ذبیح‌الله پورشیب: کسب مدال در ۹۰ درصد تورنمنت‌های سال‌های اخیر کار هر کسی نیست/ همه فقط توقع بهترین نتیجه را دارند

مسابقات بسیار سخت و مهمی مانند لیگ‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بوده است و حریفان بسیار قدرتمندی نیز در آن حضور داشتند. همچنین در بخش کومیته تیمی نیز در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی دست یافتیم. خدا را شکر توانستم شرایط خود را از لحاظ آمادگی جسمانی و روحی و روانی حفظ کنم تا در تمام مسابقات ابتدا برای مدال طلا تلاش کنم و در شرایط غیر از این نیز حداقل سکوی قهرمانی خود را حفظ کنم.

🔹به نظر می‌رسد برای حفظ و تداوم روند کسب مدال سختی‌های زیادی را متحمل شدی.

🔸واقعا حضور در مسابقات و کسب مدال اصلا کار راحتی نیست. برخی فکر می‌کنند کاراته‌کاها وقتی در چند تورنمنت پشت سر هم مدال کسب می‌کنند، به خاطر رقبای ضعیف و کار راحت آنها است، اما اصلا اینگونه نیست و ما برای کسب هر مدال ماه‌های زیادی سختی را پشت سر می‌گذاریم و از همه چیز خود گذشت می‌کنیم تا به مدال برسم. کسانی که ورزش حرفه‌ای انجام داده باشند می‌دانند کسب مدال در ۹۰ درصد تورنمنت‌ها واقعا کار بسیار سختی است و این اتفاق نیز کار هر کسی نیست. نباید فراموش کنیم قهرمان خوب دنیا نیز از حضور در چند مرحله مسابقه به یک یا دو مدال دست پیدا کنند و در چند مرحله نیز دست خالی باز می‌گردند. خدا را شکر کاراته‌کاهای ایرانی در سالیان اخیر توانستند قدرت خود را حفظ کنند که این نشان دهنده قدرت کاراته ایران و قابل احترام بودن آن است. بچه‌های ایرانی با کمترین امکانات به سختی تلاش می‌کنند تا از نام و پرچم ایران دفاع کنند.

🔹 بعد از پایان بازی‌های آسیایی شاهد تقدیر استان‌های مختلف از نمایندگان مدال‌آور شهر خود بودیم. مسئولان استان ایلام برنامه‌ای برای تقدیر از تو داشتند؟

🔸من هم شنیدم خیلی از استان‌ها از قهرمانان خود تجلیل کردند اما متاسفانه استانداری، شهرداری، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام هیچ تجلیل و تقدیری از من نداشتند. همه از من توقع دارند و عنوان می‌کنند چرا رنگ مدال من به جای برنز به طلا تبدیل نشده اما هیچ کسی نمی‌گوید پورشیب ۱۴ سال مداوم در حال کسب مدال برای ایران و استان ایلام است. برای مسابقه دادن هیچ وقت انگیزه‌ام کم نمی‌شود اما تا الان مسئولان استان ایلام آنقدر به من کم لطفی و بی‌مهری داشتند که نمی‌توانم حتی اسم آنها را بیاورم. در این سال‌ها مسئولان این استان هیچ کاری برای من نکردند.

🔹و به عنوان سوال پایانی نیز در خصوص شرایط تیم ملی کاراته برای مسابقات جهانی اسپانیا صحبت کن؟

🔸تیم بسیار خوبی داریم و از راس کادرفنی تا تمامی اوزان همه برای بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. در کنار این موضوع توانایی کسب خوشرنگ‌ترین مدال در تمامی اوزان و تکرار عنوان قهرمانی دو دوره گذشته در کومیته تیمی را نیز داریم. تک‌تک بچه‌های ما پتانسیل کسب بهترین مدال در مسابقات جهانی اسپانیا را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا