پورشیب: با پس‏‎انداز و هزینه شخصی به دنبال سهمیه المپیک هستیم

سرگروه تیم ملی کاراته گفت: ماراتن کسب سهمیه المپیک آغاز شده و در صورتی که مسئولان وزارت ورزش از این رشته حمایت نکنند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

 

به گزارش کاراته نیوز ذبیح الله پورشیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاید کسی به این موضوع توجه ندارد که از رقابتهای کاراته وان آلمان امتیاز تمام مسابقات از سوی فدراسیون جهانی در رنکنیگ المپیکی ثبت می شود و همین موضوع کار را دو چندان سخت می کند. از آن زمان تا کنون ۵ تورنمنت برگزار شده در حالیکه فدراسیون کاراته فقط تیم ملی را به مسابقات جهانی اعزام کرده است.

وی ادامه داد: دو تورنمنت شیلی و ژاپن را از دست دادیم، در رقابتهای آلمان با هزینه شخصی شرکت کردیم و فدراسیون فقط هزینه بلیت هواپیما را پرداخت کرد. برای شرکت در رقابتهای چین نیز که از صفر تا صد خودمان هزینه کردیم. فدراسیون حتی کار ثبت نام من را هم برای مسابقات چین انجام نداد. اگر قرار به کسب سهمیه المپیک باشد چرا باید ورزشکاران از پس انداز خود هزینه کنند؟ پس نقش فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این بین چه می شود؟ چرا کسی صدای ملی پوشان کاراته را نمی شنود؟

سرگروه تیم ملی کاراته با بیان اینکه همه از قهرمانان تیم ملی انتظار دارند، خاطرنشان کرد: ورزشکار باید تمام تمرکز خود را برای تمرین و کسب مدال در رقابتهای مختلف قرار دهد، اینکه بخواهیم دغدغه مالی برای کسب سهمیه را هم به آن اضافه کنیم، بعید است نتیجه لازم حاصل شود. الان تمام کشورها و کاراته کاهای مطرح در همه رقابتها حضوری فعال دارند آن وقت من و دوستانم در تیم ملی باید به دنبال پول باشیم که به مسابقات بعدی برویم.

پورشیب افزود: فرصت های کسب سهمیه یکی بعد از دیگری از راه می رسد و فدراسیون کاراته باید بودجه لازم را برای حضور در این تورنمنت ها تامین کند تا ملی پوشان بدون مشکل در اردوها تمرین کرده و با آمادگی بالا در این مسابقات شرکت کنند. سال ۲۰۱۹ برای کاراته بسیار اهمیت دارد. از سرپرست فدراسیون می خواهیم که از تمام تجربه و توان خود در این خصوص استفاده کند.

وی ادامه داد: به محسن آشوری برای قبول این مسئولیت تبریک می گویم. او سالها با سمت های مختلف در فدراسیون فعالیت کرده و به خوبی با درد قهرمانان و مشکلات این رشته آشنایی دارد. وی توانایی زیادی برای هموار کردن راه سخت کسب سهمیه دارد. البته سرپرست فدراسیون به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد، همه اهالی کاراته و مسئولان ورزش کشور باید کمک کنند تا بتوانیم سهمیه های ممکن را بدست آوریم.

دارنده نشان برنز جهان در سال ۲۰۱۸ در خصوص مسابقات چین هم گفت: این رقابتها به فاصله اندکی بعد از مسابقات قهرمانی جهان برگزار شد. اغلب قهرمانان صاحب نام دنیا حضور داشتند و مبارزات با کیفیتی را شاهد بودیم. در وزن من هر سه نفری که در کنار من از سکوی قهرمانی جهان بالا رفتند، حضور داشتند که خدا را شکر من موفق به کسب مدال طلا شدم.

پورشیب در مورد برنامه بعدی خود نیز یادآور شد: ۴۰ روز دیگر مسابقات کاراته وان پاریس را داریم، مسابقات با اهمیتی است که در ابتدای سال ۲۰۱۹ با حضور بهترین های دنیا در بالاترین سطح فنی برگزار می شود. این رقابت ها دست کمی از رقابتهای جهانی ندارد. من در چهار دوره قبلی این رقابتها دو طلا، یک نقره و یک برنز کسب کردم.  برای این مسابقات هم تلاشم کسب عنوان نخست است. در کل امیدواریم با رفع مشکلات موجود بتوانیم در این رقابتها حاضر شویم.

سرگروه  تیم ملی کاراته در پایان با تشکر از زحمات محمد صادق فرجی گفت: ایشان در مدت زمان حضور خود تلاش زیادی داشت که امور کاراته در بهترین شرایط دنبال شود. هرچند کاستی هایی بود، ولی فرجی در حد توان خود تلاش کرد و در عین صداقت با ملی پوشان صحبت می کرد. ایشان نام نیکی از خود در فدراسیون کاراته برجای گذاشت و امیدوارم هرجا هستند در صحت و سلامت باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا