هامون درفشی‌پور: نشان دادیم قطب اصلی کاراته دنیا در حال حاضر ایران است/ مدال برنز جهان شروعی تازه برای من است

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی کاراته گفت: کاراته ایران در مسابقات جهانی اسپانیا نشان داد در حال حاضر قطب کاراته دنیا است.

به گزارش کاراته نیوز هامون درفشی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب مدال برنز در مسابقات جهانی کاراته دراسپانیا اظهار داشت: این اولین دوره حضور من در مسابقات جهانی بود و فکر می‌کنم با کسب مدال برنز عملکرد نسبتا قابل قبولی را داشتم. در وزنی مسابقه دادم که شلوغ‌ترین وزن مسابقات بود و با توجه به اولین حضورم در مسابقات جهانی ناخودآگاه باید جو و شرایط  روی من تاثیر می‌گذاشت، اما تلاش کردم این مسئله را به خوبی و از دور ابتدایی مدیریت کنم.

وی تصریح کرد:  اوج حساسیت در دیدار رده‌بندی و مبارزه مقابل کاراته‌کا اسپانیایی بود که در کشور خود و مقابل چندین هزار تماشاگر مسابقه می‌داد و من به خوبی توانستم با مدیریتی که نیاز بود، تحت تاثیر جو قرار نگیرم. خدا را شکر در این مسابقه نیز مبارزه خوبی را انجام دادم و با برتری ۶ بر ۳ به مدال برنز دست پیدا کردم.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی در خصوص کسب نخستین نایب قهرمانی ایران در تاریخ مسابقات جهانی کاراته گفت: این یک دستاورد بزرگ برای کاراته ایران است. قبلا از مسابقات جهانی همه رسانه‌ها در گفت‌وگو با  مربیان و ورزشکاران در خصوص تکرار نتایج مسابقات دوره گذشته در اتریش سوال می‌کردند. خدا را شکر با وجود کار سختی که داشتیم، توانستیم حتی نتیجه‌ای بهتر از دوره قبل را به جای بگذاریم و برای اولین بار به عنوان نایب قهرمانی جهان  در مجموع مدال‌ها دست پیدا کنیم.

درفشی‌پور ادامه داد: در کومیته تیمی نیز تیم قدرتمند ایران موفق به هت‌تریک در عنوان قهرمانی شد و به دنیا نشان داد که قطب اصلی کاراته دنیا در حال حاضر ایران است . این موضوع نیز به خاطر توانمندی تمام بچه‌های تیم ملی کاراته بود و من نیز تلاش کردم به سهم خودم نقش کوچکی در این عنوان به دست آمد ایفا کرده باشم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده خود عنوان کرد: من در مسابقات جهانی حاضر شده بودم که مدال کسب کنم و هدفم نیز حضور در دیدار نهایی بود، اما شرایط به نحوی پیش رفت که نتوانستم فینالیست شوم و به مدال برنز دست پیدا کنم. مدال برنز جهانی در اولین حضور در این مسابقات شروعی برای من است و با توجه به شرایط سنی ایده‌آلی که دارم حالا حالا‌ها می‌توانم مبارزه کنم و نتیجه بگیرم.

ملی‌پوش وزن ۶۷- کیلوگرم تیم کاراته ایران در ادامه بیان کرد: مسابقات جهانی اسپانیا آخرین دوره این مسابقات قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و از امتیازات بالایی نیز برخوردار بود. از حالا نیز تمام برنامه من در راستای رسیدن به سهمیه المپیک است که دور از دسترس نیست. در مسابقات جهانی من و سایر بازیکنان نشان دادیم کاراته ایران می‌تواند در هر سه وزن المپیکی کاراته سهمیه کسب کند. با یک برنامه‌ریزی دقیق و برنامه کاملا می‌توان به این هدف رسید و از این بعد تمام برنامه من نیز برای رسیدن به این مهم است.

درفشی‌پور در خصوص همدلی و اتحاد اعضای تیم ملی کاراته گفت: واقعا شرایطی امسال در تیم ملی حکم فرما شده بود که اگر یک نفر از بچه‌ها داخل تاتامی می‌رفت، دل‌های ۸ بازیکن دیگر تیم که بیرون بودند با بازیکن داخل زمین بود. این موضوع را ما بارها در این مسابقات نشان دادیم. در دیدار رده‌بندی مقابل بازیکن کشور میزبان با وجودی که چندین هزار تماشاگر از او حمایت می‌کردند و جو سنگینی بر سالن حاکم بود اما با تمام وجود احساس می‌کردم یک تیم پشت من است.

وی خاطر نشان کرد:  یک تیم پرقدرت که اسمش ایران است و یک کادرفنی پرقدرت که ما را تا این جا رسانده است . تیم ما با این کادرفنی در سه دوره اخیر مسابقات جهانی موفق بوده است که باید بابت آن از استاد هروی و سایر کادرفنی تشکر کنیم. قطعا آرامشی که بین بچه‌ها وجود داشت حاصل زحمات کادرفنی بود. ما سه ماه بدون کوچکترین حاشیه در اردوی تیم ملی بودیم و اگر حاشیه‌ای نیز وجود داشت با صحبت‌هایی که انجام می‌شد اجازه ورود به اردو را نداشت و قطعا همه این مسائل باعث شد تا این نتیجه درخشان کسب شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا