مدال آوران مسابقات جهانی، فاتح روز اول کاراته وان چین

آخرین مرحله پیکارهای کاراته وان سری آ در سال ۲۰۱۸ با نمایش کیفیت بالای مدال آوران رقابت های جهانی اسپانیا آغاز شد.

به گزارش کاراته نیوز، کاراته کاهایی که در مسابقات اسپانیا به مدال رسیدند، پس از حضور در فینال رقابت های شانگهای و دفاع از عنوان های کسب شده در رقابت های جهانی اسپانیا، توجه ویژه ای را به خود جلب کردند.

ساندرا سانچز از اسپانیا پس از کسب پیروزی به یاد ماندنی خود در پیکارهای جهانی اسپانیا، به عنوان قهرمان کاتا انفرادی شناخته شد. این بازیکن پس از گذشت یک ماه از مسابقات جهانی، اینبار رسیدن به فینال رقابت های کاراته وان چین را جشن گرفت. کاراته کا ۳۷ ساله اسپانیایی، در مرحله نیمه نهایی کاراته وان چین توانست با پیروزی ۵ بر صفر ایواموتو ایمیری از ژاپن، به فینال این پیکارها راه پیدا کند.

در سوی مقابل نیز دارنده مدال برنز مسابقات جهانی اسپانیا، ویویانا بوتارو از ایتالیا توانست با شکست حریفان خود به فینال این رقابت ها برسد. کاتارو ایتالیایی در ادامه روند حرکتی خوب خود، توانست با یک نمایش بی نظیر و با شکست سندی اسکوردو فرانسوی با نتیجه ۵ بر صفر برای سومین بار در سال ۲۰۱۸ به فینال مسابقات راه پیدا کند.

در فینال کاتا انفرادی آقایان نیز، دارمیان کونترائو کاراته کا برجسته اسپانیایی حضور دارد که با نمایش فوق العاده به دنبال دهمین مدال خود در سال جاری است. کوئنترائو که اخیرا به مدال نقره رقابت های جهانی اسپانیا دست یافت، با انجام مسابقاتی جذاب به فینال رسید. این بازیکن اسپانیایی در مسیره رسیدن به فینال اسیه شیمبابا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد تا در فینال برابر زیگی احمد زاراستا از اندونزی قرار بگیرد.

کاراته کا اندونزیایی با عملکردی امیدوارکننده و قابل توجه به فینال این رقابت ها رسید. وی در نیمه نهایی چیکاشی هایاشیدا از ژاپن را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا خود را در یک قدمی مدال طلای این رقابت ها قرار دهد.

دیگر مدال آور پیکارهای جهانی که توانست خود را به فینال این رقابت ها برساند، وینیسیوس فیگوئیرا از برزیل بود که در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، به فینال این رقابت ها راه پیدا کند. دارنده مدال نقره رقابت های جهانی اسپانیا در مرحله نیمه نهایی، علیرضا شیرصفت از ایران را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد تا برای دومین بار در سال جاری شانس خود را برای کسب مدال طلا بیازماید.

رقیب او در فینال، عیسی اسماعیل از مصر است که در نیمه نهایی توانست با نتیجه ۵ بر ۲ سوچیرو ناکانو از ژاپن را شکست دهد. این رقابت اولین تجربه فینال کاراته کا جوان مصری است.

در باقی جداول نیز تقابل های زیادی میان کاراته کاهای باتجربه و جوان برای رسیدن به مدال طلا وجود دارد.

در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم، بتینا پلانک از اتریش که در پیکارهای جهانی اسپانیا به مدال برنز دست پیدا کرده بود، توانست با شکست صوفیا بودربانه از فرانسه با نتیجه یک بر صفر، به دومین فینال خود در سال جاری راه پیدا کند.

پلانک در فینال باید به مصاف گولسن دمیرتورک از ترکیه برود. کاراته کا جوان ترک در اولین تجربه رقابت های بزرگسالن خود توانست با شکست ۲ بر یک نماینده قزاقستان به فینال این وزن راه پیدا کند.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم والریا کومیزاکی باتجربه توانست با شکست ۴ بر یک تاماکی یوشی یاسو از ژاپن به فینال این رقابت ها راه پیدا کند. وی در فینال باید به مصاف فومیکا ایشیایی دیگر کاراته کا ژاپنی برود که با شکست یان ون تسو، نماینده سرشناس چین تایپه ای به فینال این رقابت ها برسد.

این رقابت ها در باقی اوزان امروز پیگیری می شود. کاراته وان سری آ چین آخرین مرحله از سری تورنمنت های موسوم به سری آ در سال ۲۰۱۸ می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا