن استقبال می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا