سلیمانی: دوست داشتم شرایط فعالیتم در ایران مهیا شود/ فدراسیون ‌کاراته مالزی شوق جذبم را داشت

مربی اسبق تیم ملی کشورمان پس از بر عهده گرفتن تیم ملی کاراته مالزی گفت: فدراسیون مالزی بارها بارها پیشنهاد داده بود، اما من دوست نداشتم به مالزی برگردم تا در ایران شرایط برای کار کردنم مهیا شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا سلیمانی، مربی اسبق تیم ملی کشورمان هدایت تیم ملی کاراته مالزی را برعهده گرفت. سلیمانی پیش از این هم از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ هدایت تیم ملی کاراته مالزی را برعهده داشت و این برای دومین بار است که سرمربیگری این تیم را برعهده می گیرد. وی روز جمعه ۹ آذرماه عازم مالزی خواهد شد.

علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که سرانجام پس از مدت‌ها چطور شد که شما با فدراسیون کاراته مالزی دوباره به توافق رسیدید، گفت: به هر حال من پیش از این ۱۰ سال به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته مالزی فعالیت کردم و در آن مقطع نیز رزومه خوبی از خود به جای گذاشته بودم. پس از پایان قراردادم  با فدراسیون کاراته مالزی در کشورمان مدتی را فعالیت کردم اما در طول این سال‌ها مسئولان فدراسیون کاراته مالزی به دنبال من بودند. بارها از طریق ایمیل، تماس تلفنی و در دیدارهای مختلف آنها به دنیال رایزنی بودند، اما بنا به دلایلی بنده با آنها به توافق نرسیدم، حتی در مسابقاتی که به میزبانی ارومیه برگزار شد آنها دوباره پیشنهاد همکاری به من دادند. ابتدا من مخالفت کردم اما جواد سلیمی اصرار کرد و من را مجاب کرد تا پیشنهاد آنها را قبول کنم. فدراسیون مالزی بارها بارها پیشنهاد داده بود اما من دوست نداشتم به مالزی برگردم و در ایران شرایط برای کار کردنم مهیا شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: واقعا دوست داشتم در ایران فعالیت کنم و تجربیاتم را در اختیار کاراته کشورم قرار دهم اما فدراسیون مالزی خیلی رایزنی کرد تا اینکه سرانجام به توافق رسیدیم و جمعه قرار است راهی مالزی شوم تا فعالیتم را آغاز کنم.

سرمربی تیم ملی کاراته مالزی در پاسخ به این سؤال که آی تیم هدایت تیم ملی کاراته بزرگسالان را برعهده گرفته‌اید یا در رده‌های پایه نیز مسئولیت آنها برعهده شما است یا خیر، اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده کل کاراته مالزی را بر عهده خواهم داشت، چرا که من سال ۹۸ وقتی هدایت کاراته مالزی را بر عهده گرفتم آنها تنها یک مدال برنز داشتند. پس از اینکه هدایت کاراته این کشور را بر عهده گرفتم در بازی‌های آسیایی بانکوک و بوسان از سه فرصتی که در اختیار داشتیم ۳ مدال طلا و یک مدال برنز در هر دو رویداد کسب کردیم. در واقع من صد در صد مدال‌آوری کردم. حتی در آن مقطع دختران آنها قهرمان آسیا شدند و اولین مدال جهانی مالزی نیز در دوران من کسب شد. پس از اینکه فعالیتم پس از ۱۰ سال در مالزی به پایان رسید کاراته آنها شرایط خوبی را نداشت و سیر نزولی را طی کردند و به همان یک مدال برنز دوباره رسیدند.

سلیمانی در پاسخ به این سؤال که با شرایطی که کاراته کشور مالزی در حال حاضر دارد آیا دوباره سر پا کردن کاراته این کشور کار سختی برای شما نخواهد بود؟، گفت: سال ۲۰۱۳ به عنوان سرمربی کاراته میانمار یک سال در این کشور فعالیت کردم. کاراته میانمار در مسابقات جنوب شرق آسیا در بین ۱۱ تیم در جایگاه یازدهم بود، اما در یک سالی که مسئولیت کاراته آنها را بر عهده داشتم آنها دو مدال طلا کسب کردند. به همین دلیل شوق جذب من از سوی فدراسیون مالزی بسیار زیاد شد چون آنها تغییر کاراته مالزی را دیدند و به شدت پیگیری کردند تا در نهایت من را راضی کردند.

سرمربی تیم ملی کاراته مالزی در پاسخ به این سؤال که قرارداد شما چند ساله است، گفت: واقعیت این است که قرارداد در کشورهای خارجی ابتدا یک و دو سال است. در حال حاضر قراردادم به این شکل است اما آنها به دنبال این هستند تا ۲۰۲۴ با من به توافق برسند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از لحاظ مالی قرارداد شما راضی کننده است یا خیر،‌اظهار داشت: خدا را شکر قراراد مالی راضی کننده است و اصلا با قرارداد مالی ایران قابل مقایسه نیست. شاید اینطور بگویم درآمد یک ماهه من در مالزی با درآمد یک ساله من در ایران برابری کند. در هر صورت برای کاراته کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم باز هم بتوانم در مالزی مثمر ثمر باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا