دختران ما روزهای بزرگی برای کاراته ایران رقم زدند/ هیچ چیزی نداشتیم به غیر از مردم

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان دختران گفت: من واقعا به بازیکنانم افتخار می‌کنم ،آنها قهرمانان بزرگی هستند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی‌های المپیک جوانان طی دو روز در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد و تیم ملی جوانان کشورمان در دو بخش دختران و پسران به یک مدال طلا و سه برنز دست یافت.نوید محمدی به مدال طلا در این رقابت‌ها دست یافت، فاطمه خنک‌دار، مبینا حیدری و نگین آلتونی در بخش دختران موفق شدند سه مدال برنز کسب کنند.

سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که سطح فنی مسابقات المپیک چطور بود، گفت: ابتدا خدا را شکر می‌کنم از اینکه از سه فرصتی که در اختیار داشتیم موفق شدیم هر سه فرصت را تبدیل به مدال کنیم. کار بسیار سختی را در آرژانتین داشتیم، به هر حال ما با حداکثر سهمیه در این رویداد حضور پیدا کرده بودمی، به نظرم جنگ برای کسب سهمیه المپیک جوانان خیلی سخت‌تر از کسب مدال بود. این مسابقات از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود. با توجه به اینکه شرایط مسابقات یک مقدار متفاوت بود چون این رقابت‌ها در دو گروه ۴ نفری برگزار می‌شد و بچه‌ها برای اینکه بخواهند از مرحله مقدماتی صعود کنند، استرس خیلی زیادی داشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد بازیکنان در آرژانتین و نتایجی که رقم خورده راضی هستید، گفت: من واقعاً به بازیکنانم افتخار می‌کنم. آنها توانستند خودشان را جزو ۴ نفر برتر جهان قرار بدهند. از آنها راضی هستم، آنها برای گرفتن سهمیه المپیک و حتی برای قهرمانی آسیا با وجود سن کمی که دارند تلاش کردند. در طول یک سال گذشته بازیکنان ما در ۴ رویداد بسیار مهم حضور پیدا کردند. در سه رویدادی که حضور داشتند موفق شدند از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنند و برای کشورمان مدال‌آوری کردند. این نفرات قهرمانان بزرگی هستند.

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان دختران در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در گذشته نوجوانان و جوانان به غیراز یک مدال برنز جهانی مقام دیگری نداشتند اما امروز این نفرات توانستند در بین چهار نفر برتر جهان قرار بگیرند. آنها مدال المپیک را کسب کردند، مدال بسیار ارزشمندی را به دست آوردند. ما نباید فراموش کنیم این نفرات روزهای بسیار خوبی را برای کاراته ایران رقم زدند. آنها در قهرمانی ژاپن استارت خود را زدند و در کسب سهمیه المپیک در کرواسی موفق شدند و در آرژانتین به مدال رسیدند. من از همه بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنم. جای فاطمه قاسمی در این مسابقات بسیار خالی بود. او خیلی زحمت کشید، واقعاً با وجود اینکه در سه مسابقه اخیر حضور نداشت اما همچنان تلاش کرد. از مشاوران عالی مربی بدنساز سیدمحمدرضا حسینی نیز تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که نتایجی که در آرژانتین رقم خورد آیا می‌توانست بهتر از این باشد یا خیر، گفت: پشت بازیکنان تیم ملی فقط مردم خوب کشورمان بودند و آنها به ما انرژی دادند. با روحیه‌ای که مردم خوب کشورمان به ما می‌دادند ما کار می‌کردیم. ما هیچ چیزی نداشتیم، به غیر از روحیه‌ای که مردم می‌دادند اما خدا را شکر توانستیم با کسب مدار در آرژانتین مزد محبت‌های مردم کشورمان را بدهیم.

خوشقدم در پایان صحبت‌های خود با اشاره به شکست حریف تایلندی مقابل خنک‌دار گفت: در وزن ۵۳ کیلوگرم خنک‌دار با حریف ژاپنی و تایلند در یک گروه بود. حریف تایلندی عنوان‌دار جهان است. او در مسابقات کرواسی خنک‌دار را شکست داده بود اما این بار خنک‌دار با تیزهوشی بسیار بالا موفق شد در دو بازی متوالی به عنوان نفر دوم صعود کند و به مرحله بعدی راه یافت، اما حریف تایلندی روانه منزل شد. این نشان می‌داد که مسابقات بسیار خوبی برگزار شد و قهرمانان بسیار خوبی در این مسابقات حضور داشتند، بیشتر نفرات عنوان‌داران جهان بودند، کشورها از مسابقات جهانی اسپانیا به دنبال کسب سهمیه المپیک بودند و به المپیک فکر می‌کردند اما ما انتخابی را بهمن‌ماه برگزار کردیم، به هر حال در ۸ ماه گذشته بچه‌های ما عالی بودند و موفق هم شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا