ملی‌پوش کاراته: رقبا از ترس ایران خواب راحت ندارند

بهمن عسگری گفت: کاراته‌کاهای کشورهای دیگر از ترس ملی‌پوشان و تیم ایران خواب راحت ندارند.

به گزارش کاراته نیوز ملی‌پوش تیم ملی کاراته مردان در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط فعلی خود و تیم ملی کاراته برای اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، گفت: خدا را شکر از عید امسال تا به الآن با برنامه ریزی خوب فدراسیون و کادرفنی تمرینات منسجمی داشته‌ایم. من نیز تا به امروز نتایج خوبی را در مسابقات تدارکاتی که اعزام شده‌ایم کسب کرده‌ام. تا آنجا که می‌دانم، از ۵ تا ۶ مسابقه‌ای که در آن‌ها حضور داشتم ۵ مدال را به دست آورده‌ام و تنها یک مدال را از دست دادم. ولی با این وجود باید همچنان تلاش کنیم تا در این چند روز باقی مانده تا بازی‌های آسیایی شرایط خود را بهتر کنیم.

 

او در خصوص روند رو به رشد تیم ملی کاراته مردان نیز توضیح داد: طبیعی است که بعضی از نفرات تیم در یک مسابقه خوب هستند و برخی خوب ظاهر نمی‌شوند اما، این مسئله دلیل درستی بر افت نیست. این روند طبیعی است چون ورزش بالا و پایین دارد. حریفان ما نیز نخوابیده‌اند و تمرین کرده‌اند، کاراته‌کاهای کشورهای دیگر هم خدا دارند! البته خدا را شکر می‌کنم که شرایط الآن ملی‌پوشان بهتر از چند وقت پیش است، مخصوصا در قهرمانی آسیای اردن که بسیار خوب بودیم.

 

ملی‌پوش کاراته ایران افزود: با توجه به تصمیم کادرفنی برای مسابقات قهرمانی آسیای اردن، من در کومیته تیمی بودم. این اتفاق برای من خیلی خوب بود چون آسیب کوچکی هم داشتم که با ریکاوری کردن در این رقابت‌ها برطرف شد. البته در این رقابت‌ها در وزن ۷۵ کیلوگرم بازیکنان کشورهای مختلف را به دقت آنالیز کردم. خوشبختانه همه‌ی ما در بخش کومیته تیمی خوب بودیم و با شکست دادن تیم‌هایی چون چین‌تایپه، ژاپن و عربستان قهرمان آسیا شدیم.

 

کاراته‌کای اعزامی ایران به بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در مورد رقبای اصلی خود در این رقابت‌ها گفت: از زمانی که کاراته المپیکی شد نمی‌توان کسی را دست کم گرفت. در همین مسابقات آسیایی کسی فکر نمی‌کرد هند به این اندازه پر قدرت ظاهر شود. در قهرمانی آسیای اردن، ما هر چهار تاتامی که مبارزات روی آن‌ها برگزار می‌شد را نگاه می‌کردیم چون همه رقبا خوب بودند. خود من نیز تمام رقبا را به خوبی آنالیز می‌کنم و هیچ کدام از آن‌ها را دست کم نمی‌گیرم، تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا بهترین نتیجه را کسب کنم.

 

او در پاسخ به این سوال که کاراته می‌تواند جواب انتظارات بالای مردم را بدهد؟ تصریح کرد: در حال حاضر همه‌ی ملی‌پوشان ما در تمام وزن‌ها بین شش نفر برتر جهان هستند و نتایج خوبی را در این چند سال کسب کرده‌اند، به همین دلیل انتظارات بالا است ولی مطمئن باشید ما تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در المپیک هم جواب انتظارات مردم را داده و آن‌ها را خوشحال کنیم.

 

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا، با بیان اینکه در حال حاضر خیلی‌ها از کاراته ایران حساب می‌برند، توضیح داد: در مسابقات جهانی و آسیایی همه‌ی تیم‌ها از وجود کاراته‌کاهای ایران در وزن آن‌ها استرس می‌گیرند، اگر رقبا بدانند ایرانی‌ها در وزن آن‌ها هستند شب را راحت نمی‌خوابند. واقعا باید بگویم در حال حاضر نفرات سوم ما هم خوب هستند. تیم امسال ما قوی‌تر از سالهای گذشته است و ان‌شاءالله در قهرمانی جهان اسپانیا هم بتوانیم اول شده و در کسب این عنوان هت‌تریک کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که با این موفقیت‌ها و المپیکی شدن کاراته دید مسئولان نسبت به این رشته تغییر کرده است؟ اظهار کرد: تا حدودی دید مسئولان عوض شده و قدم‌های ما زیر ذره‌بین است اما، شرایط از نظر حقوقی و تجلیل‌ها خیلی ایده‌آل نیست. برخی قول‌ها را داده بودند که اگر کاراته المپیکی شود آن‌ها را عملی می‌کنند اما اینطور نشد، زمانی که کاراته المپیکی نبود می‌گفتند المپیکی نیست اما الان که گفته‌اند کاراته ستون پنجم یا ششم کاروان ایران در المپیک است، امیدوارم رسیدگی‌ها بهتر شود. ملی‌پوشان کاراته هم به دور از همه‌ی این مسائل با انگیزه کار می‌کنند تا بهترین نتایج را در این بازی‌ها کسب کنند چون تا چشم به هم بزنیم ۲۰۲۰ توکیو از راه می‌رسد.

 

بهمن عسگری در پایان این گفت و گو افزود: می‌خواهم از روانشناس تیم تشکر کنم که دلسوزانه کنار تیم است و ملی‌پوشان را کمک می‌کند. من در سال گذشته شرایط خوبی نداشتم اما با راهنمایی‌های آقای حجتی توانستم بهترین نتایج را در سالی که پیش رو داشتم کسب کرده و الآن بین چهار کاراته‌کای اول جهان باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا