سرمربی دختران کاراته: با وجود کمبودها به هدفمان رسیدیم

سرمربی تیم جوانان کاراته ایران در بخش دختران با بیان اینکه تیمش مشکلات و کمبودهای زیادی را پشت سرگذاشت، گفت: تمامی کاستی ها را برای رسیدن به افتخار فراموش کردیم و به هدفمان رسیدیم.

به گزارش کاراته نیوز «سمانه خوش قدم» پس از اینکه هر سه شاگردش در سومین دوره بازی های المپیک جوانان در «بوینس آیرس» آرژانتین موفق به کسب مدال برنز شدند روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: المپیک برای من و همکارم «فاطمه قاسمی» فقط یک مسابقه، مثل سایر رویدادها بود که خوشبختانه در آن به نتایج مناسبی رسیدیم.
وی افزود: هشت نفر برتر جهان در هر وزن در ۲ گروه مبارزه کردند تا نفرات مرحله نیمه نهایی مشخص شوند. معتقدم این عادلانه ترین نحوه برگزاری مسابقات بود.
خوش قدم با بیان اینکه از رسیدن هر سه بازیکنش به مدال خوشحال است، ادامه داد: هر چند به فینال و مدال طلا نرسیدیم، اما تلاش زیادی انجام دادیم. شور و اشتیاق زیادی داشتیم تا به فینال برویم که متاسفانه به این مهم دست نیافتیم.
وی در ادامه گفت: اعتقادی به قرعه بد و شرایط داوری ندارم. بازیکن و تیمی که باید ببرد در هر شرایطی پیروز می شود.
سرمربی تیم جوانان ایران در خصوص عملکرد موفق تیمش در یک سال اخیر، توضیح داد: قبلا فقط یک برنز نوجوانان جهان داشتیم، اما اکنون جهش خوبی در رده های سنی دختران پیدا کرده ایم. از زمانیکه کاراته المپیکی شد، سطح رقابت های نوجوانان و جوانان نیز به شکل چشمگیری رشد کرد.
این مربی جوان ادامه داد: روزی که تیم را تحویل گرفتم در جلسه ای به بازیکنان اعلام کردم که باید مسابقه به مسابقه پیش برویم. ابتدا در قهرمانی آسیا عالی بودیم، در تورنمنت بلغارستان به دلیل خستگی عملکرد خوبی نداشتیم و سپس در کرواسی جانانه کار کردیم و سهمیه ها را به دست آوردیم.
وی با بیان اینکه جنگ برای کسب سهمیه از موفقیت در المپیک سخت تر است، افزود: در المپیک آرژانتین تمامی بازیکنان باهوش بودند، چرا که یک اشتباه کوچک همه چیز را تمام می کرد.
خوش قدم در ادامه با اشاره به کمبودها و مشکلات تیم جوانان در راه آماده سازی، گفت: فقط حمایت مردم کشور را داشتیم. مشکلات زیادی از خوابگاه و حضور در سالن های بدنسازی و کاراته وجود داشت که با وجود تلاش مدیران فدراسیون و سایر مسئولان برطرف نشد.
وی گفت: امکانات مناسب نبود و کمبود بودجه تیم جوانان را اذیت کرد. بازیکنان با غیرت جنگیدند، مدال گرفتند و مورد احترام من هستند.
سرمربی تیم جوانان ایران در خصوص آینده کاری خود در دنیای مربیگری اینگونه توضیح داد: در حال حاضر واقعا خسته ام و باید مدتی استراحت کنم و همچنین دانش فنی ام را ارتقاء داده و سپس در خصوص آینده شغلی ام تصمیم گیری کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا