تا المپیک آرژانتین نیاز به حمایت مسئولان ورزش داریم / ترس از مصدوم شدن کاراته‌کاها ندارم

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان گفت: امیدوارم مسئولان ورزش کشورمان مثل همیشه ما را حمایت کنند تا بتوانیم یک تیم آماده را راهی المپیک آرژانتین کنیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ایران در حالی با پنج سهمیه به همراه تیم ژاپن بیشترین سهمیه را در جمع کشورهای حاضر در المپیک دارد که کشورهایی همچون اسپانیا و فرانسه, قدرت‌های کاراته اروپا موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند. این اولین بار است که کاراته در المپیک جوانان حاضر می‌شود. فاطمه خنکدار در وزن ۵۳- کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن ۵۹- کیلوگرم و نگین آلتونی کاراته‌کای وزن ۵۹+ کیلوگرم دیگر نمایندگان بخش دختران بودند که موفق شدند در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کرواسی به المپیک راه یابند. در بخش پسران هم علیرضا فرجی در وزن ۶۱- کیلوگرم و نوید محمدی در وزن ۶۸+ کیلوگرم به المپیک راه یافتند. بازی‌های المپیک جوانان در حالی مهرماه برگزار می‌شود که پسران کاراته‌کا زیر نظر مهران بهنام فر در تهران تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

گفت‌وگو‌ی مهران بهنام فر با خبرگزاری فارس را در ادامه می‌خوانید:

فارس: شرایط اردوی تیم ملی کاراته در حال حاضر چه شرایطی را دارد؟

ما فروردین ماه ۹۷ اردوهایمان را در تهران آغاز کردیم و این چهارمین مرحله اردوهای تیم ملی کاراته نوجوانان بعد از کسب سهمیه المپیک آرژانتین است. تنها چیزی که در واقع برای ما خلاء محسوب می‌شود، نداشتن دیدارهای تدارکاتی است. هفته گذشته یک کمپ تمرینی در یونان برگزار شد که یکی از کاراته‌کاهای ایرانی در این رقابت‌ها حضور داشت. او مدعی بود تمام دختران و پسرانی که سهمیه المپیک آرژانتین را کسب کرده‌اند در آن کمپ تمرینی حضور داشتند.

فارس: آیا برنامه‌ای برای حضور در کمپ تمرینی و یک دیدار مشترک دوستانه دارید؟

ما تمام برنامه‌هایمان را به مسئولان فدراسیون کاراته اعلام کرده‌‌ایم. به هر حال تا به امروز حضور در کمپ تمرینی و دیدارهای تدارکاتی برای ما امکان‌پذیر نبوده است و به همین دلیل از بازیکنان داخلی استفاده می‌کنیم تا به عنوان دیدار تدارکاتی محسوب شود. ما سعی می‌کنیم در هر مرحله اردو ۲ نفر را به اردوهای تیم ملی دعوت کنیم تا به عنوان حریف تمرینی کنار ملی‌پوشان حضور داشته باشند، اما آنها از لحاظ افکار با ملی‌پوشان اعزامی سازگار نیستند. حضور آنها برخی مواقع تبعات منفی دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به عنوان حریف مبارزه‌ای از آنها در اردوی تیم ملی استفاده کنیم. هادی عرب و شکوهی از قهرمانان آسیا و عضو تیم ملی بزرگسالان هستند که در این مسیر به ما کمک می‌کنند.

فارس: گویا یک جلسه اردوی مشترکی نیز با کاراته‌کاهای برزیل و هلند داشته‌اید؟

کاراته‌کاهای برزیلی و یکی از نمایندگان هلند برای حضور در تورنمنت بین‌المللی جام وحدت دوستی در تهران حضور داشتند و یک روز پیش از اعزام به ارومیه در اردوهای تیم ملی کاراته حضور پیدا کردند و اردوی مشترکی را با آنها برگزار کردیم. حضور آنها در اردوها تبعات مثبتی برای ما داشت. دبیر فدراسیون کاراته راهی ارومیه شده و من از او خواسته‌ام تا شرایط حضور در یک کمپ تمرینی با کاراته‌کاهای آذربایجان و ترکیه را برای ما در صورت فراهم بودن شرایط مهیا کنند. من با مربی اردن ارتباط نزدیکی دارم، آنها یک کمپ تمرینی مشترک با حضور کاراته‌کاهای اردن، عربستان و مصر را شروع کرده‌اند و ما هم باید همین برنامه را داشته با شیم.

فارس: حضور در کمپ تمرینی مشترک با هلند کنسل شد؟

بله ، به دلیل مشکلات مالی این اعزام مهیا نشد. ما بدون برگزاری دیدار تدارکاتی راهی قهرمانی آسیا شدیم و قهرمانی را کسب کردیم. بدون دیدار تدارکاتی در تورنمنت کرواسی حضور پیدا کردیم و سهمیه المپیک را کسب کردیم، اما برای حضور در المپیک آرژانتین نیازمند برگزاری اردوی مشترک و کمپ بین‌المللی هستیم. برای فراهم شدن این شرایط نیاز به نگاه مثبت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و علی‌الخصوص کمیته ملی المپیک هستیم. ما خلاء زیادی را داریم، چرا که تمرینات خالی کفاف نمی‌دهد. امیدوارم مسئولان ورزش کشورمان مثل همیشه ما را حمایت کنند تا بتوانیم یک تیم آماده را راهی المپیک آرژانتین کنیم.

فارس: آیا برای فراهم شدن مکمل ملی پوشان اعزامی به آرژانتین با یک برند ” بادی اتک” به توافق رسیده‌اید؟

یک تشکر ویژه از برند “بادی اتک” و “مهدی بوجارزاده” دارم، این برند در این شرایط ویژه ما را حمایت کرد و مکمل‌ پسران اعزامی به المپیک آرژانتین را تقبل کرده است. با توجه به اینکه ما از فروردین ماه در اردوی متمرکز حضور داشتیم ملی‌پوشان نیاز به این مکمل‌ها داشتند. در بخش دختران نیز قرار بر این است تا جایی که می‌توانند همکاری کنند، چون این رنج سنی نیاز به مکمل ورزشی دارد.

فارس: گویا سجادی مشاورعالی رئیس کمیته ملی المپیک قول داده در این یک ماه زمان باقی مانده تا المپیک آرژانتین اردوهای تیم ملی در آکادمی ملی باشد؟

بله، سجادی به ما قول داده تا اردوها در آکادمی ملی المپیک برگزار شود و جا دارد از او نیز تشکر کنم. امیدوارم که این اردوها به صورت متمرکز در آکادمی ملی برگزار شود. متاسفانه به دلیل اینکه ما خانه کاراته نداریم اردوهای تیم ملی در سالن شهید کبکانیان برگزار می‌شود و این باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌های ما مختل شود و به مشکلات ما اضافه شود.

فارس: حضور کاراته‌کاهای اعزامی به المپیک آرژانتین در تورنمنت جام وحدت دوستی قطعی است؟

بله، جمعه پیش رو نفرات اعزامی به المپیک آرژانتین راهی ارومیه می‌شوند و در مسابقات جام وحدت دوستی حضور خواهند داشت. چون من اعتقاد دارم این نفرات باید آماده باشند، اما شاید برخی مربیان مثل من فکر نکنند.

فارس: آیا ترس از این ندارید که این ملی‌پوشان در این رویداد با مصدومیت روبرو شوند و فرصت حضور در المپیک را از دست بدهند؟

نه من اینطور فکر نمی‌کنم و ترس از مصدومیت ملی پوشان ندارم، چون اگر بخواهیم به این مسائل فکر کنیم حتی آنها در راه رفتن هم شاید دچار آسیب‌دیدگی شوند. من تفکراتم به این صورت است که بچه‌ها تا آخرین لحظه باید از مسابقات استقبال کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا