مبارزات کاراته دوره ای برگزار می شود/ بهنام فر: شرایط خوبی داریم

رقابتهای کاراته در سومین دوره بازیهای المپیک جوانان به صورت دوره ای برگزار خواهد شد و کاراته کاها در دو گروه مبارزه می کنند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، کاراته اولین حضور خود را بازیهای المپیک و سومین دوره آن که این روزها به میزبانی آرژانتین در بوینس آیرس جریان دارد، تجربه می کند. مسابقاتی که در سه وزن دختران و سه وزن پسران با حضور هشت کاراته کاها در هر وزن از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه آغاز می شود.

بر اساس اعلام کمیته برگزاری کاراته کاهای هر وزن در دو گروه چهار نفره قرعه کشی شده و به صورت دوره ای به رقابت خواهند پرداخت که نفرات اول دو دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

مهران بهنام فر سرمربی تیم ملی کشورمان در این دوره از بازیها در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این خبر اظهار داشت: کاراته نخستین حضور خود را در المپیک تجربه می کند و شاید مسئولان برگزاری در حال آزمون و خطا هستند تا به یک شیوه مناسب در امر برگزاری دست پیدا کنند. به هر حال این نوع برگزاری را در رقابتهای کاراته شاهد خواهیم و کاراته کا برای رسیدن به نیمه نهایی باید سه مبارزه در مرحله مقدماتی داشته باشد.

وی افزود: در برخی رشته های که در اینجا برگزار می شود، ورزشکار با یک یا دو مبارزه مدال خود را قطعی می کند، ولی شرایط برای کاراته سخت تر است و کاراته کا باید راه طولانی تری را برای کسب مدال طلا طی کند.

سرمربی تیم پسران کشورمان در مورد شرایط کاراته کاها گفت: ۱۰ روز است که اینجا هستیم و سالن تمرین مناسب در اختیار نداشتیم. به همین دلیل برای حفط آمادگی نفرات تیم طراحی تمرین را تغییر داده و از امکانات موجود حداکثر بهره را بردیم و خدا را شکر اعضای تیم شرایط خوبی دارند. ضمن اینکه جلسات تمرینی در زمان های مسابقات انجام شد تا هماهنگی بیشتری با موقعیت زمانی داشته باشیم.

بهنام فر در پایان گفت: مسئولان کمیته ملی المپیک به خوبی به شرایط آشنایی دارند و حتی در گفتگویی که با صالحی امیری داشتم، عنوان کردند که اگر نیاز است برای این مدت باقی مانده سالن تمرین اجاره کنند. روند خوبی را طی می کنیم و امیدوارم بتوانیم برابر با زحمتی که کشیدیم، نتیجه لازم را کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا