علیرضا کتیرایی: کاراته ایران نشان داد توانایی کارهای بزرگ را دارد/ نمی‌دانم چه مشکلاتی در بانوان وجود دارد

علیرضا کتیرایی، مربی سابق تیم ملی کاراته گفت: با وجود اینکه تصور می‌شد نتایج دوره گذشته روی عملکرد بچه‌ها سنگینی کند اما کاراته ایران نشان داد توانایی کارهای بزرگ را دارد.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا اظهار داشت: قبل از هر چیز باید نایب قهرمانی کاراته ایران در مجموع مسابقات جهانی کاراته و سومین قهرمانی متوالی کومیته تیمی را به جامعه ورزش و مردم ایران تبریک بگویم. این اتفاقات در فاصله یکی، دو سال تا شروع المپیک می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای ورزش و کاراته ایران باشد.

وی در خصوص عملکرد تیم مردان عنوان کرد: با توجه به پتانسیل کاراته ایران و ثباتی که در چند سال اخیر در کادرفنی تیم ملی کاراته وجود داشت و همچنین زحمات کادرفنی و بازیکنان، امکان پیش‌بینی این نتایج قبل از مسابقات وجود داشت و این نتیجه قابل تصور بود. با وجود اینکه در یک یا دو وزن امکان نتایج بهتر نیز وجود داشت اما در مجموع بچه‌ها بسیار خوب کار کردند و فراتر از تصور بودند.

مربی سابق تیم ملی کاراته تصریح کرد: با توجه به کسب سه مدال طلا و ۲ برنز در مسابقات جهانی اتریش در دوره گذشته، شاید این تصور وجود داشت این نتایج از لحاظ روحی روی بچه‌ها سنگینی کند اما خدا را شکر با تلاش بچه‌ها مشخص شد که کاراته ایران توانایی کارهای بزرگ را دارد و این موضوع جای تبریک به کادرفنی، بازیکنان و مردم را دارد.

کتیرایی در خصوص عملکرد ضعیف بانوان و کسب یک مدال برنز گفت:‌ واقعا نمی‌دانم در کاراته بانوان چه مشکلی وجود دارد که بعد از کسب یک مدال نقره و یک برنز در کاتای تیمی مسابقات جهانی ۲۰۱۴ آلمان، تیم ما در دو دوره اخیر صلابت و قدرت گذشته خود را نشان نداده است. باید با بازگشت تیم ملی، مسئولان فدراسیون و کادرفنی این تیم مشکلات را ریشه‌یابی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش آقایان خیال ما خدا را شکر راحت است و ۲ سال پیش روی ما نیز باتوجه به اولین حضور کاراته در المپیک باید منتج به نتایج خوب در این مسابقات شود. در بخش بانوان نیز باید علت مشکلات مشخص شود تا در زمان باقی مانده تا مسابقات المپیک ضعف‌ها برطرف شود و ثبات مردان در بانوان نیز به وجود بیاید.

مربی سابق تیم ملی در خصوص عدم نتیجه‌گیری امیر مهدی‌زاده با وجود کسب سه مدال در مسابقات جهانی گذشته عنوان کرد: امیر مهدی‌زاده یکی از سرمایه‌های بزرگ ورزش ایران است و متاسفانه بعد از کسب سه مدال در دوره‌های گذشته در این دوره دستش از مدال کوتاه ماند. با وجود عدم نتیجه‌گیری امیر مهدی‌زاده در اسپانیا نباید فراموش کنیم که او با کسب دو مدال طلا و یک برنز پرافتخارترین کاراته‌کا ایران است.

کتیرایی تاکید کرد : مطمئنم که امیر در بازگشت به ایران خیلی زود خود را از لحاظ روحی و جسمی ریکاوری می‌کند و در فاصله کوتاه تبدیل به همان مهدی‌زاده همیشگی خواهد شد. البته این موضوع مستلزم این است که فدراسیون کاراته برنامه‌ریزی بهتری روی قهرمانان داشته باشد و در این دو سال تا المپیک  مواظبت بیشتری از قهرمانی انجام بدهد.

وی تصریح کرد: المپیک با جهانی قابل مقایسه نیست و  وزارت ورزش و فدراسیون باید روی تمام سرمایه‌های خود از جمله امیر مهدی‌زاده، بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب نظارت بیشتری داشته باشد تا بتوانیم نتایج خوبی در المپیک کسب کنیم. به عنوان یک کارشناس کاراته و کسی که از نزدیک تمرینات مهدی‌زاده را تماشا می‌کنم خیالم از بازگشت زودهنگام او راحت است.

مربی سابق تیم ملی کاراته در خصوص عملکرد کادرفنی تیم ملی مردان خاطر نشان کرد: ابتدا باید یک خسته نباشید به دوست خوبم، شهرام هروی بگویم که کار بزرگی را انجام داد. حسین روحانی نیز از قهرمانان بزرگ کاراته ایران است و دست او و سایر عزیزان در کادرفنی تیم ملی درد نکند. کادر فنی ما در این چند دوره اخیر مسابقات جهانی بسیار خوب کار کرده است و ثابت کرد در حال حاضر بهترین کادرفنی برای هدایت تیم ملی هستند. امیدوارم حمایت کادرفنی و وزارت ورزش از این کادر ادامه تا باشد تا تمام این راه‌ها منتج به نتیجه‌گیری در المپیک شود.

کتیرایی با تاکید بر حفط کادرفنی تیم ملی تا مسابقات المپیک ۲۰۲۰گفت: صد در صد باید کادرفنی تیم ملی تا المپیک حفظ شود و هر اتفاقی که در کادر مدیریتی فدراسیون کاراته افتاد نیز نباید روی این موضوع تاثیر بگذارد تا ما بهترین نتیجه را در المپیک کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا