سلطانی: کاراته امروز نیاز به حمایت مسئولان دارد/ سال حساسی پیش روی تیم ملی است

مربی تیم ملی کاراته گفت: تیم ملی امروز نیاز به حمایت و کمک مسئولان ورزشی کشور دارد تا بتواند مسیر کسب سهمیه المپیک را با موفقیت طی کند.

به گزارش کاراته نیوز شهاب سلطانی مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم ملی کاراته بیان کرد: شرایط کنونی تیم ملی برای آماده سازی ملی پوشان خاص است چرا که پیش از این رقابت‌های کاراته وان حکم دیدار تدارکاتی را داشت، اما اکنون پلی برای رسیدن به المپیک است و با توجه به امتیاز‌هایی که این رقابت‌ها دارد باید در هر لیگ جهانی کاراته وان آماده شرکت کنیم.

او ادامه داد: تیم ملی امروز نیاز به حمایت و کمک مسئولان ورزشی کشور دارد تا بتواند مسیر پر پیچ و خم کسب سهمیه المپیک را با موفقیت طی کند. اینکه فدراسیون ماهیانه مبلغ یک تا یک و نیم میلیون تومان را به ورزشکار به عنوان حقوق پرداخت کند، کافی نیست چرا که باید حمایت به گونه‌ای باشد که ورزشکاران در اردو آرامش ذهنی داشته باشند.

نباید تنها در حرف نگاه ویژه‌ای به کاراته داشت
مربی تیم ملی افزود: مسئولان فدراسیون تا جایی که توانستند از تیم ملی و حضور ملی پوشان در مسابقات حمایت کردند اما اکنون شرایط به گونه ای نیست که فدراسیون به تنهایی بتواند کار را انجام دهد و باید در این سال حساس وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از نظر مالی فدراسیون را حمایت کنند تا مسئولان فدراسیون هم بتوانند با حمایت تیم ملی ار در آرامش راهی ۱۱ تورنمنت کنند. نباید تنها در حرف نگاه ویژه‌ای به کاراته داشته باشند بلکه امروز کاراته نیاز دارد که مسئولان در عمل از این رشته حمایت کنند.

اکنون زمان کمک به تیم ملی کاراته است
سلطانی عنوان کرد: بحث امروز تیم ملی کاراته مردان حضور در ۱۱ لیگ جهانی است تا بتوانیم از طریق رنکینگ سیستم ۳ سهمیه المپیک را بدست آوریم. این مسیر سخت برای رسیدن به المپیک تنها با حمایت مسئولان امکان پذیر است. اکنون زمان کمک به تیم ملی کاراته است. امسال زمانی است که کاراته با حمایت می‌تواند در تورنمنت‌های مختلف شرکت کند و با کسب امتیاز راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

باید شرایطی فراهم شود تا ورزشکار بدون دغدغه تمرین کند
او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برای آمادگی تیم ملی تنها بحث فنی مطرح نیست و باید تمام عوامل دست به دست هم بدهند تا ملی پوشان در این یکسال در اوج آمادگی بمانند و سهمیه المپیک را بدست آورند. باید ملی پوشان از بحث مالی، تغذیه و شرایط اولیه اردو هم حمایت شوند تا انگیزه کاراته کا‌ها کم نشود و ورزشکار با فکر درباره وضعیت مالی و شرایط اردو به تمرین نپردازد. ملی پوشان ما باید به دور از هر گونه دغدغه ای در اردو تمرین کنند و نباید نگرانی مالی برای آن‌ها وجود داشته باشد.

رسیدن به سکوی قهرمانی المپیک برنامه دوم تیم ملی است
مربی تیم ملی کاراته اظهار داشت: زمانی که بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم رسیدن به سکوی قهرمانی و مدال این رقابت‌ها برنامه دوم تیم ملی است که به طور حتم کادر فنی می‌تواند با تمرینات مناسب ملی پوشان را برای رسیدن به مدال المپیک آماده کند. وقتی که راهی المپیک شویم کادر فنی و ملی پوشان در آرامش و به دور از نگرانی برای کسب مدال این مسابقات آماده می‌شوند و مطمئن هستم که در توکیو می‌توانیم از رشته‌های مدال آور کاروان ایران باشیم.

تمرینات را به گونه‌ای طراحی کردیم که ملی پوشان آسیب نبینند
او درباره وضعیت آمادگی تیم ملی گفت: تیم ملی بعد از رقابت‌های جهانی اسپانیا یک دور استراحت داشت و در این میان ۳ نفر از ملی پوشان ما در کاراته وان چین شرکت کردند. پس از آن و به منظور آماده کردن تیم ملی برای رقابت‌های کاراته وان فرانسه برنامه تمرینات اردوی آمادگی را به گونه‌ای طراحی کردیم که ملی پوشان دچار مصدومیت نشوند و با آمادگی کامل راهی رقابت‌ها شوند.

سلطانی تصریح کرد: در این مرحله از اردو با توجه به زمان کمی که تا آغاز مسابقات لیگ جهانی کاراته وان فرانسه داشتیم سعی کردیم تا علاوه بر تمرینات آمادگی جسمانی، از نظر تکنیکی ملی پوشان را به شرایط مسابقه برسانیم.

حفظ آمادگی ملی پوشان برای تمامی مسابقات کار آسانی نیست
او در ادامه افزود: امسال به دلیل شرایطی که داریم باید در هر مسابقه کاراته وان در اوج آمادگی باشیم. متاسفانه در سال ۲۰۱۹ برخی از رقابت‌های کاراته وان پشت سر هم برگزار می‌شوند و اینکه ما بخواهیم طوری برنامه ریزی کنیم که ملی پوشان در شرایط ایده آل بمانند کار سختی است. با این وجود تلاش می‌کنیم تا ملی پوشان با تمرینات مناسب در اوج آمادگی بمانند.

تمرین با تیم ایتالیا تاثیر مثبتی بر روحیه ملی پوشان دارد
مربی تیم ملی کاراته در پایان درباره کمپ تمرینی ایتالیا گفت: کاراته ایتالیا همیشه یکی از تیم‌های مدعی جهان بوده است و در چند سال اخیر هم پیشرفت زیادی داشته و در مسابقات جهانی مادرید در بخش کومیته تیمی توانست عنوان سوم جهان را بدست آورید. کمپ تمرینی با این تیم پیش از آغاز رقابت‌های لیگ کاراته وان فرانسه می‌تواند به هر ۲ تیم کمک کند و از نظر روحی و روانی روی ملی پوشان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا