ایران- ترکیه؛ تقابل بی نظیرترین تیم های کاراته آسیا و اروپا

تیم های ملی کاراته ایران و ترکیه در حالی فینال کومیته تیمی بیست و چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان را فردا (یکشنبه ۲۰ آبان ماه) در سالن ۱۵ هزار نفری ویزینک مادرید اسپانیا برگزار می کنند که در ده سال گذشته پرعنوان ترین تیم های جهان بودند.


به گزارش 
کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، تیم ملی مردان کشورمان در شرایطی فردا برای کسب نشان طلای کومیته تیمی جهان مقابل ترکیه صف آرایی می کند که در دو دوره قبلی هم به فینال راه یافت و با شکست تیم های آلمان در سال ۲۰۱۴ و ژاپن در سال ۲۰۱۶ به مقام قهرمانی دست یافته بود. کارنامه درخشان تیم ملی کاراته در ۱۰ سال گذشته فقط به همین دو طلا خلاصه نمی شود، چراکه در سال ۲۰۱۲ فرانسه نیز کاراته ایران موفق شده بود بر سکوی سوم کومیته تیمی بایستد.

کارنامه درخشان تیم ملی ایران تنها به رقابتهای جهانی ختم نمی شود، چرا که در مسابقات قاره ای نیز کاراته ایران در کومیته تیمی در ده سال گذشته بیشترین افتخار را کسب کرده است: ۵ طلا، یک نقره و یک برنز از هفت دوره حضور؛ کارنامه ای قابل توجه و فوق العاده عالی.

اما حریف کاراته ایران در فینال کومیته تیمی جهان در سال ۲۰۱۸ نیز تیمی نام آشنا و صاحب عنوانی است. ترکیه بعد از ایران پرافتخارترین تیم جهان در کومیته تیمی در ده سال گذشته است؛ حتی پرمدال تر از ژاپن و فرانسه. ترکیه سال ۲۰۰۸ بر سکوی اول کومیته جهان ایستاد و در سال ۲۰۱۲ فرانسه، بعد از میزبان و بالاتر از ایران نایب قهرمان جهان شد. دو سال بعد و در جهانی برمن، پس از ایران و آلمان روی سکوی سوم کومیته تیمی آرام گرفت.

اما در مسابقات قهرمانی اروپا هم بی گمان ترکیه بی نظیرترین تیم قاره سبز در کومیته تیمی است. ترکیه در ده دوره قبلی مسابقات قهرمانی اروپا بجز سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ که در جمع سه تیم برتر قرار نگرفت، در هشت دوره باقی مانده ۵ بار به طلا رسید و ۳ بار روی سکوی دوم ایستاد.

حال باید دید در جدال و تقابل دو تیم ممتاز و پرستاره کاراته آسیا و اروپا کدام تیم خواهد توانست ناب ترین طلای رقابتهای جهانی را از آن خود سازد؟ امیدواریم این نشان زرین همچون دو دوره قبلی روی سینه دلاورمردان کاراته کشورمان بدرخشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا