قهرمان کاراته جهان: با همه کمبودها تاریخسازی کردیم/ هدفم المپیک توکیو است

بهمن عسگری گفت: مسابقات جهانی این کشور مثل کاراته‌وان برایم خوش‌یُمن بود و در ادامه راه کارم سخت‌تر شد.

به گزارش کاراته نیوز کاراته‌کای طلایی تیم‌ملی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ – اسپانیا در گفت و گو با ایسنا، در مورد کسب مدال طلای بیست و چهارمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا، توضیح داد: همانطور که در صحبت‌های قبلی گفته بودم، واقعا مدتی بود که حس می‌کردم بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی به من مدال طلا بدهکار است و خداراشکر این اتفاق رخ داد. در این دو سالی که گذشت همه تمرکزم را برای کسب این مدال‌ها گذاشته بودم و اگر نتایج من در مسابقاتی که شرکت کرده‌ام را ببینید، در هر رقابتی که حضور یافته‌ام با نتیجه به کشور برگشتم و همه این‌ها با تلاش به دست آمد. در این مدت سعی‌ کردم حتی یک قدم هم از هدفم دور نشوم و از مسیرم خارج نشدم. تمرکزم روی هدفی تعیین شده بود. خدا را شکر طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را گرفتم ‌که طلبم بود و بعد از آن در جهانی اسپانیا موفق شدم به طلا برسم که هدف بعدی‌ام بود، روی کسب این طلا تمرکز داشتم و خوشبختانه قهرمانی جهان اسپانیا مثل کاراته‌وانش برایم ‌خوش‌یُمن بود. در مصاحبه‌های قبلی‌ام از تَه قلبم گفته بودم خدا برایم ‌این مدال‌ها را ‌کنار گذاشته ‌و من هم باید برایش تلاش می‌کردم.

او همچنین در خصوص مبارزاتش در تاتامی اسپانیا، توضیح داد: من تنها بازیکن کومیته انفرادی هستم که ۷ مبارزه زدم، روز اول ۶ مسابقه دادم و خوشحالم‌ که در پای فینال هم حریف ژاپنی را شکست داده و به مدال طلا رسیدم. حریف فینالم یکی از قدرت‌های وزن ۷۵ بود و نیازی به معرفی او نیست، با این حال خداراشکر دیروز روز من بود و توانستم در دیدار فینال به برتری برسم‌.

دارنده‌ مدال طلای کاراته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در پاسخ به این سوال که آیا می‌دانست کومیته ایران ۱۳ سال است در وزن ۷۵- کیلوگرم به‌ مدال طلا نرسیده بود؟ اظهار کرد: برای این‌ مدال خیلی خوشحالم، می‌دانستم خیلی وقت است در این ‌وزن کومیته مدال طلا نداشته‌ایم اما از زمان و سال دقیق آن اطلاع نداشتم. افتخار می‌کنم در وزنی که نفرات و قهرمانانی چون جاسم ویشگاهی مبارزه کرده‌اند به این‌ مدال رسیده‌ام. افتخار می‌کنم که در این وزن هستم و بعد از ۱۲ تا ۱۳ سال توانستم در این وزن طلا بگیرم‌. تلاشم می‌کنم که این مسیر خوب ادامه داشته باشد چرا که هدف بلند مدتم المپیک پیش رو است و زمان زیادی تا ۲۰۲۰ توکیو ندارم. امیدوارم در ادامه مسیر قدم‌های محکم‌تر بردارم، ابتدا سهمیه المپیک بگیرم و مهم‌تر از آن ان‌شاءالله بتوانم برای کشورم ایران مدال بیاروم تا مردمم را خوشحال کنم.

عسگری در خصوص موفقیت و سومین قهرمانی تیم ‌کومیته مردان نیز گفت: خداراشکر می‌کنم عضوی تیمی هستم‌ که پر افتخارترین تیم ایران در کومیته است. درست است که تیم‌های قبلی هم مدال گرفته‌اند اما در این ‌چند وقت و دوره اخیر ما در سه سال پیاپی توانستیم قهرمان جهان در کومیته تیمی شویم و به قول معروف هت‌تریک کنیم. این مسئله واقعا خوشحال کننده بوده و همه مردم از این‌ کار بزرگی که انجام دادیم خوشحال هستند. نگه داشتن قهرمانی واقعا سخت است و ما توانستیم سه دوره آن را حفظ کنیم، خدا می‌داند که یک تیم چقدر باید همدل، هماهنگ و یک دل باشد تا این کار بزرگ را انجام دهد. بعید می‌دانم تیمی بتواند حالا حالاها این کار را انجام دهد.

او ادامه داد: حتی در زمان برگزاری اردوها و ‌تمرینات برخی دوستان می‌گفتند “تیم کومیته ایران بخاطر قهرمانی در دو سال پیاپی یک مقدار سست‌تر از گذشته شده”، اما ما یک تیم بودیم و همگی به همراه کادرفنی خوبی که داریم هم قسم شدیم تا بار دیگر این مدال را برای ورزش ایران کسب کنیم. خوشحالم‌که این اتفاق افتاد، می‌خواهم از همه هم تیمی‌ها و کسانی که برای کسب این مدال تلاش کرده‌اند تشکر کنم.

دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی ‌جهان ۲۰۱۸ اسپانیا، در خصوص کسب مقام نایب قهرمانی برای اولین بار توسط تیم ملی کاراته ایران در جهان نیز گفت: نمی‌دانستم برای اولین بار است که‌ کاراته ایران نایب قهرمان جهان شده و وقتی استاد شهرام آمد و این خبر را به ما گفت خیلی خوشحال شدم که همه چیز برای اولین‌بار و توسط این نسل از کاراته ایران اتفاق افتاد، نسلی که تکرار شدنش سخت است. نسلی که تاریخسازی کرد و مطمئنم اگر بعدها هم از آن صحبت شود همه به نیکی یادش می‌کنند، چرا که این نسل همه نشدنی‌ها را انجام داد و همه غیر ممکن‌ها برای کاراته ایران را ممکن کرد. این‌مهم با لطف و همت همه بچه‌ها و مربیان‌ بود، خوشحالم در این دوره از کاراته ایران هستم که با همه کمبودها تاریخسازی کردیم و برای اولین در بین همه کشورهای دنیا مقام نایب قهرمانی را برای کشورمان‌ به دست آوردیم. امیدوارم مسئولان و وزارت ورزش توجه بیشتری به این رشته پر افتخار کنند تا شاهد پیشرفت و موفقیت آن در المپیک پیش رو باشیم.

عسگری همچنین درباره کسب دو مدال طلای رقابت‌های جهانی(طلای کومیته انفرادی و تیمی) نیز توضیح داد: بابت این‌ مهم خدا را شکر می کنم‌، مطمئنا اگر خدا بخواهد به کسی عزت بدهد به راحتی این کار را می کند و این لطف شامل حال من شد. دوست داشتم همه دوستان مدال طلا بگیرند چون حق آنها طلاست اما خب شاید مصلحت این نبود! کار من با این دو مدال سخت‌تر می‌شود و باید حرفه‌ای‌تر از این سال‌ها زندگی‌ کنم و محکم‌تر از قبل قدم بردارم تا اینکه به‌ موفقیت‌های بعدی دست پیدا کنم. به هر حال توقعات از من بیشتر شده و باید برای برآورده شدن خواسته هم وطنان و خانواده‌ام بیش از این‌ها تلاش کنم.

بهمن عسگری در پایان صحبت‌هایش افزود: امیدوارم ارزش این تیم را به قدری بدانند که دیده شود، چه در رسانه‌ها، اجتماع و چه در بین ‌مسئولان ورزش کشور ‌تا الگوی همه تیم‌ها باشد، چون با همه‌ کم و کسری‌ها ما توانستیم سه دوره پیاپی قهرمان جهان شویم کاری‌که بسیار سخت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا