شیرصفت به دیدار رده‌بندی راه یافت/ تلاش مهدی‌زاده در جدول شانس مجدد

روز نخست مسابقات کاراته وان شانگهای چین روز گذشته پیگیری شد و شیرصفت به دیدار رده‌بندی راه یافت.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مسابقات جهانی کاراته وان سری A از روز گذشته (جمعه) در شانگهای چین پیگیری شد و نمایندگان پرتعداد کشورمان بدون کسب مدال به کار خود خاتمه دادند.

در کاتای انفرادی مردان، سید امیر محمد سیدی و حسین تنی با شکست در گام نخست مقابل رقبای خود از سوئیس و الجزایر از دور مسابقات کنار رفتند.

در کاتای انفرادی بانوان حدیثه جمال، فاطمه افشار، فاطمه موفقی، یاسمن صافی، زهرا جوادیان، شیدا کریمی و ملیکا کیوانی به میدان رفتند و همه این نفرات در دور نخست مغلوب شدند، اما فاطمه صادقی، نگین باقری و مهسا افسانه به مراحل بالاتر راه یافتند.

نگین باقری در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد “لیدا رودریگز” از اسپانیا گذشت. او در دور دوم نیز مقابل “ساکورا کوکومای” از آمریکا ۳ بر ۲ مغلوب شد تا با حذف حریفش از دور مسابقات کنار برود.

مهسا افسانه در گام نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد “واکابا کوهیروماکی” از ژاپن گذشت و در دور دوم نیز ۵ بر صفر مقابل “ترسا لوپز” از اسپانیا به برتری دست یافت. او در دور سوم نیز ۳ بر ۲ مقابل “ماهو اونو” از ژاپن پیروز شد. نماینده کاتای کشورمان در دور چهارم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب “امری ایواموتو” از ژاپن شکست خورد تا با توجه به شکست حریفش در مراحل بالاتر از دور مسابقات کنار برود.

فاطمه صادقی در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر از سد “ولاتیکا کیوک” از کرواسی گذشت. او در دور دوم نیز مقابل “تریانا دی اونوفریا” از ایتالیا ۳ بر ۲ پیروز شد. نماینده کاتای کشورمان در دور سوم نیز با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل “اونوهیکارو” از ژاپن به برتری دست یافت. او در دور چهارم نیز ۳ بر ۲ مقابل “میساکی تاناکا” از ژاپن پیروز شد، اما در دور پنجم مقابل “امری ایواموتو” از ژاپن ۵ بر صفر مغلوب شد تا با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دور مسابقات کنار برود.

در کاتای تیمی بانوان نیز تیم آوای رزم با ترکیب فاطمه موفقی، ملیکا کیوانی و یاسمن صافی بعد از عدم‌حضور تیم کاتای هنگ‌کنگ در دور نخست و برتری ۵ بر صفر در دور دوم با همین نتیجه مغلوب چین شد تا از دور مسابقات کنار برود.

اما در کومیته انفرادی و در وزن ۶۷ــ کیلوگرم مهدی رحیمی‌نژاد، علیرضا شیرصفت، روبرت آواکیان، محمد شهریاری، امیر ارسلان حیدرزاده، محمد نقی‌خانی، هامون درفشی‌پور، حسین سمندر و امیر مهدی‌زاده به‌روی تاتامی رفتند.

روبرت آواکیان در دور نخست با نتایج ۴ بر صفر مغلوب کاراته‌کایی از صربستان شد. امیر ارسلان حیدرزاده با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب “هاروکی میزومورا” از ژاپن شد و محمد نقی‌خانی با نتیجه ۶ بر یک دیدار خود را به کاراته‌کایی از فرانسه واگذار کرد.

مهدی رحیمی‌نژاد پس از برتری در دور نخست مقابل نماینده یونان در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب “موراتاکان دنیز” از ترکیه شد.

محمد شهریاری نیز پس از برتری ۸ بر صفر مقابل نماینده چین تایپه در دور دوم نیز یک بر صفر از سد “کنسه میاموتو” از ژاپن گذشت. نماینده کاراته کشورمان در دیدار سوم نیز پس از تساوی یک ــ یک مقابل نماینده نیوزیلند با هانتی به دور سوم صعود کرد. شهریاری در دور چهارم نیز یک بر صفر از سد “برایان هیلارد” از آمریکا گذشت اما در دور پنجم با همین نتیجه مغلوب “وینیسیوس فیگوئرا” از برزیل شد. شهریاری با توجه به صعود نماینده برزیل به جدول شانس مجدد راه یافت.

امیر مهدی‌زاده در نخستین حضور خود در وزن ۶۷ــ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۵ از سد “فرانچسکو دی اونو فریو” از ایتالیا گذشت. او در دوم نیز یک بر صفر مقابل “بوران براک” از کرواسی پیروز شد اما در دور سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب “وینیسیوس فیگوئرا” از برزیل شد تا با توجه به فینالیست شدن نماینده برزیل به جدول شانس مجدد راه یابد.

حسین سمندر نیز بعد از مدت‌ها دوری از میادین در دور نخست پس از تساوی صفر ــ صفر مقابل “آکتور دیمارسا” از اندونزی با رأی داوران به برتری دست یافت. سمندر اما در دور دوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب “کای سکارر” از سوئیس شد تا از راهیابی به مراحل بالاتر بازبماند.

هامون درفشی‌پور دارنده نشان برنز مسابقات جهانی اسپانیا پس از استراحت در دور نخست، در اولین گام پس از تساوی ۵ــ۵ مقابل “جنارو ویتولانو” از ایتالیا در هانتی پیروز شد. او در دور سوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر از سد “جردن نویس” از لوکزامبورگ گذشت. ملی‌پوش کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا در دور چهارم پس از تساوی ۳ــ۳ مقابل “سویچرو ناکانو” از ژاپن در هانتی دیدار خود را واگذار کرد تا از دور مسابقات کنار برود.

علیرضا شیرصفت موفق‌ترین نماینده کشورمان در این وزن بود. او ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر مقابل کاراته‌کای فرانسوی پیروز شد و در دور دوم نیز با نتیجه ۶ بر صفر از سد نماینده چین تایپه گذشت. او در دور سوم نیز مقابل “روسیلو” از بلژیک پیروز شد و در دور چهارم نیز مقابل “فهد الختامی” از عربستان به برتری سه بر یک دست یافت. شیرصفت در دور پنجم نیز مقابل “اوزاکوف” ازبک پیروز شد تا در دیدار نیمه‌نهایی حریف نایب‌قهرمان جهان از برزیل شود. شیرصفت جوان در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد تا به دیدار رده‌بندی راه یابد.

در وزن ۵۰ــ کیلوگرم بانوان نیز آناهیتا یحیی‌پور در دور نخست مغلوب نماینده اسلواکی شد و از دور مسابقات کنار رفت. سحر شیروانی نیز با همین نتیجه مغلوب نماینده ترکیه شد اما با توجه به فینالیست شدن تناینده ترکیه شیروانی به جدول شانس مجدد راه یافت.

روز دوم مسابقات نیز امروز (شنبه) برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا