حمیده عباسعلی: برای ادامه تحصیل به کانادا آمدم

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان به خبرورزشی گفت: تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا در مسابقات پیش‌رو با خوش‌رنگ‌ترین مدال، جایگاهم را ارتقا دهم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از تمرینات تیم ملی کاراته بانوان برای لیگ جهانی فرانسه با غیبت حمیده عباسعلی استارت خورد. کاپیتان تیم ملی با استفاده از تعطیلی اردو‌ها و با بورسی که گرفته می‌خواهد کانادا تحصیل کند. او با هماهنگی با کادر فنی، قرار است همزمان با شروع اردوی مشترک با ایتالیایی‌ها به جمع ملی‌پوشان اضافه شود. حمیده عباسعلی البته در این سفر تمریناتش را فراموش نکرده و طبق برنامه سرمربی تیم ملی تنهایی تمرین می‌کند تا برای اردوی مشترک ایتالیا و لیگ جهانی پاریس آماده شود. عباسعلی در گفتگو با خبرورزشی درباره سفر به کانادا، آمادگی‌اش برای لیگ جهانی پاریس و برنامه‌هایش تا المپیک توکیو حرف زد.
* چطور سمت کاراته رفتید؟
خیلی اتفاقی، در ۸ سالگی به اصرار مادرم کاراته را آغاز کردم، ابتدا علاقه چندانی به کاراته نداشتم، اما با گذشت زمان به کاراته علاقه‌مند شدم. البته کنار کاراته در بسکتبال هم فعالیت داشتم، اما زمانی که قرار شد یک رشته را انتخاب کنم کاراته را ترجیح دادم.
* اولین مدال را کجا گرفتید؟
زمانی که ۹ سال داشتم در رقابت‌های قهرمانی کشور کسب کردم. آن زمان کاتا کار می‌کردم و بعد از مدالی که در مسابقات کشوری کسب کردم شور و شوق بیشتری داشتم و با توجه به جثه درشت خود تصمیم گرفتم تنها در بخش کومیته فعالیتم را ادامه بدهم.
* روزی که وارد تیم ملی شدید، چه احساسی داشتید؟
زمانی که وارد تیم ملی شدم، کوچک‌ترین عضو تیم ملی بودم و از حضور در بین بزرگسالان خجالت می‌کشیدم، اما حس خودباوری باعث شد بتوانم در اولین اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا کنم و استارت موفقیت‌هایم را از همان جا بزنم.
* سفر به کانادا برای چه بود؟
برای ادامه تحصیل. لازم بود مدارک تحصیلی‌ام را با مدارک دانشگاهی کانادا تطبیق دهم، به همین خاطر به کانادا آمدم تا پروسه ثبت‌نام انجام شود و برای لیسانس ادامه تحصیل بدهم.
* چه زمانی به ایران برمی‌گردید؟
بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون و سرمربی تیم ملی به خاطر فاصله کمی که تا اردوی مشترک ایتالیا و لیگ جهانی پاریس مانده، همزمان با اردوی مشترک ایتالیا که قبل از لیگ جهانی فرانسه برگزار می‌شود در رم به جمع ملی‌پوشان ملحق می‌شوم و پس از آن با تیم ملی به کاراته‌وان پاریس می‌روم و پس از پایان مسابقات با تیم ملی به ایران برمی‌گردم.
* تیم ملی برای لیگ جهانی پاریس آماده می‌شود، از تمرینات عقب نیستید؟
زمانی که اردو‌ها تعطیل بود به کانادا سفر کردم، ضمن اینکه با فدراسیون و سرمربی تیم ملی بانوان هماهنگ کردم و برنامه تمرینی از کادر فنی تیم ملی گرفته‌ام و طبق همین برنامه تمرین می‌کنم و امیدوارم در کاراته‌وان پاریس اتفاقات خوبی رقم بخورد.
* جایگاه شما در رنکینگ جهانی کجاست؟
فعلاً رتبه یازدهم را در اختیار دارم، اما باید رنکینگ المپیکی‌ام را ارتقا بدهم. به همین دلیل تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا در مسابقات پیش‌رو با خوش‌رنگ‌ترین مدال، جایگاهم را ارتقا دهم.
* فکر می‌کنید در کاراته‌وان پاریس با ایومی ژاپنی روبه‌رو شوید؟
ایومی، کاراته‌کای ژاپنی حریف قدرتمندی است، اما من فقط به او فکر نمی‌کنم، چون حریفان دیگری هم دارم که برای رویارویی با آن‌ها باید آماده شوم به همین دلیل ایومی را برای خودم زیاد بزرگ نمی‌کنم و سعی می‌کنم با برنامه مناسب برای شکست او آماده شوم.
* شناختی از حریفان‌تان دارید؟
شناخت نسبی به حریفان وزن ۶۸+ کیلوگرم دارم، اما برای المپیک کافی نیست و باید در فاصله باقی‌مانده تا المپیک با مشاهده فیلم مبارزات کاراته‌کا‌های وزن ۶۸+ کیلو نقاط ضعف و قوت همه رقبا تا المپیک را آنالیز و نقاط ضعف همه آن‌ها را شناسایی کنم.
* جایگاهی که در کاراته بانوان دارید، راضی تان می‌کند؟
دوست دارم باز هم پیشرفت کنم. چهار سال است قهرمان آسیا هستم و دو مدال جهانی دارم، اما در کلکسیون مدال‌هایم مدال المپیک را کم دارم و تنها مدالی است که ندارم. الان خیلی خوشحالم کاراته المپیکی شده و این فرصت فراهم شده است تا در المپیک توکیو رؤیای من محقق شود. امیدوارم حالا که این آرزویم برآورده شد، بتوانم نفر اولی باشم که سهمیه می‌گیرد و بعد ان‌شا‌ءا… مدال طلا.
* المپیک احتمالاً آخرین فرصت حمیده عباسعلی برای تکمیل کردن کلکسیون مدال‌هایش خواهد بود؟
کاراته رکوردی نیست. ورزش‌هایی که رکوردگیری ندارند، سن خیلی عامل مهمی برای موفقیت ورزشکار به حساب نمی‌آید. در همین مسابقات قهرمانی جهان خیلی‌ها هم بودند که سن بالایی داشتند، اما باز هم قهرمان شدند. معمولاً کاراته‌کا‌ها تا ۳۶ سالگی فرصت قهرمانی در تورنمنت‌های مهم را دارند.
* حریفی داشتید که شب قبل از مسابقه برای رودررو شدن با او استرس بگیرید؟
استرس قبل از مسابقه خیلی طبیعی است، اما معمولاً آن اوایل که عضو تیم ملی بودم و مسابقات جهانی می‌رفتم، از رقبای فرانسوی می‌ترسیدم. فرانسوی‌ها ورزشکاران باهوش و قدرتمندی دارند، اما الان دیگر آن‌ها بیشتر از ما می‌ترسند.
* برای المپیک برنامه خاصی دارید؟
از همین حالا باید برای تمام مسابقات و انتخابی‌ها تا المپیک برنامه داشته باشیم و با عزمی همه‌جانبه و همدلی برای حضوری قدرتمند آماده شویم. از همین حالا برای حضور در این میدان برنامه دارم و سعی می‌کنم طبق برنامه پیش بروم. هدف نزدیک‌ترم حضور قدرتمند در کاراته‌وان پاریس است و بعد از آن کاراته‌وان‌هایی که پیش‌رو داریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا