شرایط در لیگ جهانی بسیار سخت است/ به دنبال کسب سهمیه المپیک هستم/ ورزشکار نباید دغدغه حضور در مسابقات را داشته باشد

کاراته‌کای تیم ملی ایران گفت: شرایط در لیگ جهانی بسیار سخت است زیرا بهترین‌های جهان در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند. امیدوارم در این مسیر سخت با قدرت بتوانیم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنیم.

 

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امیر مهدی‌زاده، عضو تیم ملی کاراته درباره اردو آماده سازی تیم ملی جهت اعزام به اولین مرحله لیگ جهانی۲۰۱۹ در پاریس فرانسه در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اردو‌ها از یکشنبه آغاز می‌شود. امیدوارم با نتایج خوبی که در لیگ جهانی به دست می‌آورم به کسب سهمیه المپیک نزدیک‌تر شوم. امتیازات این مسابقات به صورت مستقیم در کسب سهمیه المپیک تاثیر ندارد اما مجموع این امتیازات می‌تواند در کسب سهمیه المپیک کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: در مسابقات لیگ جهانی فرانسه ۶۴ ورزشکار شرکت می‌کند. کاراته‌کاهایی که رنکینگ ۱۰۰ دارند می‌توانند در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کنند. تعداد بسیاری از ورزشکاران تیم ملی کاراته ایران در رنکینگ ۱۰۰ قرار دارند. شرایط در لیگ جهانی بسیار سخت است زیرا بهترین‌های جهان در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند. امیدوارم در این مسیر سخت با قدرت بتوانیم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنیم.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در ۶۰ کیلوگرم با حریفان خود در لیگ جهانی فرانسه رقابت‌ خواهم کرد، افزود: حریفان قدرتمندی در این وزن از اسپانیا، ژاپن و لیتوانی حضور دارند که در میان کاراته‌کاها بالاترین رنکینگ را در اختیار دارند. با تمرینات سخت امیدوارم که بتوانم در این دوره از رقابت‌ها به مدال طلا برسم.

وی با بیان اینکه کاراته‌کاهای تیم ملی ایران کم تجربه نیستند، اضافه کرد: انتظارات از تیم ملی کاراته به جا است. تیم ملی کاراته ایران نیاز به حمایت دارد. مسابقات سختی را برای کسب سهمیه در پیش داریم. ورزشکار نباید دغدغه حضور در این مسابقات را داشته باشد.

مهدی‌زاده یادآور شد: برای حضور در رقابت‌های لیگ جهانی چین حدود ۱۲ میلیون تومان هزینه کردم. این دومین مسابقه‌ای است که با هزینه شخصی راهی مسابقات می‌شوم. برای حضور در رقابت‌های لیگ جهانی آلمان هم برای کسب امتیاز و در نهایت کسب سهمیه المپیک راهی این دوره از مسابقات شدم. سخت است در رقابت‌های مهم حضور پیدا کنی اما به دلیل مسائل مالی سرپرست و مربی تیم همراهت نباشد. امیدوارم این مشکلات حل شود.

عضو تیم ملی کاراته  گفت: از فرجی رییس فدراسیون سابق کارته تشکر می‌کنم برای موفقیت کاراته زحمت‌های زیادی کشیدند. به سرپرست جدید تیم ملی کاراته هم تبریک می‌گم امیدوارم مشکلات موجود تیم ملی را برای اعزام به مسابقات برون مرزی را با تدبیر بر طرف کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا