بانوان کاراته و یک مبارزه دیگر تا مدالی تاریخی

تیم ملی کاراته بانوان حالا در یک قدمی سکوی سومی کومیته تیمی جهان قرار گرفت؛ تلاشی ستودنی و تحسین برانگیز.


به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته, ملی پوشان شایسته بانوان کاراته کشورمان در شرایطی باید فردا شنبه برای کسب نشان برنز کومیته تیمی، رودروی اسپانیا میزبان صف ارایی کند که استحقاق رسیدن به فینال را داشت.

این تیم در حالی با چهار پیروزی مقابل تیم های سنگال، هلند، ترکیه و کوزوو، فینال کومیته تیمی جام‌ بیست و چهارم جهان را از دست دادند و تنها تیمی بودند که مدعی شماره یک جهان یعنی ژاپن را بشدت آزار داد و پس از تساوی و کشیده شدن مبارزه به بازی چهارم، در هانتی و پرچم داوران نتیجه را واگذار کردند. 

بانوان شایسته کاراته کشورمان در بازی اول تیم یکدست و قدرتی سنگال را روز گذشته شکست دادند. پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی بازیکنان پیروز میدان بودند.

تیم ملی ایران در مبارزه دوم، هلند را یک بر صفر مغلوب کرد. در این دیدار پگاه زنگنه، فاطمه چالاکی و حمیده عباسعلی به نتیجه تساوی دست یافتند و در بازی چهارم حمیده عباسعلی مجددا به میدان رفت و پیروز از تاتامی خارج شد تا تیم ایران برنده بازی شود.

کومیته تیمی ایران در سومین پیکار مقابل تیم مدعی ژاپن صف آرایی کرد. در این دیدار فاطمه چالاکی برنده مبارزه شد. عباسعلی به تساوی صفر صفر دست یافت و علیپور نتیجه را واگذار کرد تا دو تیم به تساوی یک بر یک برسند. عباسعلی برای بار دوم در این دیدار به میدان رفت و باز هم به نتیجه تساوی صفر بر صفر رسید تا با رای داوران در هانتی بازنده تاتامی شود.
با راه یافتن تیم ژاپن به فینال، بانوان ایران هم به جدول شانس مجدد راه یافتند.

در این گروه ابتدا بانوان کومیته کشورمان مقابل تیم ترکیه قرار گرفتند و یک بر صفر به پیروزی دست یافتند. در این بازی رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی به تساوی یک بر یک مقابل حریف رضایت دادند حالا نوبت حمیده عباسعلی بود که به میدان برود. عباسعلی در مبارزه سوم ایران نتیجه صفر صفر را بدست آورد تا کار به مبارزه چهارم بکشد. 
در مبارزه چهارم باز هم عباسعلی به روی تاتامی رفت و این بار موفق شد حریف را یک بر صفر شکست دهد تا با این نتیجه یک پیروزی دیگر برای تیم ایران رقم بخورد.

دومین بازی ایران در جدول شانس مجدد برابر تیم کوزوو بود که ملی پوشان کشورمان موفق شدند این تیم را هم با برتری فاطمه چالاکی و پگاه زنگنه ۲ بر صفر به سود خود خاتمه دهند و به دیدار رده بندی برسند.
دیدار رده بندی ایران فردا شنبه با تیم اسپانیا خواهد بود که هم تیم قدرتمندی است و هم از مزایای میزبانی بهره می برند. با این همه امروز بانوان شایسته کشورمان نشان دادند در یک روز خوب قادرند هر تیمی را زمینگیر کنند و اسپانیا باید بیش از همیشه نگران مبارزه فردا خود باشد؛ مبارزه ای برای کسب مدال برنز کومیته تیمی جهان. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا