ایتالیایی‌ها نشان داده‌ا‌ند کاراته را به خوبی می‌دانند/طراحی تمرینات پیچیده و سخت شده است

مربی تیم ملی کاراته گفت: تیم ایتالیا در طی ۲ سال اخیر، مخصوصا در مسابقات جهانی اسپانیا نشان داده که این تیم کاراته را به خوبی می‌داند و پرقدرت تر از گذشته در این دو سال ظاهر شده‌‌اند.

به گزارش کاراته نیوز شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که مرحله دوم اردوی تیم ملی برای آمادگی جهت حضور در لیگ جهانی کاراته وان پاریس به پایان رسید، شرایط ملی پوشان در اردوها چطور بود گفت: ما برای حضور در نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان پاریس در سال ۲۰۱۹ سه مرحله اردوی داخلی را برای تیم ملی در نظر گرفته‌ایم که تا به امروز ۲ مرحله از اردوها را پشت سرگذاشته‌ایم و یک مرحله اردوی ما نیز با کاراته‌کاهای ایتالیایی خواهد بود. ما سعی کردیم بعد از مسابقات جهانی اسپانیا و یک استراحت کوتاهی که ملی پوشان داشتند، تمرینات پرفشاری نداشته باشیم. تمرینات طوری برنامه ریزی شده که بچه‌ها از لحاظ بدنی بالا بیایند و تا به شرایط تاکتیک و شرایط مسابقه دوباره نزدیک شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: چون دوران استراحت ملی پوشان تازه به پایان رسیده، سعی کردیم طوری پیش برویم که آنها آسیب نبینند، ضمن اینکه آنها در مسابقات سوپر لیگ هم مبارزه کرده‌اند، ما تمام این مسائل را مدنظرمان قرارداده‌ایم. به هر حال این سه مرحله اردو در تهران به پایان خواهد رسید و بعد از آن اگر شرایط اعزام به ایتالیا مهیا شود یک مرحله پیش از آغاز مسابقات لیگ جهانی پاریس در ایتالیا خواهیم داشت.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا نوع تمرینات ملی پوشان در این مرحله از اردوها با دوره های گذشته متفاوت بوده است یا خیر، اظهارداشت: تفاوتی که برگزاری اردوهای این دوره با دوره های گذشته دارد در این است که ما در گذشته به مسابقات کاراته وان‌ به چشم یکی دیدار تدارکاتی نگاه می‌کردیم، دیداری که برای آمادگی جهت حضور در مسابقات اصلی برای ما محسوب می‌شد اما حال این دیدارهای کاراته وان از مسابقات اصلی برای رسیدن به المپیک محسوب می‌شود. برای همین خاطر در روند تمرینات تغییرات اساسی ایجاد شده است. طی دوره ۶ ماهه که تا مسابقات اصلی داشتیم، روند تمرینات یک نمودار ثابت را پیش می‌رفت اما حالا که به مسابقات کسب سهمیه المپیک می‌رویم، هر کدام از مسابقات پیش رو که می‌خواهیم برویم بچه‌ها باید در اوج آمادگی باشند تا بتوانند شرایط لازم برای کسب مدال را داشته باشند. به همین دلیل طراحی تمرینات پیچیده و سخت تر از گذشته می‌شود و باید در ایمنی و سلامتی ملی پوشان دقت کنیم تا آنها این مسیر سخت کسب سهمیه المپیک را طی کنند.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: همه از کسب مدال المپیک صحبت می‌کنند، اما من معتقدم که ما باید فعلا تمرکزمان را برای کسب سهمیه المپیک و جمع آوری امتیاز لازم بگذاریم و این بحث به نظرم سخت تر از کسب مدال المپیک است. هر کدام از ورزشکارن ما بتوانند در این مسیر امتیاز‌های لازم را کسب کند ۶۰ تا ۷۰ درصد مسیر را طی کرده‌اند. به نظر من کسب مدال در المپیک آسان تر از کسب سهمیه المپیک است.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا حضور در اردوی مشترک با کاراته‌کاهای ایتالیا در مرحله آخر اردوها به سود کاراته‌کاهای ما خواهد بود یا خیر، گفت: تیم ایتالیا در طی ۲ سال اخیر، مخصوصا در مسابقات جهانی اسپانیا نشان داده که این تیم کاراته را به خوبی می‌داند و پرقدرت تر از گذشته در این دو سال ظاهر شده‌‌اند. بخصوص در مسابقات جهانی اسپانیا و در مسابقات کومیته تیمی که عنوان سومی را کسب کردند. ارزیابی من این است که از لحاظ انگیزشی بچه‌ها بالا می‌روند و از لحاظ فنی نیز برای هر دو تیم مفید خواهد بود. طبق برنامه ریزی انجام شده، اگر فضا برای حضور در اردوی مشترک با ایتالیا آماده شود، ما با حضور در این اردوها و پایان اردوی مشترک سوم بهمن‌ماه از ایتالیا راهی پاریس خواهیم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا